StoryEditorOCM
4 kantunaPRVI INTERVJU S NOVIM GRADONAČELNIK NAPRAVILI ČITATELJI ZADARSKOG.HR (1. DIO)

Branko Dukić o iseljavanju Poluotoka, problemu parkinga, Novom Bokanjcu, Bilom brigu, Posh pubu, gradskom satu...

Piše Priredio: Ivica Nevešćanin
23. lipnja 2017. - 13:43
dukic4-280417

 Novi gradonačelnik Zadra Branko Dukić pristao je na zamolbu Slobodne Dalmacije i portala Zadarski.hr sudjelovati u intervjuu s građanima Zadra. Preko naših medija pozvali smo građane da postave pitanja novoizabranom gradonačeniku i dobili smo ih točno 42. Na sva pitanja gradonačelnik je odgovorio, a među njima pretežu pitanja o komunalnom uređenju grada. Ispred svakog pitanja, sukladno željama građana, naveli samo ime odnosno šifru pod kojim je pitanje netko postavio. Zbog velikog broja pitanja razgovor s gradonačelnikom Dukićem objavit ćemu u dva nastavka.

"Prije svega želim zahvaliti svim građanima koji su se odazvali vašem pozivu i postavili pitanje ili izrekli konstruktivnu kritiku na rad gradske uprave. Ukazali su na veće ili manje probleme s kojima se svakodnevno susreću. Na rješavanju nekih od njih se već radi, ostale ćemo nastojati riješiti i učiniti život u Zadru još ugodnijim na obostrano zadovoljstvo" rekao je gradonačelni na početku intervjua. A evo i pitanja:

MARTA LUCIN: Kao simpatizerka vašeg koalicijskog partnera HSP AS i stavova njihovoga predsjednika zanima me, pošto je vaša stranka na nacionalnom nivou skrenula "ulijevo", hoćete li dopustiti vašem partneru da provodi svoju politiku koja je više desno nego ste vi navikli u HDZ-u? Kakav je vaš stav u vezi preimenovanja određenih ulica u ulice "zabranjenih" heroja rata? U kolikoj ćete mjeri dopustiti sudjelovanje u vlasti predsjedniku Lukiću i njegovim suradnicima?

- S HSP-om ćemo imati normalnu suradnju u koaliciji, kao i sa svim koalicijskom partnerima do sada.

ROKO PERIČIĆ: Kad će sve srednje škole u Zadru dobiti prilaze i liftove ili pokretne rampe za osobe s posebnim potrebama? Kad dođe vrijeme upisa u srednju školu nemamo mogućnost upisa u željenu školu jer škola nema lift za osobe u invalidskim kolicima.

- Srednje škole su u nadležnosti Županije, a Grad Zadar brine o osnovnim školama na svom području, te tamo gdje se ukaže potreba radi prilagodbu za učenike s invaliditetom.

CAROLEUS: Jedan od simbola koji čine dušu grada Zadra je gradski sat na gradskoj straži na trgu. Ali njegova zvona godinama već ne otkucavaju ure zbog navodno pokvarenog starog mehanizma. Danas ure na crkvama više ne otkucavaju stari nepopravljivi mehanizmi nego elektromagnetski batovi koji se pričvrste uza zvono i koštaju par tisuća kuna što je minoran trošak. Hoćete li napokon vratiti u funkciju otkucavanje gradskog sata ili će taj stari dašak grada i dalje biti zanemaren i zaboravljen?
- Za sada nismo o tome razmišljali, na Poluotoku na malom prostoru postoji cijeli niz crkava čija zvona su u funkciji pa gradski sat nije jedini koji bi označavao vrijeme.

DUJE MAZIĆ: Zanima me postoji li koja ideja ili zamisao o nekom prostoru za pse i možda dijela plaže koji bi se namijenio isključivo za tu svrhu? To bi pomoglo i vlasnicima pasa i ljudima koji ne žele da psi preskaču preko ljudi na javnoj plaži i da psi ne uneređuju sve parkove i zelene površine. S obzirom na poveći broj pasa u gradu bilo bi lijepo da svi budu zadovoljni ali da se i postroži nadzor u slučaju kad vlasnici vode pse bez povodca ili brnjice.
- Razmišljamo o tome, no za sada nismo pronašli adekvatno mjesto, s obzirom na to da Grad raspolaže vrlo ograničenom površinom plaža.

BOKANJAC 1: Zanima me kada će se početi rješavati problematika fekalne i oborinske kanalizacije u naselju Novi Bokanjac?
- Projektna dokumentacija za izgradnju kanalizacije na Novom Bokanjcu postoji, imamo i dozvole za gradnju, sada čekamo rezultate naše kandidature tih projektata prema EU fondovima. Kada dobijemo sredstava za sufinanciranje, krenut ćemo u radove, za što očekujemo da bi moglo biti  unutar otprilike godine dana. Prilikom izgradnje kanalizacije nastojat će se riješiti i što bude moguće više ostale infrastrukture- vodovod, rasvjeta, nogostupi...

ANONIMNO: Zanima me da li će naš novi gradonačelnik poduzeti išta u vezi s kontejnerskim naseljem na putu Bokanjca? Jer očito svi dižu ruke od toga, a ljudi nemaju osnovnih uvjeta za život. Ne možemo im samo mi obični građani pomagati!
- Zemljište na kojem se nalaze kontejneri nije u vlasništvu Grada, pa tu nažalost nemamo nikavih ovlasti. Ipak, kada su se pojavili problemi na tom području, iz naših odjela za gospodarenje imovinom i socijalnu skrb pozivali su stanovnike kontejnerskog naselja da se, ukoliko ispunjavaju uvjete, prijave na listu za dodjelu socijalnih stanova. Prema našem sazanju, nitko se nije odazvao tom pozivu i prijavio na listu, a to je jedini legalan način da Grad pomogne stambeno zbrinuti svoje građane. I dalje ih pozivamo da se jave odjelu za socijalnu skrb gdje će dobiti sve informacije o eventualnom pravu na pomoć.

MARIN: Zanima me kada gradska vlast ima namjeru dovesti u red stanje na Novom Bokanjcu? Kada ćemo dobiti kanalizaciju? Kada će se urediti razne uličice koje u ovom trenutku samo nagrđuju izgled kvarta? Gradska vlast već nebrojeno godina obećava sve gore nabrojano, ali još se nikada nije maknulo prstom po pitanju Novog Bokanjca. Hoće li i ovaj mandat završiti s još jednim praznim obećanjem?
- Projektna dokumentacija za izgradnju kanalizacije na Novom Bokanjcu postoji, imamo i dozvole za gradnju, sada čekamo rezultate naše kandidature tih projektata prema EU fondovima. Kada dobijemo sredstava za sufinanciranje krenut ćemo u radove, što očekujemo da bi bilo unutar otprilike godine dana. Prilikom izgradnje kanalizacije nastojat će se riješiti i što bude moguće više ostale infrastrukture - vodovod, rasvjeta, nogostupi...

LUKA ŠTULINA: Do kada će stanovnici Relje trpjeti preglasnu glazbu iz noćnog kluba "Posh Pub" koja se u četiri sata u jutro zna čuti na drugom kraju uvale Jazine (kod Marine Zadar)? Glazba ničime nije prigušena, a pritom ni vrsta glazbe nije za poželjeti. Neka svatko sluša što želi, to je pravo izbora, kao što je pravo izbora da mi koji ne želimo to slušati - ne moramo! Svedite razinu glazbe na normalnu, ionako ne stane puno ljudi u klub, zašto da ispašta cijela okolica? Ima ljudi kao ja što rade noćne po 12 sati (medicinar sam, znate kako je to) i voljeli bi se naspavati!
- Za prekoračenje buke zadužena je sanitarna inspekcija kojoj ćemo uputiti zahtjev da provjeri situaciju kod navedenog ugostiteljskog objekta.

RADE BAN: Kad ćete riješiti pitanje bahatog parkiranja automobila na nogostupu preko puta male pijace u robnoj kući na Relji, a i šire u gradu, a ne samo na Poluotoku? Kada će gradska pauk služba i komunalni redari zaista početi profesionalno raditi svoj posao?
- Grad je relativno nedavno uveo službu prometnog redarstva, te ćemo preko njihovog djelovanja nastojati postupno uvoditi sve više reda u parkiranje i općenito situaciju u prometu.

SLAVEN MEŠTROVIĆ: Zašto srednjoškolci s prebivalištem u gradu plaćaju znatno skuplji pokaz za prijevoz od djece iz okolice, pa tako na primjer prijevoz od "male pošte" do ekonomske škole košta gotovo duplo skuplje od od prijevoza iz Starigrada do iste škole?
- Svaka općina sufinancira prijevoz učenika sa svog područja sukladno svojim proračunskim mogućnostima. Grad Zadar sufinacira gradski prijevoz cijelom nizu skupina svoji građana - umirovljenicima, studentima, učenicima, invalidima - ukupno preko 8000 ljudi koristi te beneficije.

BORIS PISANSKI: S obzirom da na Istarskoj obali više nije državna granica (nema table ni zastave), čemu služe sve one ograde, a i ona "kapunjera"?
- Navedeno područje je u nadležnosti Carine i Lučke uprave i u funkciji povremenog pristanka cruisera na taj dio obale.

TOMISLAV: Što ste kao nadređeni poduzeli po pitanju prijave za obiteljsko nasilje protiv jednog Vašeg pročelnika, čije je postojanje prijave potvrdio i glasnogovornik PU zadarske? Mogu li takve osobe obnašati javne dužnosti?
- U navedenom slučaju nadležan je sud, te ćemo poštivati odluku koju sud donese - u slučaju da se donese presuda koja se kosi s radom u javnoj službi, Grad će postupiti sukladno propisima.

NEBRASKA: U sklopu Vašeg programa spominju se sredstva EU u iznosu od 1,7 milijuna eura koja se Gradu Zadru stavljaju na raspolaganje za poticanje zapošljavanja i obrazovanja mladih i dugotrajno nezaposlenih osoba. Ozirom da se nalazim među gore navedenim osobama, zanima me na koji način se dodjeljuju te potpore odnosno gdje se mogu dobiti informacije o tome?
- Gradu Zadru je kroz mehanizam integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizam) stavljeno na raspolaganje 35 milijuna eura, od čega je 1,7 milijuna eura rezervirano za specifični cilj 8.ii1 Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ za korištenje do 2020. godine. Grad Zadar sudjeluje u procesu definiranja smjernica, pravila i preporuka za raspis natječaja u suradnji s Ministarstvom rada i mirovinskog sustava, a nakon čijeg će se donošenja pristupiti raspisu poziva za dodjeljivanje bespovratnih sredstava koji se odnose na povećanje zaposlenosti i brže integracije mladih osoba koje nisu zaposlene, koje se obrazuju ili osposobljavaju, na tržište rada. Prvi natječaji se očekuju kroz godinu dana nakon dovršetka procesa definiranja prethodno spomenutih smjernica, pravila i preporuka od strane nadležnog ministarstva. 

DANIELA NIŽIĆ: Što mislite poduzeti kako bi se spriječilo umiranje stare gradske jezgre (iseljavanje stanovništva)?
- Niti jedan grad na obali nije uspio u potpunosti riješti to pitanje. Zadar nije u lošoj situaciji u odnosu na druge gradove, a nadamo se da ići i još na bolje. U svakom slučaju, nastojat ćemo izlaziti u susret stanovnicima Poluotoka koliko god to bude moguće.

ANONIMNO: Postoji li nada da se konačno riješi problem parkiranja za stanovnike Poluotoka koji plaćaju mjesečnu kartu, no u ljetnim mjesecima nemaju gdje sa svojim vozilima? Je li moguće dobiti drugačije oznake na parkirnim mjestima za stalne stanovnike uz povećanje cijene mjesečne karte?
- Zahvaljujemo na inicijativi, razmotrit ćemo taj i prijedlog.

BELLA'71: Ima li Grad namjeru donijeti uredbu kojom bi se ograničilo otvaranje pojedinih tipova trgovina, ugostiteljskih objekata i sl., a s obzirom na prostornu raspoređenost?
- Prilikom raspisivanja natječaja za najam poslovnih prostora u našem vlasništvu, Grad definira i vrstu djelatnosti koja će se u tom prostoru obavljati te nastoji postići ravnotežu, a za sada nemamo ovlasti nad prostorima u privatnom vlasništvu.

BEDEMI: Planira li se pojačavanje djelatnosti komunalnih redara jer, naime, postoji niz problema koji nastaju zbog njihovog ne-djelovanja poput ulica punih psećeg izmeta i sl.?
- Razgovarat ćemo s komunalnom službom o njihovim djelatnostima i ovlastima, te stanju na terenu.

DARKO M: Hoće li se nastaviti trend davanja sve veće površine javnih prostora u koncesiju privatnicima čime se sustavno smanjuje građanima mogućnost korištenja javnih površina?
- Grad daje površine u zakup sukladno svojoj Odluci i zahtjevima koje zaprimamo, ali uvijek vodeći računa o zadovoljavanju uvjeta nesmetane komunikacije i prolaza građana. S obzirom na to da smo turistička destinacija u porastu, što nas izrazito veseli, zahtjeva je više nego prije jer rastu i potrebe za ugostiteljskim objektima.

ŠUŠA: Imaju li koncesionari na rivi (ugostiteljski objekti) obvezu vraćanja površine u prvobitno stanje nakon isteka koncesije i ako nemaju, zašto nemaju?
- Sukladno ugovorima o najmu koje su potpisali s Gradom, a i sukladno konzervatorskim uvjetima, imaju obvezu vratiti površine u prvobitno stanje po isteku ugovora.

MARKO JURIN: Želio bi da mi odgovorite zbog čega su auti uredno parkirani na pješačkoj i biciklističkoj stazi u trajektnoj i putničkoj luci Gaženica?
- Prometovanjem u Luci Gaženica upravlja Lučka uprava, gradske službe ne nadziru promet na tom području.

ANA: Do kada će Bili brig biti najzapuštenije gradsko naselje? Jeste li vidjeli kako nam izgleda glavna šetnica u kvartu (Šibenska ul.), dvorišta su zapuštena, nema zelenila, prometnicama ne možemo proći od kaosa, nema parkirnih mjesta, da ne govorim o bilo kakvim javnim sadržajima u kvartu, kao da smo na dnu Afrike! Ne zaboravite na Bilom brigu živi preko 10 tisuća ljudi!
- Naše komunalne službe provode redovito održavanje na Bilom brigu, kao i u drugim dijelovima grada u skladu s proračunskim mogućnostima, a problem parkiranja je zaista teško riješiti jer su se potrebe za parkirnim mjestima višestruko povećale od vremena kad je naselje projektirano i izgrađeno. 
 

26. travanj 2024 15:07