HNS ZADAR NA POČETKU PEDAGOŠKE GODINE KRITIZIRA GRAD: „Problemi školstva u Zadru su gorući!“

HNS ZADAR NA POČETKU PEDAGOŠKE GODINE KRITIZIRA GRAD:

Zadarska podružnica HNS-a uputila je priopćenje u kojem je navedeno niz zamjerki na račun školstva u Zadru. Priopćenje, koje potpisuje „Predsjedništvo HNS-a podružnica Zadar“, prenosimo u cijelosti:

„Sa danom 04.09.2017 godine i početkom nove školske godine, HNS podružnica Zadar nalazi potrebnim ukazati na probleme odgoja i obrazovanja u našem gradu, sa kojima smo se prisiljeni nositi i ove godine. Za početak želimo ukazati na činjenicu da naš grad kupnju udžbenika za osnovnoškolce sufinancira korisnicima doplatka za djecu, a prema grupama sukladno dohodovnom cenzusu. Na takav način veliki broj roditelja osnovnoškolske djece u punom iznosu snosi trošak nabave udžbenika, radnih bilježnica kao i cjelokupne školske opreme. Istovremeno, brojni gradovi, pa čak i čitave Županije, besplatne udžbenike osiguravaju svim učenicima. S obzirom da je grad Zadar jedan od rijetkih gradova u Republici Hrvatskoj sa pozitivnim prirodnim prirastom, te da se, na sreću, ne možemo smatrati siromašnom sredinom za hrvatske pojmove, nameće se pitanje da li gradska vlast za djecu ovoga grada može učiniti puno više i zašto odgoj i obrazovanje djece nije za gradsku vlast od prioritetne važnosti. Kako drugačije objasniti činjenicu da u Zagrebu učenici i osnovnih i srednjih škola imaju besplatne udžbenike, dok učenici osnovnih škola imaju i besplatne radne bilježnice, a od ove godine i besplatne školske uniforme, a diljem Zagrebačke županije osnovnoškolci imaju besplatne udžbenike, da svi osnovnoškolci u Varaždinskoj županiji, Međimurskoj županiji, Osijeku, Virovitici, Labinu, Umagu imaju besplatne udžbenike, da u čitavoj Splitsko-dalmatinskoj županiji i Dubrovniku besplatne udžbenike imaju svi prvašići, a da Grad Zadar za našu djecu ne osigurava niti približno.

Istovremeno iz proračuna Grada Zadra ulaže se, primjerice, milione u KK Zadar iako smo svjesni da taj model nije održiv, pa se tako novac poreznih obveznika baca u vjetar. Nadalje, godinama se priča o potrebi izgradnje osnovne škole na Novom Bokanjcu, što je uistinu gorući problem. Međutim, pored toga je potrebno voditi računa o činjenici da većina škola u našem gradu nema adekvatne prostorne uvjete za školu 21. stoljeća. Primjerice, u OŠ Šimuna Kožičića Benje se nastava odvija u čak 3 smjene, a iako djeca iz velikog dijela grada (Brodarica, Petrići, Puntamika, Diklo) pohađaju tu školu, u zadnjih 30 godina o dogradnji te škole nije bilo ni spomena. Dok u Varaždinskoj i Međimurskoj županiji, te u dijelovima Istre po modelu javno-privatnog partnerstva grade škole sa ciljem provođenja jednosmjenske nastave u svim školama, u našem gradu očigledno takvih ambicija nema. Postavlja se pitanje kako će u tako primitivnim uvjetima naši učenici i nastavnici provoditi osuvremenjene sadržaje koji se planiraju u sljedećoj školskoj godini kroz provedbu pilot projekta kurikularne reforme i kroz uvođenje informatike kao obveznog predmeta. Pitanje odgoja i obrazovanja na nacionalnoj razini prepoznato je kako pitanje od ključnog značaj za našu budućnost, te je krajnje vrijeme da se važnost odgoja i obrazovanja i nužnost njegove reforme osvijesti i na lokalnoj razini.

Pozdravljamo projekt „Zadar Za Dar" koji je pokrenut na inicijativu OŠ Bartol Kašić, a u suradnji sa Sveučilištem u Zadru, Gradom Zadrom, OŠ Šimuna Kožičića Benje, OŠ Zadarski otoci, OŠ Kruna Krstića i OŠ Sv. Filip i Jakov sa svrhom omogućavanja uočavanja i utvrđivanja darovitih učenika, te njihov razvoj. Međutim, briga o darovitim učenicima, o nužnosti njihovog prepoznavanja i razvoja, mora biti sistematska, sveobuhvatna, planirana i provođena od strane Grada Zadra i njegovih stručnih službi, kako bi sva darovita djeca mogla biti prepoznata, neovisno o tome u koju školu idu i kako bi sva takva djeca imala jednaku mogućnost da svoju nadarenost razvijaju i rade na svojoj izvrsnosti. Pozdravljamo također i projekt „Škola puna mogućnosti" kroz koji su osigurani pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednici učenicima s poteškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama.

Međutim, da bi odgoj i obrazovanje naše djece bilo primjereno vremenu u kojem živimo i da bi se osiguravalo jednake šanse svoj djeci, Grad Zadar putem svojih upravnih odjela i stručnih službi, mora pod hitno uložiti dodatni angažman na rješavanju svih navedenih, sada već gorućih problema.

Predsjedništvo HNS-a podružnica Zadar“

Naslovnica Tribina

Najčitanije