HOĆE LI GENERALOVA KUPNJA ZAUSTAVITI DOGUS GRUPU I PROJEKT "MARASKA"? Čermak objašnjava zašto je kupio Tankerkomerc, što će biti s Marinom, hoće li surađivati s Gotovinom i što očekuje od države

HOĆE LI GENERALOVA KUPNJA ZAUSTAVITI DOGUS GRUPU  I PROJEKT

Otkupom bankovnih potraživanja i kupnjom dionica od malih dioničara, tvrtka "Crodux Derivati Dva" generala Ivana Čermaka postala je vlasnik 33,95 posto dionica zadarskog Tankerkomerca, ali se očekuje da će Crodux vrlo brzo postati većinski vlasnik posrnulog poduzeća koje se godinama mučilo s prijetnjom stečaja, dugovima od oko 250 milijuna kuna i višegodišnjim sudskim sporovima s državom oko koncesije za najvrijedniji dio tvrtke – Marinu Zadar u središtu grada.

Čermakov ulazak u Tankerkomerc u Zadru je izazvao ogromnu pažnju upravo zbog Marine za koju su koncesiju htjeli dobiti i turski investitori iz Dogus grupe koji u neposrednoj blizini trebaju graditi "Hyatt Regency Zadar Maraska". Gradnja tog hotela već dobrano kasni, a iz Dogusa su svojedobno poručili da "svaki investitor, a u ovome slučaju brend "Hyatt", traži sigurnost i jasnu viziju razvoja okruženja lokacije na kojoj ostvaruje svoju investiciju", te da "nije neobično da investitor želi znati što se događa u neposrednom susjedstvu njegova projekta, da bi donio najbolju odluku o daljnjem razvoju toga projekta". Mada se u Zadru nagađa kako bi Čermakov ulazak u Tankerkomerc mogao značiti i odustajanje Dogusa od gradnje 100 milijuna eura vrijednog hotela, kojeg oni očigledno vezuju uz preuzimanje Marine, u turskoj kompaniji nisu željeli komentirati Croduxovo "uplovljavanje u Marinu".

- Dogus grupa i dalje čeka ishod natječaja za koncesiju nad marinom Zadar nadajući se da će biti transparentan. Drugih komentara nemamo, izjavili su nam iz Dogus grupe.

Zašto Čermak ulazi u Tankerkomerc?

- Kada smo ušli u poslovnu suradnju s Tankerkomercom kroz korištenje terminala u Gaženici, najprije smo morali uložiti tri milijuna eura u njegovo osposobljavanje zbog čega smo u Gaženicu doveli preko 200.000 tona novog tereta. Sada nam je u interesu imati vlastiti terminal i prvenstveno smo zbog toga ušli u Tankerkomerc. Želim naglasiti da smo to htjeli obaviti pošteno, pa smo, nakon što smo otkupili bankovna potraživanja, izbjegli moguću dokapitalizaciju i otkupili smo dionice od malih dioničara, kaže Ivan Čermak navodeći da će naftni biznis i dalje ostati zaštitni znak Croduxa.

- Namjera nam je uduplati kapacitete postojećeg terminala, gdje na 80.000 četvornih metara prostorna dokumentacija omogućava širenje skladišnog i proizvodnog prostora, izgradnju novih rezervoara. Uskoro ćemo objaviti naše projekte kroz koje u Zadar namjeravamo investirati 20-ak milijuna kuna i dodatno zaposliti još 500 ljudi. Turizam nas zanima, ali terminal i naftni biznis će i dalje ostati 90 posto naše djelatnosti, kaže Čermak.

A što je s nautičkim turizmom? Kakva je budućnost Marine?

- Ući ćemo u razgovore s državom i ponuditi isti model: postizanje dogovora i nagodbe oko otkupa dugova prema državi, pa ishodovanje koncesije za Marinu. Ako do tog dogovora dođe, a vjerujem da hoće, spremni smo i na ulaganje u nautički turizam, kaže Čermak.

U Tankerkomercu su dosada mislili da im Vlade i ministri nisu bili skloni, pa se kalkulira kako je Čermak dobio nekakav mig za ulazak u tvrtku koja je samo državi dužna 60-ak milijuna kuna.

- Ne, nema tu nikakvog miga. Ne vidim zašto bi bilo koja Vlada intervenirala u Tankerkomerc, ovo je privatni sektor, a na državi je da samo utvrdi zakone i donese regulativu. Naš je interes pošteno rješavanje dugova, pokretanje investicija i širenje kompanije. Ako se za istim stolom nađu dobronamjerni i razumni ljudi, svi sporovi i problemi se mogu riješiti, očekujem razumijevanje i ništa drugo, tvrdi Čermak po kojemu bi bilo neprirodno od cijele tvrtke uzeti samo koncesiju i zanemariti otkup dugova i dodatna ulaganja.

Pritom Čermak najavljuje da se eventualno širenje Croduxa u nautički turizam može izvesti i s domaćim ljudima, te da njegova tvrtka, uđe li u taj posao, neće uzimati nikakvog novog partnera jer je to Croduxov način rada.

Iz njegovih se riječi dade naslutiti kako će u razgovorima s državom pri rješavanju pitanja koncesije biti korištena dosadašnja argumentacija Tankerkomerca odakle su tvrdili da im mora biti priznato dugogodišnje ulaganje u Marinu teško 40 milijuna eura zbog čega su u još aktualnom sporu s državom temeljem prava dugogodišnjeg korištenja tražili i pravo koncesije. Očigledno, sve bi se trebalo razriješiti u Zagrebu.

 

Suradnja s Gotovinom? To su naklapanja!

- To su samo naklapanja. General Gotovina je moj prijatelj, ali on je u biznisu s ribom, pa među nama nema nikakvog poslovnog doticaja. On ima toliko svog posla da se jedva i vidimo, možda jednom mjesečno. Biznis je neprekidna gužva, demantira Čermak nagađanja da će u Zadru realizirati poslovnu suradnju s generalom Antom Gotovinom.

 

Privatizacija Tankerske

Je li točno da ste svojedobno htjeli sudjelovati u privatizaciji zadarske Tankerske plovidbe?

- Ne, nikada, prvi put čujem za to. Istina, imao sam tanker "Lana" od 3.000 tona, ali od INA-e nisam mogao dobiti posao prijevoza nafte i to je sav moj kontakt s tim biznisom, kaže Ivan Čermak.

 

TOP DIONIČARI

1. Interkapital vrijednosni papiri d.o.o. -srkbnički račun 23,08

2. HPB d.d. / Kapitalni fond d.d. - skrbnički račun 10,87

3. Roberto Motušić 7,764.
4. Tankerkomerc 6,92

5. Ranko Vitanović 6,78

6. Mladen Festini 2,03

7.Zvjezdana Bajlo 1,86

8. Aleksa Pera 1,68

9. Ivan Vukelić 1,68

10. Denis Bruketa 1,24

Naslovnica 4 kantuna

Najčitanije