StoryEditorOCM
4 kantunaKRUZERI DOBRODOŠLI U ZADRU

Đoni Štambuk: iduće godine očekujemo 170 tisuća putnika koji kod nas ostaju znatno duže nego u Dubrovniku i Splitu!

Piše M. Kalajžić
30. kolovoza 2017. - 14:45
cruiser_u_gazenici.JPG

Zadarska Lučka uprava ne namjerava ograničiti dolaske kruzera na svoje područje poput Dubrovnika, možda i Splita, baš suprotno, Zadru je svaki gost sa brodova na kružnim putovanjima dobrodošao, a cilj je povećati njihove dolaske i to već iduće godine sa sadašnjih 130 tisuća putnika na željenih 170 tisuća.

Usporedbe s Dubrovnikom, pa i Splitom doduše su nepotrebne, jer tamošnje luke uvelike premašuju broj dolazaka kruzera u odnosu na Zadar, ali i kod nas se od gradnje i dovršetka luke Gaženica situacija u tom segmentu poboljšava, pa se od nekadašnjih 20 do 30 tisuća putnika s brodova na kružnim putovanjima "preko noći" skočilo na 130 tisuća što je impresivan rast, a mogućnosti su zapravo neograničene – kaže Đoni Štambuk, pomoćnik ravnatelja za marketing Lučke uprave Zadar.

- Mi smo imali 17-postotno povećanje u prvih šest mjeseci ove godine, ali ćemo do kraja 2017. imati nešto stagnacije pa ćemo se poravnati s prošlogodišnjim brojkama. Ograničenje dolazaka koje najavljuju Dubrovnik i Split zapravo je gubljenje 40-tak ticanja, ali ne zbog toga što su oni loše odradili posao već je brodar promijenio itinerer. Mi to nećemo puno osjetiti, a dogodine, dapače, mislim da ćemo imati i do 170 ticanja i oko 170 tisuća putnika – ističe Štambuk.

Usporedba sa situacijom prije otvaranja luke Gaženica drastična je jer ako se kruzer nema gdje vezati, on naprosto neće doći. Osim što Gaženica ima izvanredne mogućnosti primanja svih vrsta kruzera, proširila se i ponuda raznih izleta za goste kako bi se taj turistički segment što bolje odradio jer on znači i konkretnu zaradu, s tim da opet gosti budu zadovoljni s onim što dobiju za cijenu koju plate. Brodari pak nisu imali niti najmanju primjedbu do sada u pogledu luke, koja je napravljena po mjeri najnovih brodova koji u nju pristaju, kaže Štambuk.

Ono u čemu Zadar prednjači nad ostalim jadranskim lukama koje prihvaćaju kruzere je duljina zadržavanja gostiju. U Zadru oni prosječno ostaju od 8 do 10 sati, dok se u Dubrovniku zadrže od 4 do 5 sati. Razlog su najviše izleti koji se na Plitvička jezera, NP Krku ili na ostala odredišta ne mogu organizirati u kraćem vremenu pa se gosti zadržavaju dulje, a računa se da potrošnja sa svakim satom ostanka gosta raste za prosječnih deset eura. Prema studiji koju je Instut za turizam izradio još 2007. godine, prosječna potrošnja kruzing gostiju u Zadru bila je 82 eura, ali to nije jedini benefit od kruzera, jer čim brod dotakne luku mora platiti lučke pristojbe koje, zavisno o veličini kruzera, iznose od 5 do 10 tisuća eura, zatim pilotažu, privez i odvez, razni servis turističkih agencija, pomorskih agenata, sustav opskrbe brodova, odvoza smeća i raznih drugih usluga, tako da je ukupna korist višestruka, a ona će se, u godinama koje dolaze, nastojati još više povećavati – zaključuje Đoni Štambuk.


Nova putnička luka Gaženica praktički u svim segmentima prometa bilježi značajan porast. Možda najviše raduje izuzetan porast prometa vozila u domaćem, ali i međunarodnom prometu gdje je u prvoj polovici 2017 godine zabilježeno 20.000 vozila više nego u istom periodu lani.
U prvih šest mjeseci 2017 godine promet putnika u domaćem prometu u Gaženici iznosio je 525.939 putnika što je rast od 11,4 posto u odnosu na isti period prošle godine. Promet putnika u domaćem prometu u luci Zadar Grad iznosio je 411.936 putnika što je rast od 3,3 posto u odnosu na isti period prošle godine. Promet putnika u međunarodnom prometu iznosio je 2096 putnika što je rast od 38,8 posto u odnosu na isti period prošle godine.
Sveukupno, na području kojim gospodari Lučka uprava Zadar u prvih šest mjeseci 2017 godine zabilježen je promet od 991.248 putnika što je što je rast od 8,2 posto u odnosu na isti period prošle godine. Također, bilježi se još značajniji rast vozila od 13,1 posto.
21. studeni 2024 21:09