Nakon što je Agencija za obalni linijski promet otočane "obradovala" novogodišnjim poskupljenjem otočnih i sezonskih kartama na trajektnim i brzobrodskim linijama, Ministarstvo prometa isti je dan tu njihovu odluku odgodilo do donošenja novog Zakona o otocima.
- U stalnom smo kontaktu s Ministarstvom i za sada imamo usmeno obećanje kako do toga neće doći. Ipak, očekujemo pisanu odluku ministra jer za nas otočane ovo su prevažne stvari protiv kojih ćemo se boriti svim raspoloživim zakonskim sredstvima - kaže Jure Brižić, načelnik Općine Preko na otoku Ugljanu.
Veliko nezadovoljstvo i burne reakcije otočana, koji za poskupljenje nisu doznali od same Agencije nego preko društvenih mreža, i to nakon što je slučajno uočen novi plovidbeni red i cjenik u kojemu su karte skuplje od 10 do 20 posto, rezultiralo je tako privremenom odgodom ove odluke o kojoj ništa nisu znali ni otočki načelnici. Da priča bude bolja, oni su se u zadnjih mjesec dana čak dva puta sastali sa novim upravama Agencije i Jadrolinije kako bi rješili probleme koji ih muče već godinama i niti na jednom od tih sastanaka nije bilo riječi o poskupljenju.
Svega desetak dana kasnije, otočanima je serviran novi cjenik i plovidbeni red u kojemu, usput budi rečeno, nije uvažen niti jedan prijedlog zadarskih otočana ili korekcije koje su im usmeno bile obećane kao sigurna stvar.
- Nemam riječi za ovakvo ponašanje Agencije koja se uporno ponaša kao država u državi. Toliko zatvoren sustav danas, na ulazu u 2018. godinu, naprosto je nepojmljiv. Zamislite državnu službu koja komunicira isključivo dopisima i nikako drukčije, a u odgovoru na svakom od tih dopisa, štogod da tražite, napišu vam da bi jedinica lokalne samouprave to sama trebala financirati. Kad postoji neki problem, s Ministarstvom prometa sve se rješava brzo, mobitelom ili mailom, komunikacija teče obostrano i bez problema. No, ne i s njima. Ne znam koliko smo puta tražili da zadnja veza iz grada prema Preku ljeti ne bude u 22 sata nego kasnije, barem u 23 sata. Ali, za to nema novca - govori nam Brižić koji je, kako kaže, na tim sastancima sam predlagao korekcije kako uštedjeti tamo gdje se može.
- Evo, primjerice, je li vama normalno da umirovljenik s tisuću dolara američke penzije ne plaća kartu, a nezaposleni koji svaki mjesec mora putovati u Zadar kako bi se javio na Zavod za zapošljavanje, mora plaćati?! Predlagao sam im da se tu naprave korekcije i uštede ako već nemaju novca za financirati naše "želje i željice", kako ih ironično zovu, ali su mi rekli da se mi sami time pozabavimo. Njima je lakše dignuti cijenu karte svima- kaže Brižić kojega jednako ljuti i odnos Jadrolinije prema otočanima.
- Reću ću vam samo najnoviji primjer. Trajekt "Vladimir Nazor" zbog orkanskog juga sinoć nije mogao pristati u Preko nego se vratio natrag u Zadar sa svih 200 putnika i 20 automobila. Ti ljudi morali su se u Gaženici sami snalaziti gdje će spavati po onom nevremenu, neki su otišli u hotel, a njih 40-ak ostalo je spavati na trajektu koji je izgrađen 70-ih godina i sa svoja dva motora daleko je od potreba današnjeg prometa. Ja sam bio na tom trajektu i iz prve ruke mogu reći da nam se nitko iz Jadrolinije nije niti obratio, da barem tako na jedan korektan i ljudski način olakšaju putnicima nemoguću situaciju. Jedino što su nam priznali neiskorištenu kartu, i to je sve - govori nam Brižić.
AGENCIJA OPRAVDAVA POSKUPLJENJA
U Agenciji za linijski promet planirano su poskupljenje opravdali kao "rezultat usklađivanja cijena putnih karata s odredbom Zakona o izmjenama i dopunama zakona o prijevozu u linijskom i povremeno obalnom pomorskom prometu iz 2016. godine koja propisuje da visina popusta za povlaštene, odnosno otočke karte može iznositi najviše do 50 posto od sezonske cijene karte". Međutim, njihovo je upravno vijeće na svojoj zadnjoj sjednici razmatralo mogućnost poticanja povećanjabroja putnika i određenih kategorija osobnih vozila na otoke izvan sezone te brodarima na trajektnim linijama uputilo Preporuku o smanjanju cijene karata od 20 posto od izvansezonske cijene u dane vikenda. Što će na kraju od svega biti, vidjet će se nakon donošenja novog Zakona o otocima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....