StoryEditorOCM
4 kantunaNASUPROT SUPERNOVE

Grad Zadar zbog HSTec-a ukida prostorni plan Kosa, a vlasnici zemljišta se ne slažu: "Zašto Dukić nije izgradio ceste da i mi možemo graditi!"

Piše Iva Ivanac
11. listopada 2023. - 20:13

U srijedu je održana javna rasprava o prijedlogu odluke o stavljanju izvan snage Detaljnog plana uređenja industrijsko-skladišno-servisne zone Kosa koji je predstavio Matko Segarić, zamjenik pročelnika gradskog Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo.

Još 2021. tadašnja tvrtka HSTec, a današnja Chrion Croatia, Gradu Zadru uputila je pismo namjere za izmjenama i dopunama ili stavljanje van snage postojećeg DPU-a kako bi mogli izgraditi još jednu proizvodnu halu veličine 700 metara kvadratnih. 

Segarić je istaknuo kako osim o interesima HSTec-a Grad treba voditi računa i da svi ostali vlasnici zemljišta na tom području dobiju kvalitetna rješenja što se predviđa i integracijom Izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Zadra (PPGZ). 

- Ukidanjem ovog plana stvorit će se značajna mogućnost da HSTec napreduje i ostvari svoju investiciju, a da ostali vlasnici zemljišta, temeljem PPGZ i drugih akata koje će Grad poduzeti, budu u jednako pravnoj situaciji, kazao je Segarić dodajući kako će uskoro biti predstavljene pete izmjene i dopune PPGZ te kako se u njemu planira projektiranje prometnica na području zone "Kosa" onako kako su predviđene DPU-om koji se želi staviti van snage. 

Javnoj raspravi je prisustvovao Gvido Stipčević, jedan od vlasnika terena u zoni "Kosa", koji se ne slaže sa stavljanjem DPU-a Kosa izvan snage. Stipčević je optužio zadarskog gradonačelnika Branka Dukića da se služi neistinama kako bi opravdao sebe i svoje prethodnike. 

- U prijedlogu koji je Grad Zadar, zbog pisma namjere tvrtke HSTec, uputio na Gradsko vijeće stoji kako je konzumirano 50 posto postojećeg plana što nije istina. Konzumirano je samo pet posto jer građevine koje su tamo bile prije donošenja plana ne označavaju konzumaciju plana. Zbog čega se onda plan stavlja van snage ako nije konzumiran u cijelosti ili nekom većem postotku? Kriv je gradonačelnik i svi njegovi prethodnici jer Grad na tom području nije realizirao niti jedan metar prometnica, a ne 400 metara, a bez prometnica nema razvoja. Zbog čega sada odjednom tolika briga za jednog investitora i njegove potrebe? Taj jedan investitor kaže da na svom zemljištu ne može izgraditi skladište od 700 kvadrata i to je u redu. Ja na svom zemljištu ukidanjem ove prometnice ne mogu sagraditi skladište od 1500 kvadrata i to ne mogu napraviti godinama zato jer nema ceste, a takva je situacija i s Autocentrom Mitrović i ostalim vlasnicima zemljišta, kazao je Stipčević dodajući kako se u prijedlogu za stavljanje plana izvan snage navodi da je postojeća forma plana ograničavajuća za realizacije investicije što je, tvrdi, bedastoća.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Ovaj DPU je izrađen s ciljem da ne ograničava bilo kakvu investiciju ili parcelaciju, jedino što realizaciju ovog plana čini nemogućom je činjenica da Grad Zadar nije izgradio najnužnije prometnice unutar obuhvata plana, kazao je Stipčević kritizirajući vlast kako ne poznaju teren i ne vide padove terena.

Dodao je kako tvrtka Chiron Croatia nije inzistirala na stavljanju plana izvan snage već su tražili izmjene i dopune postojećeg plana.

- Zašto se nije krenulo u tom pravcu i udovoljilo takvom zahtjevu? Dukića ne zanima 99 posto vlasnika jer inzistira da plan stavi izvan snage. Važniji mu je jedan investitor nego njih 150 bez obzira što mi imamo više kvadrata i zemlje, kazao je Stipčević koji je imao poruku za gradske vijećnike koji su u srpnju ove godine izglasali pokretanje postupka za stavljanje DPU-a Kosa izvan snage, a koji se nisu pojavili na javnoj raspravi.

- Oni su samo orkestar za sprovode i vjenčanja. Poznaju samo problematiku HNK Zadar i KK Zadar, a ovo drugo je za njih preteško, zaključio je Stipčević pitajući kad će biti donesene pete izmjene i dopune PPGZ-a.

- Da se DPU sada ukine, mi ne bi mogli dobiti nikakve dozvole za naša zemljišta. Govore nam da će u Izmjenama i dopunama PPGZ-a biti ucrtane prometnice onakve kakve su u DPU-u, ali kad će taj plan biti usvojen? Ja ga nisam vidio, tražio sam da mi pokažu izmjene prostornog plana, a rekli su da ih još nemaju, kazao je Stipčević dodajući kako je trenutni DPU jedan od rijetkih planova koji je dobro napravljen, ali i kako su prometnice predviđene trenutnim DPU-om od vitalnog značaja za Sokin brig. 

image

Matko Segarić, zamjenik pročelnika gradskog Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo

Luka Gerlanc/Cropix

Zamjenik pročelnika Segarić kazao je kako će trenutni DPU s glavnim koridorima biti integriran u izmjene i dopune PPGZ-a koji će uskoro biti predstavljen javnosti.

- S drugim radnjama vodit ćemo računa da sačuvamo prometnice i napravimo tu zonu gradivom i da se podigne vrijednost zemljišta za sve sudionike, dodao je Segarić.

Stipčević je za kraj zaključio kako mu je na sastanku održanom u utorak pročelnik za prostorno uređenje i graditeljstvo, Darko Kasap, obećao da će već danas dati natječaj za izradu projektne dokumentacije prometnica u zoni "Kosa". 

- Da vidimo koliko su ozbiljni u svojim obećanjima, zaključio je Stipčević.

Pročelnika Kasapa smo zatražili komentar na Stipčevićeve navode. 

- Proteklih 30 godina nismo imali nikakve inpute da se tamo nešto želi raditi ili graditi. Tek smo po donošenju odluke o skidanju DPU-a dobili informaciju od tamošnjih vlasnika zemljišta da imaju takve ambicije. Nama je to dovoljan inicijalni okidač da pokrenemo proces projektiranja cesta. Proces skidanja DPU-a i proces donošenja izmjena i dopuna PPGZ-a formalno pravno nije prepreka da se infrastruktura isprojektira pa i izgradi ukoliko bude stvarnih ambicija za afirmiranje terena i izgradnju isključivo gospodarske namjene, zaključio je pročelnik Kasap.

Direktor tvrtke Chiron Croatia, nekadašnjeg HSTec-a, Mladen Šarlija istaknuo je kako zbog investicije tvrtke nikoga od susjeda ne želi dovesti u nepovoljnu situaciju.

- Rastom tržišta tvrtke HSTec, 2021. godine smo odlučili Gradu Zadru poslati pismo namjere gdje smo tražili izmjene i dopune DPU-a ili ukidanje plana zbog investicije, odnosno širenja poslovanja na našem vlastitom zemljištu. Te godine smo imali ispod sto zaposlenika. U ljetnim mjesecima 2022. godine njemački investitor otkupio je 90 posto udjela tvrtke te je nastavio razvijati interes za investicije i dodatna zapošljavanja u tvrtki. Ako uspijemo sagraditi novi skladišni prostor omogućit ćemo rast tvrtke i do 150 djelatnika koji se bave visokom tehnologijom. Naš jedini motiv je rast naše tvrtke i unapređenje procesa proizvodnje. Infrastruktura koja se bude gradila ide i nama na dobrobit, a ne želimo umanjiti interese koje imaju naši susjedi, vlasnici okolnih zemljišta, kazao je direktor Šarlija.

Odluka o skidanju DPU-a Kosa pred gradskim bi se vijećnicima trebala naći na istoj sjednici na kojoj će se raspravljati o izmjenama i dopunama PPGZ-a.

image

Mladen Šarlija - direktor Chiron Hrvatska

Luka Gerlanc/Cropix
02. svibanj 2024 00:39