StoryEditorOCM
4 kantunaODLAZAK ZADRANINA-VIZIONARA: PREMINUO NATKO NINČEVIĆ, JEDAN OD UTEMELJITELJA KRUZERSKE INDUSTRIJE

Mnoge je obitelji spasio od neimaštine

Piše Ana Vučetić Škrbić / Ivica Nevešćanin
23. veljače 2017. - 13:15
ninc2

Kao Zadranin, puno je gurao ideju da se Zadar razvije u veliku i važnu kruzersku destinaciju na Mediteranu. Kao poslovni čovjek, on je klasična priča o američkom uspjehu, od mladića koji je došao u Ameriku do jednog od izvršnih direktora najveće kompanije na svijetu za kružna putovanja – kaže nam Ivica Burić, nekadašnji ravnatelj Lučke uprave Zadar, na vijest o smrti Natka Ninčevića, bivšeg starijeg potpredsjednika "Carnival Cruisea", koji je nakon duge i teške bolesti u petak 17. veljače preminuo u Miamiju.
Ninčević je podrijetlom iz Gorice, malog mjesta u zaleđu Sv. Filipa i Jakova, i do nekoliko godine bio je jedan od najvažnijih ljudi najveće kompanije na svijetu za kružna putovanja.
– U vrijeme naše suradnje bio je glavni čovjek "Carnivala" za hotelijerstvo. Kad je Zadar krenuo u razvoj kruzerskog turizma izgradnjom pristaništa na Poluotoku, a zatim i nove luke u Gaženici, Natko nam je pomogao u ostvarivanju kontakata unutar industrije, kako u Americi, tako i u Europi, s manjim kompanijama koje su bile u vlasništvu "Carnivala". On je utjecao na to da "Carnival" na Mediteranu neke svoje linije usmjeri prema Zadru. Jako se zauzimao da Zadar izgradi novu luku u Gaženici s pratećim sadržajima za kruzing-promet jer je smatrao da Zadar kao matična luka za kruzere itekako ima potencijala. Danas smo, na sreću, na putu da tu ideju ostvarimo – kazuje Burić, koji je Natka Ninčevića posljednji put susreo u Zadru prije dvije godine, kad je bolest već značajno utjecala na njegovo kretanje.
Natko je rođen kao dvanaesto dijete u vrijednoj, ali siromašnoj obitelji Ninčevca iz Gorice, čija su djeca svoju šansu u životu potražila odlaskom u svijet, gdje su se svi redom izborili za dobre poslovne karijere. Tako je bilo i s najmlađim Natkom. Nakon što je završio ugostiteljsku školu, njegov najstariji brat Ante ga je povukao u Kanadu gdje je imao restoran. U to vrijeme počinjao je razvoj kruzing-industrije pa je Natko, zajedno s trojicom braće, karijeru odlučio potražiti u tom sektoru. Svoj put počeo je kao pomoćnik šefa restorana na brodu, a završio kao jedan od najvažnijih ljudi danas najveće svjetske kruzing-kompanije – Senior Vice President Hotel Operations u "Carnivalu".
– U najvećoj kruzing-kompaniji na svijetu, s više od četrdeset tisuća zaposlenih radnika šezdeset različitih nacija, nije bilo čovjeka koji nije znao tko je Natko Ninčević. Taj čovjek je promijenio mnogim ljudima život nabolje, mnoge obitelji spasio od propasti i neimaštine, a mnogu djecu poslao na škole i usmjerio ih u zdravom pravcu. Zaista je bio jedan od rijetkih vizionara u kruzing-industriji s iznimnim talentom za prepoznati pametne i vrijedne ljude i smislom za posao, veliki radnik s golemom pozitivnom energijom i karizmom. Svi znaju tko je bio Natko Ninčević i koji je bio njegov doprinos u utemeljenju moderne kruzerske industrije – emotivno kaže Mario Hršak, jedan od Ninčevićevih suradnika, koji je, kao i tisuće drugih mladih Hrvata, došao raditi na kruzer početničke poslove, a danas je potpredsjednik te kompanije za odnose s javnošću.
Baš taj dio Ninčevićeve osobnosti njegovi prijatelji i poznanici posebno ističu.
– Natko je bio jako vezan uz Hrvatsku, svaki slobodan trenutak koristio je za posjet rodnom kraju, a njegov potpis je na tisućama i tisućama ugovora Hrvata koje je uspio zaposliti u "Carnival Cruise Line" unatoč golemoj konkurenciji iz cijelog svijeta – kaže Siniša Golac, posrednik u zapošljavanju na stranim brodovima, koji je dugo s Ninčevićem blisko surađivao.
– No, nije samo zapošljavao, nego je i njegov doprinos za razvoj kruzinga u Hrvatskoj izniman – nastavlja Golac. – Uspio je ovdje dovesti brodove i predstaviti Hrvatsku kao turističku destinaciju u vrijeme kada su nas neki u Europi prozivali divljim narodom i kada naš turizam nije bio ni blizu pozitivne nule. Njegovi su napori kulminirali dovođenjem "Carnival Freedom" 2006. u Hrvatsku, a onda svake godine jednog broda koji bi imao barem petnaest ticanja u luci Dubrovnik, te "Carnivalovom" podrškom u investiciji Putničkog terminala u luci Gaženica, u kojem se formira jedan od krucijalnih kruzing-terminala za cijeli Mediteran. Da ne govorimo o provcatu svih popratnih industrija koje prate kruzing-biznis – veli Golac.
Zbog bolesti, Ninčević je otišao u mirovinu 2010. godine, a živio je na Floridi sa suprugom i dvije kćeri.

 

25. travanj 2024 02:18