StoryEditorOCM
4 kantunaPRVI INTERVJU S NOVIM GRADONAČELNIK NAPRAVILI ČITATELJI ZADARSKOG.HR (2. DIO)

Branko Dukić o zmijama na Puntamici, biciklističkim stazama, Novom Bokanjcu, Ploči, autima na Poluotoku, Jazine Arbanasima, štekatima u Preradovićevoj...

Piše Priredio: Ivica Nevešćanin
24. lipnja 2017. - 20:55
dukic1-280417

Novi gradonačelnik Zadra Branko Dukić pristao je na zamolbu Slobodne Dalmacije i portala Zadarski.hr sudjelovati u intervjuu s građanima Zadra. Preko naših medija pozvali smo građane da postave pitanja novizabranom gradonačeniku i dobili smo ih točno 42. Na sva pitanja gradonačelnik je odgovorio, a među njima pretežu pitanja o komunalnom uređenju grada. Ispred svakg pitanja, sukladno željama građana, naveli samo ime odnosno šifru pod kojim je pitanje netko postavio. Zbog velikog broja pitanja razgovor s gradonačelnikom Dukićem objavljujemo u dva nastavka. (Prvi dio intervjua možete pročitati OVDJE)

ANONIMNO: Smatrate li da je primjereno nazivati biciklističkom stazom povučenu žutu crtu na već postojećem nogostupu? Bivši gradonačelnik se hvalio kilometrima biciklističkih staza u samom gradu no to nema veze sa pravim biciklističkim stazama kakve imaju skandinavske zemlje.

- Zadar je mediteranski grad, davno izgrađen i nažalost, na mnogo mjesta jednostavno nema prostora za igradnju potpuno odvojenih bicklističkih staza. Sadašnja rješenja su nabolje što se može postići u trenutnim okolnostima, a pri izgradnji novih prometnica nastojimo, gdje god to prostor dozvoljava, iprojektirati i biciklističke staze.

GREEN: Zaslužuje li Zadar više zelenila s nekakvim botaničkim vrtom kao atrakcijom i mjestom izlaska za roditelje s malom djecom ili ćemo sve pretvoriti u beton i kamen?

- Grad Zadar ima prilično velike površine pod zelenilom za jedan mediteranski grad, a i prostornim planiranjem se nastoji održati taj trend. Većina površine na užem području grada je već konzumirana - ne postoji površina na kojoj bi se mogao lako izgraditi botanički vrt, ali cijenimo vaš prijedlog za buduće planove izgradnje.

MATEO KRIŠTO: Moje pitanje je onako već standardno za kvart Novi Bokanjac. Kada kreće napokon izgradnja kanalizacijske mreže na Novom Bokanjcu? Postoji li uopće projektna dokumentacija? Koliki su procijenjeni radovi? Kako se financiraju ti radovi? Tko je izvodač radova? Kako su planirane etape izgradnje? Koliko će trajati radovi? Kako će se sanirati kolnik nakon radova? Hoće li građani imati troškove za priključak?

- Projektna dokumentacija za izgradnju kanalizacije na Novom Bokanjcu postoji, imamo i dozvole za gradnju, sada čekamo rezultate naše kandidature tih projektata prema EU fondovima. Kada dobijemo sredstava za sufinanciranje, krenut ćemo u radove, što očekujemo da bi bilo unutar otprilike godine dana. Prilikom izgradnje kanalizacije nastojat će se riješiti i što bude moguće više ostale infrastrukture - vodovod, rasvjeta, nogostupi...

MIRO: Kako mislite riješiti problem parkiranja stanovnika Poluotoka?

- Pokrenut ćemo izradu jedne studije o načinu kako pokušati staviti u funkciju prostore na Poluotoku koji do sada nisu bili iskorišteni te ih možda pokušati prilagoditi za parkiranje.

SONI BANIĆ: Hoćete li za Vašeg mandata postaviti u zgradu na adresi Narodni trg 1, gdje stolujete i primate stranke, dizala kako bi i osobama s invaliditetom bio omogućen pristup u vaše dvore kao i k drugim pročelnicima i djelatnicima koji rade u navedenoj zgradi? Jer mnogo puta sam slušao iz usta vaših predhodnika da treba svima osigurati jednake mogućnosti.

- Projekt izgradnje dizala u zgradi gradske uprave postoji već dugo, no sredstva u proračunu nam do sada nisu dozvoljavala njegovu realizaciju. Ipak, baš zbog toga, naši zaposlenici izlaze u susret svim građanima s invaliditetom i primaju ih u prizemlju zgrade kad god je to potrebno.

ANONIMNO: Kao zdravstveni radnik poznato vam je koliko buka utječe na zdravlje ljudi. Zakon o buci postoji, a ugostiteljski objekti bi se trebali pridržavati tih zakona. Kod nas na Poluotoku taj zakon se ne poštuje. Hoćete li učiniti nešto da se i u centru grada može normalno živjeti? I danju i noću živimo pod zatvorenim prozorima zbog preglasne glazbe.

- Za prekoračenje buke zadužena je sanitarna inspekcija kojoj ćemo uputiti zahtjev da tijekom ljeta pojačano provjerava situaciju na Poluotoku.

MAGDA BEVANDA: Kada će razno razni kamioni i dostavna vozila prestati terorizirati pješake u pješačkoj zoni? Znam da imaju dozvolu (od-do) no kao da je nemaju jer ih možete vidjeti u svako doba dana, dakle kao da imaju dozvolu "kad tko želi". Budući da radim i živim na Poluotoku (cijeli svoj život) susrećem ih svakodnevno i odgovorno tvrdim da je iz godine u godinu sve gore!

- Nastojat ćemo kroz pojačane kontrole naših komunalnih i prometnih redara uvesti više reda u prometovanje pješačkom zonom.

MAGDA 2: Zanima me u koje vrijeme i kojeg dana u tjednu primate građane?

- Za sada nemamo određen termin za primanje građana, no svatko tko ima ptorebu, može se obratiti najprije našim upravnim odjelima, ovisno o vrsti problema koji ima, a nakon toga, ako je potrebno, doći i kod gradonačelnika.

DR.SC. TOMISLAV KOŠTA: Kada će grad Zadar izraditi strategiju razvoja kulture? Naime, ovakvu strategiju imaju svi (veći) gradovi u Hrvatskoj. Zadar, koji se čak natjecao za europsku prijestolnicu kulture 2020. i dalje dozvoljava da se razvoj kulture događa stihijski, bez ikakvog plana i smisla. Manifestacije koje upisuju naš grad na hrvatsku (i možda europsku) kulturnu mapu događaju se zahvaljujući entuzijazmu pojedinaca. Oni se bore s mnogim preprekama. Ako Vas zanima, sigurno ćemo rado doći do Vas i iznijeti Vam sve naše probleme. Mi volimo svoj grad i sve radimo za njegov napredak.

- Postoji Strategija razvoja grada Zadra i u okviru nje i Strategija razvoja kulture. Godišnji plan i program rada javni je dokument i donosi se sukladno zakonskim obavezama. Manifestacije koje naš grad upisuju na kulturnu mapu događanja ne funkcioniraju samo zahvaljujući „entuzijazmu pojedinaca“ već se izdašno prate sredstvima poreznih obveznika ovog grada, a uvijek smo otvoreni, preko našeg Upravnog odjela za kulturu i za razgovor o novim inicijativama.

TOMISLAV 2: Što je sa zadarskim amaterskim društvima, Gradskom glazbom Zadar koja uskoro mora iseliti iz budućeg kampusa Sveučilišta u Zadru, HPGD Zoranić koji izlazi iz Providurove palače radi obnove i još ne zna kada i gdje će se vratiti...

- Gradska glazba i Zoranić dobit će adekvatne prostore (Zoranić je već dobio prostor za svoju arhivu) i Grad će kao i do sada brinuti da se prostor i sredstva za njihov rad osiguraju u proračunu.

DOKTOR: Grad koji se ponosi svojom poviješću i stoljetnom kulturnom baštinom ne smije dozvoliti da je kultura samo nužna stavka u proračunu. Kada će napokon kultura postati važan faktor u životu grada? Kada će odgovorni shvatiti da duša grada počiva na građanima koji vole svoj grad kreativnim radom, glazbom, plesom i ostalim kulturnim aktivnostima? I to ne samo u ljetnim mjesecima.

- Grad Zadar nastoji znatan dio svog proračuna usmjeriti i u djelatnosti u kulturi i nastavit će to raditi i ubuduće, a posljednjih godina se pojačano ulaže i u kulturnu infrastrukturu (Kneževa i Providurova palača čija obnova kreće nakon sezone).

ŽUTA PODMORNICA: Košarkaški klub Jazine Arbanasi izborio je nastup u hrvatakoj Premijer ligi. Naše pitanje glasi hoće li se KK Jazine-Arbanasi, u kojem igraju naši sugrađani, omogućiti nastup u Premijer ligi, kao nekad Borik-Puntamici?

- Klubu Jazine Arbanasi će se omogućiti igranje u Premijer ligi sukladno Programu javnih potreba u športu za 2017. godinu i sukladno Zakonu o športu, Zakonu o udrugama i Uredbi Vlade Republike Hrvatske o financiranju sportskih udruga.

ANONIMNO: Znate li da je Puntamika puna zmija? Od crkve do Dogus marine množe se već godinama bez prirodnog neprijatelja, osim pokoje mačke i autoguma. U livadama oko crkve i jugozapadno od ulice Vladana Desnice njihovo je carstvo. Grad odgovara da nema ingerenciju na privatnom vlasništvu, a sve su to privatne parcele. Kako grad može ukloniti ruševine napuštenih kuća, a ne može rasčistiti legla zmija i pantagana?

- U pravu ste u dijelu kad kažete da Grad Zadar nema ingerenciju na privatnom vlasništvu. Ruševine napuštenih kuća uklanjaju se isključivo nakon što vlasnici daju suglasnost za njihovo uklanjanje. U suprotnom, proces uklanjanja možemo pokrenuti tek nakon pravomoćne sudske presude. Neizgrađena građevinska zemljišta vlasnici, odnosno korisnici, trebaju držati urednima. Glede „pantagana“, po vašoj prijavi, odradit ćemo pojačanu deratizaciju u tom dijelu grada.

TOMISLAV MEDIĆ: Koristim priliku da Vam postavim pitanje koje se odnosi na plaće u gradskoj tvrtki Nasadi d.o.o. Možete li mi odgovoriti hoće li se i kada povećati plaće radnicima na radnim mjestima s najnižim primanjima, s obzirom da su daleko ispod prosjeka plaća na državnoj razini?

- Osnivač tvrtke Nasadi d.o.o. je Grad Zadar koji je i vlasnik 100%-tnog udjela. Pitanje plaća radnika je u segmentu Uprave trgovačkog društva „Nasadi“ d.o.o. Zahvaljujemo na postavljenom pitanju, u tijeku je analitički pregled situacije u svim trgovačkim društvima u vlasništvu/suvlasništvu Grada Zadra u okviru kojeg će se razmatrati i problem na kojeg ste ukazali.

ŽELJKO: Što Grad planira napraviti u gradskom naselju Bili brig koje još uvijek izgleda kao u ratnim godinama i u kojem apsolutno ništa ne funkcionira počevši od mjesnog odbora pa dalje? Hoće li vaše obećenje u predizbornoj kampanji i ovaj put ostati samo prazna priča ili ćemo u Vašem mandatu napokon svjedočiti pozitivnim pomacima u ovom, još uvijek izgledom ratnom kvartu?

- Mjesni odbor Bili brig ima redovitu komunikaciju i zadovoljavajuću suradnju s Gradom Zadrom, inicira projekte u svojem djelokrugu, a Grad ih nastoji ostvariti koliko je to moguće tehnički i financijski. Naravno da uvijek ima prostora za poboljšanja, na čemu ćemo i dalje raditi.

PUTNIK: Za vrijeme SDP-ove vlade ukinut je putnički vlak za Zadar. Hoćete li se Vi gospodine gradonačelniče založiti da putnički vlak vozi za Zadar jer on kao turistički grad to zaslužuje?

- Nastojat ću se, kao gradonačelnik, zalagati za svaki oblik napretka i poboljšanja ponude u gradu, no željeznički promet ovisi u prvom redu o planovima i mogućnostima ulaganja Hrvatskih željeznica.

VENCI JURIN: Poštovani gradonačelniče, je li sramota da UDDK Kalelarga, najveći kolektiv davatelja krvi u Hrvatskoj, mora plaćati mjesečne naknade i komunalije za gradski prostor koji koristi? Mi nemamo prihode, niti imamo profit, niti išta trošimo u tom prostoru. Mi za ovaj grad samo dajemo svoju krv.

- DDK Kalelarga, kao i sve ostale udruge kojima Grad dodjeljuje prostor, plaća simboličan najam od 1 kune mjesečno po metru kvadratnom, jer tako propisuje zakon. Prije smo davali prostore bez naknade, no na tu praksu imamo primjedbe revizije i morali smo se uskladiti s propisima. Za pokrivanje režijskih troškova, moguće se obratiti Upravnom odjelu za socijalnu skrb kada bude objavljen Natječaj za programe u socijalnoj skrbi i zdravstvu i dobiti financijsku potporu za djelovanje udruge.

VESNA: Mislite li Vi riješiti (i kako) problem "nabujalih" štekata na nogostupu ulice Ruđera Boškovića prema zgradi sveučilišta i OŠ Petra Preradovića kojega je vaš prethodnik izignorirao?

- Štekati su na tom dijelu, sukladno propisima dani u najam na način da ostavljaju 1,6 m prolaza za pješake, no problem stvara stanje nogostupa na čije uređenje će naš odjel za komunalne djeltanosti obratiti više pažnje.

IZNAJMLJIVAČ: Hoćete li se, za razliku od Božidara Kalmete, vi više uključiti u rad turističkog vijeća Turističke zajednice Grada Zadra kojem ste po funkciji i predsjednik? Ili će to kao i do sada biti prepušteno "prvim rezervama" od kojih nikakva korist?

- Uključit ću se i osobno, ali bitno je da budu uključeni i ljudi iz struke, te da svi zajedno radimo na poboljšanju turističke ponude i infrastrukture.

STANARI VUKOVARSKE ULICE: Stanari Vukovarske ulice su 9. svibnja predali mjesnom odboru i sutradan komunalnom odjelu zahtjev za postavljanje ležećih policajaca na raskršću u Vukovarskoj ulici na Bilom brigu. U zahtjevu su bili priloženi potpisi potpore 449 stanara Vukovarske ulice koji su prepoznali iznimnu važnost promijene situacije vezane za prebrzu vožnju ovom cestom koja traje već godinama i kojoj smo svi izloženi. Što još trebamo, mi roditelji, poduzeti da bi konačno zaštitili našu djecu? Što se treba dogoditi da se na ovom raskršću ipak postave ležeći policajci, a da to ne bude obiteljska tragedija?

- Razumijemo i podržavamo vašu inicijativu. Naš odjel za komunalne djelatnosti će promptno reagirati po vašem zahtjevu i po dobivenoj suglasnosti MUP-a postaviti tražene uspornike. Sigurnost i zaštita djece prioritet su bez iznimke.

ANTONIO M.: U četvrt stoljeća postojanja hrvatske države u gradski kvart Ploča grad je uložio malo više nego u trotoar kod zadarske Elektre ovoga lipnja! Naša glavna ulica izgleda sve samo ne gradska ili urbana, ali se zbog velikog broja stanovnika itekako grad koristi porezima, prirezima, komunalnim naknadama, biračkim tijelom. Sela zaleđa Zadra su ljepša uređena. Nogostupi su SF, najveća ulica je preopasna za djecu i starije ljude. Nestrpljivo očekujem odgovor kad ćemo dobiti, konkretno, kompletno asfaltirane ceste, a ne krpe, kanalizaciju... Ne želimo više obećanja!

- Projektna dokumentacija za izgradnju kanalizacije na Ploči također postoji, kao i projekti za sve kvartove koji još nemaju kanalizaciju. Sada čekamo rezultate naše kandidature tih projekata prema EU fondovima. Kada dobijemo sredstava za sufinanciranje, krenut ćemo u radove, a prilikom izgradnje kanalizacije nastojat će se riješiti i što bude moguće više ostale infrastrukture - vodovod, rasvjeta, nogostupi... Sa sanacijom neprihvatljivog stanja ulice Put Ploče se krenulo početkom ove godine sinkronizirano u suradnji sa MO Ploče te u koordinaciji sa tvrtkama „Elektra„ i "Vodovod“. Ulica je u jednom dijelu uređena, no ostaje na jesen po završetku radova Vodovoda asfaltirati njen preostali dio. 

25. travanj 2024 07:49