StoryEditorOCM
4 kantunaZAŠTO GRAD DAJE U NAJAM 140m2 ZA 1000 KN?

Mjesec dana prije odlaska Kalmeta raspisao natječaj za najam hola Providurove palače po pet puta nižoj cijeni na rok do tri godine!

Piše IN
6. travnja 2017. - 16:25
suveniri_providurova7-18051

Gradonačelnik Božidar Kalmeta prošlog je utorka raspisao javni natječaj za davanje u zakup dijela ulaznog hola Providurove palače. Dio haustora ove povijesne zgrade na Trgu Petra Zoranića daje se u zakup uz osiguran prolaz na kat, a pod stavkom djelatnost navedena je "ostala trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama". Početna cijena mjesečnog najma (bez PDV-a) određena je na 1000 kuna, a prostor se daje u najam od 20. travnja ove godine pa do "privođenja namjeni za potrebe rekonstrukcije Providurove palače, a najdulje na rok od tri godine".

Dakle, mjesec dana prije odlaska s dužnosti gradonačelnik Kalmeta raspisuje natječaj za prodaju suvenira i bižuterije u atriju Providurove palače na rok od tri godine po početnoj cijeni pet puta nižoj nego što je bila na natječaju prošle godine.

O najmu tog prostora Slobodna Dalmacija i Zadarski.hr pisali su 2015. godine kad su otkrili da je ravnateljica Narodnog muzeja Renata Peroš hol Providurove palače dala u zakup tvrtki "David i Jošua" iz Nina, u vlasništvu Tadijane Burčul, iako na to nije imala nikakvo zakonsko pravo, jer formalni vlasnik Providurove palače nije Narodni muzej, čiji je osnivač Zadarska županija, već Grad Zadar.

Kad smo Peroš pitali o najmu, odgovorila nam je da ona, kao ravnateljica, nema ovlasti nad Providurovom, nego samo nad Kneževom palačom. "Ja znam da se taj štand pojavio prošle godine, ali ne znam kako", rekla je tada Peroš i sama se čudeći što rade suveniri i bižuterija u atriju Providurove palače. Ubrzo se ispostavilo da nije govorila istinu, odnosno da je i ugovor i njegov aneks o najmu potpisala "začuđena" ravnateljica Peroš.

Slučaj je postao posebno zanimljivi kad je gradski vijećnik Akcije mladih Marko Pupić Bakrač podnio kaznenu prijavu protiv Peroš zbog zlouporabe položaja, no zadarsko državno odvjetništvo prijavu je odbacilo jer je u israzi utvrdilo da Peroš nije imala namjeru pogodovati tvrtki iz Nina, već sačuvati prostor atrija od propadanja.

U međuvremenu, nakon otkrića da je prostor iznajmljen pod sumnjivim okolnostima, Grad Zadar raspisuje natječaj za atrij palače i na njemu pobjeđuje tvrtka "David i Jošua" iz Nina. Natječaj je te 2015. vrijedio za razdoblje od 20. lipnja do 31. listopada, a početna cijena najma iznosila je 4.500 kuna. "David i Jošua" na natječaju su ponudili i prostor dobili u zakup za 6.000 kuna.

Prošle godine natječaj je raspisan za razdoblje od 20. svibnja do 31. listopada, a početna cijena je određena na 5.000 kn. Društvo "David i Jošua" su na natječaju ponudili 5.500 kuna i prostor opet dobili u zakup.

Ista tvrtka, "David i Jošua" j.d.o.o. Iz Nin, ove je godine gradu poslala pismo namjere za zakup atrija, no početna cijena najma je ove godine izuzetno niska, čak pet puta niža nego prošle, iako se prostor daje u zakup na maksimalan rok od tri godine.  Osim toga, natječajem je istaknuta površina opisno, a ne u četvornim metrima, tako da se zapravo ne zna kolika se točno površina daje u najam.

Prostor atrija u kojem se zadnje dvije godine preko ljeta prodaju suveniri i bižuterija velik je oko 140 kvadrata. Ako se tome oduzme prostor za prolaz, oko 20 kvadrata, iznajmljivač na izuzetno atraktivnoj lokaciji dobiva oko 120 kvadrata prodajnog prostora po cijeni od oko osam kuna po četvornom metru mjesečno.

Još 2015. kada je društvo "David i Jošua" dobilo prostor hola u najam za 6.000 kuna, poznati zadarski trgovac i predsjednik Ceha trgovaca pri Hrvatskoj obrtničkoj komori Mladen Malta rekao je da je to "bagatelan iznos, a u najmanju ruku se radi o ogromnom nesrazmjeru cijena". Naime, "štanderi na zadarskom Forumu, za otprilike isti period, plaćaju više od 30.000 kuna za korištenje 12 četvornih metara javne površine. I ja osobno tamo imam štand i plaćam za to 40.000 kuna", izjavio je tada Malta.

Zašto je početna cijena, u odnosnu na druge gradske poslovne i javne prostore koji se daju u zakup određena tako nisko, zašto nije precizno istaknuta površina koja se daje u najam te zašto natječaj traje osam dana, pitali smo gradski upravni odjel za gospodarenje gradskom imovinom kojeg vodi Jagoda Surać. Evo što su nam odgovorili:

- Iznos površine nije naveden jer se ne radi ni o poslovnom prostoru niti javnoj površini, već o prolazu kroz dio objekta, pa je površina okvirna (mora se ostaviti prolaz za ostatak zgrade, što je i navedeno u natječaju). Natječaj je raspisan jer je Grad Zadar vlasnik nekretnine i njome raspolaže, a bio je iskazan interes za zakupom (pisma namjere). Ujedno, tim zakupom se i osigurava svojevrsno čuvanje prostora od devastacije. Početna cijena je različita od cijene za poslovne prostore i javne površine, jer se smatra da ovaj prostor nije jednako atraktivan, a i zbog neizvjesnog trajanja najma (raskid ugovora se može dogoditi relativno brzo). No, napominjemo da je to samo početna cijena, a tržište će natječajem samo odrediti vrijednost. Zakonski rok za ovakve natječaje je 8 dana, dakle ovo je uobičajen način raspisivanja natječaja.

Pitanje za milijun kuna glasi: s kojom će ponudom na natječaju ovaj put pobijediti tvrtka "David i Jošua" iz Nina?

25. travanj 2024 10:38