4 kantunaFOTO: POSJETILI SMO WINDWARD HOSTEL

Zadarski spoj dvije neodoljive strasti - jedrenja i putovanja

9. kolovoza 2017. - 21:53
windward_hostel_zadar-090817

15-ak minuta pješice od zadarskog Poluotoka smjestio se Windward hostel. Prostire se na 220 kvadratnih metara i svakim svojim kutkom intrigira posjetitelja. Tako ćete, na primjer, u dnevnom boravku, osim turista koji se druže, ugledati i polovicu broda starog 25 godina klase Optimist u kojoj je olimpijac Šime Fantela prvi puta dignuo jedro. Dok prolazite hodnicima, zagledat ćete se u slike poznatih zadarskih jedriličara i njihovih trofeja, a pažnju će vam privući i nazivi soba - 49er, 470, America's cup, Gringo i Optimist.

- U hostelu je utjelovljena moja ljubav prema jedrenju, a i sam naziv Windward znači 'pri vjetru', opisuje Jakov Šokota, 32-godišnji ekonomist i vlasnik hostela. Prostor gdje je sada Windward u vlasništvu je obiteljske firme i prije dvije godine zjapio je prazan, no postojala je želja da se oplemeni i da mu se da poslovna svrha. Ideja se rodila točno 22. ožujka u 15 sati popodne, priča nam Jakov. Kako to obično biva kod dobrih ideja, one jednostavno osobi ne daju spavati, ne daju mira dok se ne realiziraju.

- Na mobitelu sam vidio da mi se za vikend nudi hostel u Beogradu preko stranice booking.com. Kako često putujem i uglavnom boravim po hostelima, sinula mi je ideja da i ja od ovog prostora napravim hostel. Sutradan sam istražio koliko mogu vrednovati noćenje i napravio čitav poslovni plan. Drugi dan sam s prijateljem arhitektom razgovarao o sobama i namještaju. Imao sam podršku čitave obitelji. Nakon 2 dana krenuli smo s radovima. Sve je u sobama rađeno po mjeri i dogovor je bio da do 1. lipnja 2016. otvorimo. Tako je i bilo!, opisuje Jakov kako je tekao proces od ideje do realizacije unutar 2,5 mjeseca. Hostel sada radi već drugu godinu i kroz njega je prošlo oko 3000 putnika sa svih strana svijeta.

- Svih 5 soba, odnosno 20 ležajeva je trenutno popunjeno. Na ploči kod recepcije vidjet ćete puno kredom nacrtanih zastava, to nam gost crtaju pri odlasku, na taj način ostavljaju svoj pečat ovdje. I ovo jedro broda Optimist, ispisano je dobrim dojmovima i porukama gostiju - kaže Diana Valčić, voditeljica Windwarda. Kako su u uređenju prostora pomagali jedriličari Pavle Kostov, Petar Cupać, Igor Marenić, Šime Fantela i posada Gringa, njihov je trag vidljiv u svakom dijelu hostela što goste jako zanima, pogotovo one koji se bave jedrenjem. Osim ove morske priče, gostima je važna čistoća i uljudnost, neopterećenost koju hostel nudi kao i stvaranje novih poznanstava u ugodnoj atmosferi.

- Gosti koji odsjedaju u hostelima uglavnom su druželjubivi. Nemali broj puta se dogodilo da se ovdje nađu ljudi koji su na putovanje došli sami, upoznaju prijatelje i zajedno krenu dalje po obali. Mi im organiziramo i izlete na Plitvice, Kornate, Saharun... Ljudi ovdje žive od 8 do 12 dana. Nekad čak bukiraju samo jedan dan, svidi im se i tako produžuju boravak, opisuje Jakov. Za hostele se danas ne odlučuju samo mladi ljudi i studenti manje platežne moći već i oni koji su siti resorata i hotela, i njihove pomalo uštogljene atmosfere.

- Nedavno je kod nas na 10 dana odsjeo njemački bračni par stomatologa u 50-im godinama koji su jednostavno željni upoznavanja novih ljudi, a bježe od falše hotelske ljubaznosti. Oni s mladima sjednu na doručak i jedu cornflakes, kaže Jakov. Za krevet u sobi potrebno je izdvojiti 22 eura po noći, a za dvokrevetnu sobu s kupaonicom do 70 eura. Svaki je gost osobno primljen u hostel od strane vlasnika, voditeljice ili recepcionerke, upućen u sobu kao i u zadarske atrakcije, barove, restorane i plaže. Pokušavaju zadržati 'human touch' i gosti to cijene, pogotovo činjenicu da su im dostupni 24 sata dnevno preko Whats App-a.

- Osim udobnog kreveta, čistoće, nečujne klime u sobama i slika koje vide na zidovima, gosti najviše spominju našu uljudnost. Tako je hostel i zamišljen, kao interaktivno mjesto gdje će se gost osjećati kao kod kuće, gdje će nam govoriti što mu valja, što ne valja, gdje će upoznati ljude iz cijeloga svijeta, gdje će bolje upoznati Zadar i njegove jedriličarske snage, govori Jakov te najavljuje i otvaranje još Windward hostela po obali.