Turističke brojke govore sve: od prvog dana siječnja do kraja svibnja 2017. godine Zadar je posjetilo 24 posto gostiju više nego prošle godine! Pri tomu je ostvareno i 21 posto više noćenja domaći i stranih turista, ponovno pri usporedbi s prošlogodišnjim rekordnim brojkama - javlja Turistička zajednica grada Zadra.
Čak je i svaki mjesec posebno, pogotovo siječanj i travanj s porastima od 30 posto do 59 posto, donio više turističkih dolazaka i noćenja nego isti period 2016. Ako ove brojke stavimo u kontekst turističkih dolazaka i noćenja iz 2015. godine koju je sljedeća godina u prvih pet mjeseci nadmašila za 4 posto u dolascima i 6 posto u noćenjima, lako je uočiti kako je pozitivan turistički trend u ovoj godini šesterostruko nadmašen kada su u pitanju dolasci te gotovo četverostruko u slučaju ostvarenih noćenja. - tvrde u TZ Zadra.
- Zadar je sve ozbiljnija turistička destinacija koju danas prepoznaju svi Europljani i sve brojniji gosti iz Azije i Sjedinjenih Američkih Država. Pomogla je tomu činjenica kako je po izboru belgijskog European Best Destinations portala Zadar preporučen kao najbolja europska destinacija, ali i naš kontinuirani rad na destinacijskom pozicioniranju Zadra - tvrdi direktor Turističke zajednice Grada Zadra Ante Rados navodeći konkretno i neke brojčane pokazatelje iz strukture ovogodišnjih brojki za prvih pet mjeseci.
Porast broja gostiju iz Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva tako su, kaže Rados, najbolji pokazatelj kako je izbor Zadra za najbolju europsku destinaciju donio očekivanu i željenu posljedicu, a to su gosti veće platežne moći koji još u predsezoni u najvećoj mjeri pune hotele (161,6 tisuća noćenja) i privatni smještaj (81,1 tisuća). Rados podsjeća kako je upravo direktor EBD portala Maximilien Lejenue navodeći prednosti laskavog priznanja iz 2016. prenio iskustva ranijih najboljih destinacija Bordeauxa i Porta koji su također za posljedicu imali veći broj gostiju iz Njemačke, Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva uz ukupni porast od 14 posto turističkih dolazaka i punjenje gradskih budžeta s desetak milijuna eura.
Grad Zadar i gradski TZ su organizacijom i sponzorstvom niza manifestacija od „Adventa u Zadru“, „Đira po gradu“, „Tuna, Sushi & Wine festivala“ ili globalnog fenomena „Wings For Life World Run“ uspjeli u predsezoni i posezoni ucrtati Zadar na destinacijsku kartu Hrvatske i svijeta. Tako su najveći broj ostvarenih noćenja od siječnja do svibnja imali domaći gosti iz Hrvatske, slijede Nijemci, Austrijanci, Francuzi, Slovenci, Britanci i Talijani koji nakon dvije godine bilježe značajniji rast, potom Korejanci, Amerikanci i državljani Bosne i Hercegovine.
Evo i brojki: ukupan turistički promet za prvih pet mjeseci u Zadru govori o 112.231 turističkih dolazaka i 267.649 ostvarenih noćenja, a to je prosječnih 2,38 turističkih noćenja što Zadar čini prepoznatljivom i ultimativnom city break destinacijom. Najveći porast dolazaka (49 posto) i noćenja (59 posto) u analiziranom periodu bilježimo u travnju kada je u Zadru noćilo 83,7 posto stranih i 16,3 posto domaćih gostiju te u siječnju kada je 52 posto inozemnih i 48 posto domaćih gostiju ostvarilo značajniji porast dolazaka (30 posto) i noćenja (42 posto). Veljača, ožujak i svibanj bilježe porast od najviše 18 posto u dolascima (ožujak) i 15 posto (veljača) noćenja. No, sve ovo je tek uvod u ovogodišnji iznimno uspješan prijelaz iz predsezone u glavnu sezonu. Naime, blagdan Duhova ove godine pao je tek početkom lipnja, a poznato je kako baš s tim blagdanom počinju masovnija turistička kretanja iz juga Njemačke i iz Austrije, a taj se trend potom veže i na praznike u susjednoj Sloveniji. Tako su trenutno svi hotelski kapaciteti na zadarskom području odlično popunjeni - zaključuje Rados.