StoryEditorOCM
ForumNAKON ZADRA I ŠIBENIKA KREĆU U OSVAJANJE SPLITA

Dogus grupa namjerava desetke milijuna EUR-a uložiti u hotele i luke

Piše Dražen Gudić/Slobodna Dalmacija
5. listopada 2017. - 20:40
hotel_hyatt-220916

Iako im je veliki projekt prenamjene zgrade zadarske "Maraske" u luksuzni hotel "Hyatt" malo zastao u papirima, turska "Dogus grupa" nastavlja svoju dinamičnu politiku ulaganja, piše u današnjem broju 'Slobodna Dalmacija'.

Jedan od najvećih ulagača u hrvatski turizam, a sigurno najveći investitor u Dalmaciji, do sada je uložio stotine milijuna eura u Zadar, Šibenik, Dubrovnik i upadljivo zaobilazio Split. I nije bio jedini strani investitor koji je tako radio, što sasvim sigurno nije puka slučajnost. Ali čini se da i tome dolazi kraj. To je otvoreno najavio Ermanno Zanini, generalni direktor brenda ekskluzivnih hotela "Mytha Hotel Anthology", u vlasništvu "Dogus grupe", istaknuvši da "traže povoljnu priliku jer žele otvoriti luksuzne hotele u Splitu i Zagrebu".

– Naš glavni koncept je luksuz i mediteranski stil života, srdačnosti, gastronomije, kulture vina; ne zanimaju nas strogi standardi, nego autentičnost uz zadržavanje identiteta destinacije. Fokus će nam biti ne preveliki hoteli, oko 50 soba, a ne planiramo stvarati veliki hotelski lanac, nego nam je cilj pronaći objekte koji će se uklopiti u naš koncept. Za razliku od drugih brendova, prepoznali smo potrebu novih, modernih putnika koji sve više žele osjetiti različita iskustva u različitim destinacijama – kaže Zanini.

Više od toga da postoji želja i namjera ulaska u Split, iz "Dogus grupe" zasad nije moguće doznati. Donedavno, međutim, nisu bili spremni potvrditi ni toliko. A nije da baš samo usput gledaju i ništa ne poduzimaju.
Ovog ljeta, nedugo nakon njegova ustoličenja, gradonačelniku Andri Krstuloviću Opari u diskretan radni posjet stigla je delegacija turske multinacionalne kompanije. Valjda kao prvi zainteresirani inozemni investitor. Iako je Ferit Sahenk, vlasnik "Dogus grupe", odavno rekao da su vrlo sretni u Hrvatskoj i da se više osjećaju kao domaćini nego kao strani investitori, Turci su došli podastrijeti svoje poslovne planove, ispitati jesu li dobrodošli, što u turizmu želi i planira lokalna vlast.

Dogusovci su, govori se, otišli zadovoljni prijemom i obavljenim preliminarnim razgovorom.

Da "Dogus grupa" nije stigla u Split u kurtoazni posjet, govori ponešto i činjenica da su im društvo pravili visoki predstavnici "Global Ports Holdinga" (GPH), najveće tvrtke za razvoj i upravljanje lukama za kružna putovanja na svijetu, s više od sedam milijuna putnika godišnje i godišnjim udjelom od 25 posto na Mediteranu. GPH je najveći upravitelj kružnim putničkim pomorskim prometom u svijetu, a član je i konzorcija koncesionara u luci Gruž. Predsjednik Uprave GPH Mehmet Kutman ne krije da im je Hrvatska prioritet i da u njoj prate različite projekte.
Sastanak je bio zatvorenog tipa, ali ipak se moglo načuti da "Dogus grupu" u prvom redu zanimaju dvije prestižne lokacije – vila "Dalmacija" i hotel "Bellevue".

Uz načelno prihvaćanje takvog interesa, iz Grada su im ponuđene još dvije zanimljive opcije. Zgrada Banovine i marina Duilovo (s hotelom ili bez njega) kapaciteta do 450 vezova. I još neki lučki projekti. Govorilo se i o značajnijem ulaganju u sport iako Split još nije razvio model Zadra, pa i Šibenika, po kojemu važni investitor uvijek ponešto novca usmjeri i u lokalni sport.

Sve u svemu, na stolu je bio zanimljiv paket vrijedan desetke milijuna eura. No, nažalost, to nisu pripremljeni projekti koji samo čekaju da se izbroji novac i krene u posao. Neki još nisu ni vlasnički definirani i čame u sudskim ladicama ("Bellevue"). Gradonačelnik Andro Krstulović Opara stoga, logično, ne želi o svemu konkretno govoriti jer smatra da bi to bilo preuranjeno, možda i nekorektno prema investitorima, u ovoj fazi razgovora.

– Drago nam je da postoji interes "Dogus grupe", ozbiljnog investitora u turizam, dobrodošli su kao i svi ostali koji žele ulagati. Ovo je, vjerujem, početak konkretnih razgovora. Želimo u Splitu ono što još nemamo, velike svjetske hotelske brendove koji daju težinu i značenje destinaciji. Nismo još zanimljivi velikima, nismo spremni za najjače i na tome trebamo raditi. Mislim da će nam za nužnu razinu organiziranosti biti potrebno dvije do tri godine ozbiljnog rada – kaže Krstulović Opara.

 

 

Prije hotela stižu elitni restorani
Kao preteča nekom luksuznom hotelu u Splitu bi se najprije mogao pojaviti jedan od "Dogusovih" elitnih restoranskih brendova, među kojima su svjetski poznati "Zuma" i megapopularni "Nusr-Et". Restoranski biznis je okupljen pod krovnim brendom "D.ream". Trenutačno imaju čak 170 restorana od Londona do Dubaija, pa je i to rastući dio biznisa "Dogus grupe".
Osim novih investicija u turističku infrastrukturu, vlasnik "Dogusa" nije nezainteresiran za ulaganja u sport (nogomet, košarka), a ne krije viziju da u Hrvatsku dovede i svjetske regate.      
 
'Mytha hoteli' vrijede 1,2 milijarde eura
"Mytha Hotel Anthology" novi je brend ekskluzivnih hotela u vlasništvu "Dogus grupe" na Mediteranu, pod kojim posluje i vila "Dubrovnik". Uz dubrovački hotel koji je "Dogus" kupio 2014. godine, u sastavu "Mytha Antology" trenutačno posluje još šest luksuznih hotela u Italiji, Turskoj i Španjolskoj. Novi brend lansiran je krajem 2016. Ukupna vrijednost portfelja "Mytha hotela" trenutačno iznosi 1,2 milijarde eura, a u planu je proširenje portfelja u vlasničkom i upravljačkom smislu. U sljedeće dvije godine tako je u planu otvaranje "Mytha Antology hotela" u Miamiju te u Dubaiju.

 

19. travanj 2024 03:36