U ŠKOLE STIGLA POKLONJENA MIKRORAČUNALA Učenici su poludjeli za malom spravicom, evo koje zadarske škole nisu ispunile obične obrasce i svojoj djeci osigurale informatičko znanje!

U ŠKOLE STIGLA POKLONJENA MIKRORAČUNALA

Za sudjelovanje u projektu ProMikro, prema kojem će učenici šestih razreda i profesori koji im predaju neke od predmeta, inicijativom poduzetnika Nenada Bakića dobiti mikroračunala, prijavilo se 83 posto svih osnovnih škola u Hrvatskoj. Iskazano drugačijom brojkom, za sada je 2239 nastavnika u 746 škola dobilo „mikrobit“.

- Mikroračunala su dobili samo profesori i započela je njihova edukacija. Mikroračunala namijenjena su za učenike šestih razreda, no učenici će ih dobiti nakon što mi učitelji prođemo dva stupnja edukacije, što će trajati najmanje do 18. listopada – kaže nam Anto Marjanović, profesor informatike u zadarskoj OŠ Šimuna Kožičića Benje, koji je ujedno angažiran i na educiranju svojih kolega za rad na mikrobitu. Škola je dobila pet mikroračunala, što je maksimalan broj koji je (bilo koja) škola u ovom projektu mogla zatražiti.  

Na javni poziv za opremanje osnovnih škola mikroračunalima, koji se popunjavanjem jednostavnih obrazaca vodio putem web stranice CARNet-a, javile su se sve zadarske (gradske) osnovne škole, uključujući i područnu školu u Kožinu te područnu školu „Zadarski otoci“ na Velom Ižu, kao i Privatnu osnovnu školu Nova.

U Zadarskoj županiji, pak, od 27 osnovnih škola za dobivanje mikroračunala prijavila se 21 škola. Neke su matične škole bile dovoljno ažurne da prijave i svoje područne škole, pa će tako mikroračunala dobiti područne škole u Radovinu, Kruševu, Vrsima, te na Božavi.

S druge strane, šest osnovnih škola u Zadarskoj županiji, prema podacima CARNet-a, nisu iskazale interes za dobivanje mikroračunala, a to su, od škola u gradovima, OŠ Benkovac i OŠ Biograd, te osnovne škole u općinama Galovac, Novigrad, Poličnik i Škabrnja.

- Microbit računalo je mala pločica četiri puta pet centimetara, sa zaslonom, te na sebi ima 2 botuna (tipkala) kojima učenik može utjecati na rad microbita. Na zaslonu se mogu ispisivati riječi i brojevi, mogu se prikazivati jednostavne ikone, Microbit u sebi ima ugrađen senzor za temperaturu, senzor osjetljiv na pokret, prepoznaje nagib  gore-dolje, lijevo-desno, prepoznaje kada ga protresete, kada ga okrenete licem prema dolje... Pomoću ugrađene antene radiovezom može komunicirati s drugim microbitovima, a preko bluetooth tehnologije može se spojiti i s pametnim telefonom te upravljati određenim mogućnostima na telefonu (upravljati kamerom, raditi slike...), a na microbit se mogu spojiti i elektromotori, led svjetla, dodatni senzori... – nabrojao nam je prof. Marjanović, kojega smo pitali koji će benefit u tome imati šestaši, koji će svi dobiti mikroračunala.

- Prednost rada na microbitu za učenika je u prvom redu što on u vrlo kratkom vremenu može naučiti napraviti program i prebaciti ga na microbit, te odmah na licu mjesta isprobati taj program. U drugim načinima programiranja učenik većinom samo gleda simulaciju svog programa, a u ovom slučaju uređaj ima u ruci. Na ovaj način učenik metodom pokušaja i pogrešaka uči sam pronalaziti i ispravljati greške u programu. Za one „glazbeno“ nastrojene postoji mogućnost spajanja slušalica ili zvučnika na microbit te se on može isprogramirati da svira te se također na microbitu mogu isprogramirati i igrati igrice. Mogućnosti su zaista mnogobrojne – objasnio je prof. Marjanović, iznimno zadovoljan zbog dobivanja kvalitetnih mogućnosti da informatički „opismeni“ svoje učenike.

Naslovnica 4 kantuna