FOTO: ZBOG REKONSTRUKCIJE RASKRIŽJA POSJEČEN DRVORED FAFARIKULA U STROSSMAYEROVOJ ULICI Eko-Zadar: Bitka za ovaj grad je izgubljena!

FOTO: ZBOG REKONSTRUKCIJE RASKRIŽJA POSJEČEN DRVORED FAFARIKULA U STROSSMAYEROVOJ ULICI

Odluka Grada Zadra da prigodom rekonstrukcije raskrižja kod marine u Ulici J.J. Strossmayera, zbog stvaranja prometnih gužvi, posiječe drvored fafarikula, naišla je na negodovanje građana na društvenim mrežama.

Sječa drveća za koje su stanovnici ovoga grada posebno vezani, čije su grane godinama stvarale ugodnu hladovinu i ljepši pogled, građanima je jako zasmetala jer smatraju da se to moglo izbjeći. Štoviše, većina ih vjeruje da je ovo prvi korak do potpune "betonizacije" grada, u kojem se odluke na vladajućim pozicijama donose bez uključivanja građana o prostornom planiranju. Kako je zeleni telefon Udruge Eko-Zadar neprestano zvonio, obratili su se Upravnom odjelu za prostorno uređenje i graditeljstvo te Uredu gradonačelnika.

– Dobili smo odgovor da će se stabla ukloniti jer presađivanje nije moguće bez da se ne ošteti korijen. Upravo mi je stanarka koja živi u toj ulici poslala slike posječenih stabala. Iskreno, mislim da je bitka za Zadar izgubljena, ovo je grad iz kojeg se ljudi iseljavaju, a za deset godina Zadrom neće imati tko hodati – kazala nam je Atana Grbić iz Udruge Eko-Zadar, koja smatra da je farsa da se rekonstrukcija raskrižja provodi zbog smanjenja prometnih gužvi, jer njih će i dalje biti na svakom gradskom raskrižju.

– Smanjenje prometne gužve može se dugoročno ostvariti povećanjem kilometara obilježenih biciklističkih staza, poboljšanjem kvalitete postojećih i izgradnjom novih pješačkih staza, gradnjom garaža na rubnim dijelovima grada te ulaganjem u bolji javni prijevoz. Poluotok je potrebno osloboditi od automobila, dostava se treba obavljati električnim vozilima, a sve to zajedno treba odlučivati i kreirati s građanima, svih dobnih skupina, uključenih u sve korake donošenja odluka – kažu iz ove Udruge.

Pitaju se ima li nestajanje drvoreda fafarikula veze i s izgradnjom hotela "Hyatt", koji će biti u vlasništvu "Dogus grupe".

– Vidjet ćemo što će se sve još na tom potezu pokidati. Uz kompleks "Dogus grupe" predviđena je nova cesta. Prema tome, samim time ta je cesta trebala rasteretiti ovo raskrižje. U prometnoj studiji piše da će se prigodom rekonstrukcije prometnica graditi biciklističke staze. Rekonstrukcija s njihovom ugradnjom ima smisla – dugoročno. Više bi se stanovnika "okuražilo" na vožnju bicikla kada bismo imali staze. Još jedna traka ceste vodi u gužvu na nekom drugom raskrižju. Problem je parkiranje tih vozila, čak više nego kretanje – zaključuje Atana Grbić.

ŠUTNJA PROČELNIKA

Do završetka ovog teksta nismo dobili komentar od gradskog pročelnika za graditeljstvo. Kako doznajemo u Eko-Zadru, na ovoj zelenoj površini, nakon odlaska drvoreda, bit će posađeno osam stabala pinije (Pinus pinea), dva stabla ružičastog ukrasnog bagrema (Robinia hispida), tri stabla kineskog jorgovana (Lagerstroemia indica), pet sadnica agave, 35 sadnica ružmarina, 95 sadnica polegle dunjarice (Cotoneaster dammeri), te 42 sadnice sjajne abelije (Abelia grandiflora).

Naslovnica 4 kantuna

Najčitanije

VEDRAN MIOČIĆ-STOŠIĆ GUMENI NASTAVLJA BORBU ZA PRAVO NA KRETANJE Policajca koji mi je skinuo vlastite tablice s automobila tužio sam za iznos od 885 tisuća kuna, ali pristat ću na paušalnu isplatu od 90 tisuća!

 Policajca koji mi je skinuo vlastite tablice s automobila tužio sam za iznos od 885 tisuća kuna, ali pristat ću na paušalnu isplatu od 90 tisuća!
Zadranin Vedran Miočić-Stošić „Objavom o nepostojanju osobe“ deklarirao se kao živi čovjek prema, re...
Policajca koji mi je skinuo vlastite tablice s automobila tužio sam za iznos od 885 tisuća kuna, ali pristat ću na paušalnu isplatu od 90 tisuća!