Uplovljavanje kruzera "Oceana" u Gaženicu, u utorak ujutro, trebao je Lučkoj upravi Zadar poslužiti kao ogledni primjer uvođenja reda u taksi djelatnost u granicama trajektne luke. Umjesto toga, proširio se kaos, bijes i opće nezadovoljstvo brojnih taksista i vlasnika kombija za prijevoz putnika.
-Nedavno smo održali sastanak s udrugom taksista i ljudima iz Obrtničke komore koji su željeli zaštititi 50-ak taksista s potpisanim i plaćenim koncesijskim ugovorom s Lučkom upravom. U suštini, svi bez koncesijskog ugovora su nelegalno obavljali djelatnost i mi smo željeli uvesti red, podići nivo luke kako ne bismo potnicima "priuštili" potezanje za ruku. Morali smo, uz asistenciju zaštitarske službe, zaštititi ljude koji legalno rade, pa kod svakog pristajanja, kruzerima mogu prići samo taksisti s ugovorima s Lučkom upravom, objašnjava Robert Škifić, direktor LUZ-a, uvjeren da nitko nije zakinut.
-Jedino što od taksista tražimo je da gotima naplaćuju prijevoz sukladno Odluci o taksi prijevozu Grada Zadra, a nedavno smo postavili tablu s cijenama prijevoza do grada, kaže Škifić.
Međutim, uzbuna je nastala kod vlasnika kombija kada su shvatili što se događa.
-Uložio sam 750.000 kuna u kupnju tri nova kombija, imam uredno registriranu firmu i položene sve potrebne ispite, ja i moji vozači smo prijavljeni i godišnje radimo sedam mjeseci. Ali, razmišljam o zatvaranju firme i radu na crno, jer ne mogu pokriti obveze. Ove godine će u Zadar stići 60 kruzera, a ja ne mogu stići do putnika. Jutros sam otišao kući, nisam htio sudjelovati u tom kaosu, kaže jedan od vlasnika kombija koji "za 25-30 eura putnike s kruzera vozi do slapova Krke".
Godišnja koncesija s plaća 500 kuna, a toliko poneki "divlji" taksisti naplate jednu jedinu vožnju do grada. Zašto nemate koncesijski ugovor?
-U Zadru je 20-30 vlasnika kombija, a ja sam i lani i ove godine pokušao od Lučke uprave dobiti ugovor o koncesiji, ali mi to nisu odobrili, kaže naš sugovornik.
-To je apsolutna neistina! Nikoga nismo odbili, jer za to nema nikakvog razloga, uzvraća direktor LUZ-a Robert Škifić.
O čemu se onda radi?
-Lučka uprava Zadar može dodjeljivati koncesije samo taksistima koji imaju dozvolu Grada Zadra za obavljanje taksi djelatnosti! Pregledao sam praksu brojnih gradova u Hrvatskoj i nisam naišao na podatak da se za kombi vozila izdaje taksi dozvola, a ljudi koji su vam se javili vjerojatno imaju registrirane firme za prijevoz putnika ili su registrirani kao putničke agencije ili kao rent a car, ali to nije isto što i taksi djelatnost. Ovo što radi Lučka uprava je uvođenje reda i mi to pozdravljamo, kazao nam je gradski pročelnik za gospodarstvo Ivica Katić.
Kako god bilo, za nekoliko dana valja očekivati novu rundu nezadovoljstva – 16. lipnja u Gaženicu pristaju dva nova kruzera - "Oriana" i "Aida blu".
PREDRAG ŠIMUNOV, SINDIKALIST ZADARSKIH TAKSISTA:
Ovo je luda kuća...
-Kad god je riječ o taksi djelatnosti u Zadru, onda svi lažu: Grad, Lučka uprava, inspekcije, Carina, policija...Ponavljam stoti put: pogoduje se organiziranom kriminalu, kaže sindikalni predstavnik samostalnih zadarskih taksista Predrag Šimunov.
Šimunov kaže da je u Gaženici u utorak vidio samo kaos i ludu kuću.
-Da se razumijemo: podržavam akciju Lučke uprave, ali to neće zaustaviti kaos. Pa i jutros su ilegalni taksisti, koji nisu mogli autima proći brklju, do kruzera dolazili pješke i "hvatali" putnike", a onda ih odvodili do svojih auta! A bilo je i onih koji bi iz taksija prekrcavali putnike u kombije čim bi se vratili na ovu stranu brklje! Još rade i ilegalci, ljudi koji nemaju dozvole i nemaju prijavljene radnike, a putnicima umjesto 45 kuna, koliko je propisano, do grada naplate kudikamo veći iznos. Taksi djelatnost se neće moći regulirati kako spada sve dok policija, Carina, Lučka uprava, Grad i inspekcije ne poduzmu zajedničku akciju, nezadovoljan je Predrag Šimunov.