FOTO: KAD ĆE ASFALT NA BABINDUB Ovo je najgori dio ceste u Hrvatskoj - 500 metara kratera čeka spoj na Poslovnu zonu Crno!

FOTO: KAD ĆE ASFALT NA BABINDUB

U čitavoj „šumi“ radova na obnovi ulica koji su obavljaju ovih tjedana na području grada, jedna je važna dionica opet ostala po strani, a njeno je stanje toliko loše da se svi slažu kako je riječ o zasigurno najgoroj cesti na samo u Zadarskoj županiji već i u čitavoj Hrvatskoj.

Cesta koja kroz Crno vodi do Babinduba već odavno nije samo lokalna prometnica već se može po obimu prometa smatrati i magistralnom prometnicom kojom na stotine vozila dnevno skraćuje put. Iako je u čitavoj dužini kroz Crno asfaltirana, problematično je ostalo oko 500 metara tzv. bijelog puta na Babindubu koje je već godinama neasfaltirano i zapušteno. Na tom dijelu te ceste rupe su odavno postali pravi krateri na kojima se lako može razbiti automobil pačak i ugroziti živote, međutim nitko godinama ne reagira. Nikako da asfalt prekrije i tih preostalih 500 metara kolnika, unatoč gustom prometu tom cestom i potrebama koje za njom postoje.

Zadnji pokušaj asfalturanja zapeo je prije desetak godina kada je cesta bila u nadležnosti Županijske uprave za ceste, a toga se prisjeća i ravnatelj te ustanove Mile Fabijan.

- Mi smo svojevremeno došli sa strojevima, bilo je to točno na dan kad je puštan u rad Uređaj za pročišćivanje otpadnih voda. Međutim radove je spriječio vlasnik jednog suhozida kojega su doduše zidali njegovi pradjedovi, ali radilo se o državnom zemljištu. Povukli smo mehanizaciju i cesta je od tada ostala u stanju u kakvom je i danas. U međuvremenu je 2012. godine država donijela zakon i sve ceste u gradovima s više od 35 tisuća stanovnika podvela pod upravljanje gradova, pa tako i tu cestu – kazao nam je Fabijan dodajući kako je od Crnog do Babinduba čitava dionica preasfaltirana i proširena na 5,5 metara, a nedovršeno je ostalo samo tih 400 do 500 metara.

To je potvrdio i tadašnji dogradonačelnik Dražen Grgurović koji se prisjetio kako je bilo pokušaja da se cesta uredi, ali je sve zapelo na imovinsko-pravnim pitanjima.

- Ja sam se svojevremeno aktivno bavio pitanjima otkupa u prvom mandatu dogradonačelnika raznim ulicama, a između ostaloga jednom sam bio pozvan od strane Županijskih cesta upravo za taj komad ceste. Bio je pokušaj da se asfaltira, ali se Županijske ceste nisu uspjele dogovoriti oko imovinsko-pravnih pitanja pa se sa svim zastalo. Unatoč tomu mislim da je sramota da se to nije uredilo, bez obzira u čijoj nadležnosti bilo. Tamo dolaze i gosti s aerodroma, taksisti često tuda krate put i znaju u kolonama tamo voziti, tako da možete samo misliti kako strancima to izgleda kad se tamo voze, kao da su došli u Zimbabve. I osobno često prolazim tamo ljeti i razbijam auto i drago mi je da ste se toga sjetili tako da se konačno to uredi – rekao je Dražen Grgurović.

Najupućeniji u pitanje rješavanja spomenute dionice ipak je bio Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo.

- Prije desetak godina oko 100 kilometara raznih cesta prešlo je „potiho“ na uporavjanje Gradu Zadru, među kojima i cesta Crno – Babindub. Moji prethodnici, pa čak i ja, razgovarali smo s mještanima Crnog oko toga i bilo je različitih disonantnih tonova. Neki su bili za spoj te ceste, a brojni su bili i protiv obzirom da bi se izgradnjom te ceste promet drastično povećao kroz Crno, pogotovo zatvaranjem ceste prema Zemuniku preko piste Zračne luke. Mi smo neovisno o tome naručili projektnu dokumentaciju koja podrazumijeva rekonstrukciju tog čvorišta državne ceste prema aerodromu, prema Kalmetini i prema Crnom i obuhvatili smo i taj dio koji nije asfaltiran. To je podijeljeno u dvije faze na način da jedna faza bude spoj ceste prema Crnom, a druga faza bi bila povećanje dvotračne ceste na čeverotračnu s obzirom da je to i južni ulaz u Gospodarsku zonu Crno. Tu bi se cesta račvala lijevo prema Crnom dok bi desno ulazila u Gospodarsku zonu Crno. Mi imamo tu projektnu dokumentaciju i možemo njom ići na građevinsku dozvolu, a ide nam u prilog što je krenuo prokop pothodnika ispod aerodroma pa više nema bojazni da bi cesta kroz Crno postala preprometna. Imali smo sastanak s Mjesnim odborom Crnom gdje su se mještani odredili prema tome da se ide rekonstruirati ta cesta tako da ćemo mi u narednom razdoblju ići na rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i realizaciju tog projekta. Do tada, cesta će na žalost ostati u postojećem stanju jer nam se ne isplati ići na neka parcijalna ulaganja s obzirom da imamo cjelovit projekt – kazao je Kasap uz napomenu da je Gospodarska zona Crno krenula prema zamišljenim planovima i cesta bi već do sada dobila prioritet.
 

Predsjednik Mjesnog odbora Darko Verdhajm kaže kako spomenuta dionica zapravo pripada pod nadležnost Mjesnog odbora Dračevac, ali je za Crno važna jer prolazi kroz to naselje.
- Mi u Crnom smatramo da bi je trebalo srediti jer se mnogi koriste tom cestom, a važno bi bilo i zbog turizma. Dobili bi sigurno veći promet kroz mjesto i u tom bi pogledu bili oštećeni. Jednog dana kad bude poslovna zona Crno, alternativa bo bila ta četverotračna cesta koja bi oslobodila promet kroz mjesto i to bi onda bilo rješenje koje bi zadovoljlo svih - kazao je Verdhajm.
Naslovnica 4 kantuna