StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: KOD KOLODVORA REKONSTRUKCIJA KRIŽANJA, U JAZINAMA NOVI ASFALT DO MOSTA

Porušene lipe na Bulevaru bile su posađene u čast druga Tita!

Piše M. Kalajžić
8. veljače 2018. - 14:00
radovi_stabla2-070218

Radovi na obnovi državnih cesta kroz Zadar nastavit će se do početka ljetne sezone, a obuhvatit će preostalu obnovu Ulice Ante Starčevića popularno zvanu Bulevar i kolnik Obale kralja Tomislava u uvali Jazine. Preostali radovi dovršit će se na jesen jer se u ljetnom razdoblju neće obavljati.

Trenutno se obnavlja Bulevar na svom istočnom traku prema Željezničkom i Autobusnom kolodvoru, a uskoro slijedi rekonstrukcija raskrižja kod Kolodvora. Prometnim će se rješenjem na postojećem parkiralištu kod McDonaldsa osigurati i novi izlaz na Ulicu Ante Starčevića i to pored sadašnjeg pješačkog pothodnika, čime će osigurati bolja komunikacija od sadašnje kojom je moguć samo izlazak automobilom na Ulicu Vlatka Mačeka, pa onda kršenjem prometnih propisa koje u pravilu svi rade, okretanje prema raskrižju na Bulevaru. Novi će oblik dobiti i sadašnja stajanka ispred Kolodvora za autobuse u gradskom prometu.

Te smo informacije dobili od Gradske uprave koja je u tom poslu samo partner za dinamiku radova Hrvatskim cestama u čijoj se nadležnosti nalaze državne ceste kroz Zadar i koji su glavni investitori spomenutih radova.

- Radi se u cijelosti o projektu Hrvatskih cesta za koja su dobili odobrenja još prije dvije godine. Od našeg prometnog komunalnog redarstva nisu dužni ishoditi niti suglasnosti za prometnu regulaciju jer se radi o njihovim cestama, ali prema informacijama koje imamo od njih, oni planiraju do ljeta završiti faze radova do Autobusnog kolodvora, odnosno još dalje do skretanja za Kolovare i ono što je po meni još važnije, dionicu od Jazina prema mostu. Tamo se radi potporni obalni zid, ovih je dana rekonstruiran i cjevovod na tom dijelu, a radovi se nastavljaju dalje.

Obalni zid je napravljen i uskoro se kreće s popločenjem i opločenjem tako da se dovrši u cijelosti obala u dnu uvale Jazine. Nakon toga radovi se nastavljaju rekonstrukcijom asfalta do Jazina uključujući i samo raskrižje što će izvesti Hrvatske ceste. Tu će biti opet određenih prometnih problema u komunikaciji, pogotovo dio od mosta do Peglice gdje nema baš puno prostora za neke paralelene privremene alternativne pravce kao što je sadašnji primjer obnove asfalta na Liburnskoj obali, ali cilj je da se sve to do ljeta završi i da do početka sezone dobijemo taj dio infrastrukture obnovljenim.

Što se tiče radova na Bulevaru, do ljeta će obaviti koliko stignu. Dinamika ovisi o čitavom nizu prepreka, kiše, vremenskih prilika. Ono što se ne stigne, radilo bi se na jesen, a to će vjerojatno biti dionica prema sadašnjem rotoru kod Bolnice. Gradska uprava je predložila Hrvatskim cestama da preispitaju to prometno rješenje u smislu da rotor ipak ostane, a da se ne ide na predviđenu izmjenu u semaforizirano raskrižje, ali odgovor od Hrvatskih cesta o tome još nije stigao – kazao nam je "iz prve ruke" dipl. ing. Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra.

On je komentirao i sječu 40-godišnjih lipa na Bulevaru koje je investitor uklonio zbog autobusne stajanke, ali i parkirališta koje će se formirati na tom dijelu gdje je do sada postojao svojevrsni "divlji parking". Iako se u javnosti pomislilo kako je Grad Zadar posjekao stabla na svojoj javnoj površini, to nije točno, kaže Kasap.

- Mi nismo sudionici toga projekta i nije nas nitko ništa pitao o tome, a ja samo mogu načelno reći da mi je i kao građaninu i kao gradskom pročelniku žao svakog stabla koje se ukloni. U svim projektima se pokušava što je moguće više zelenila sačuvati. Tamo gdje to nije moguće, potrebno je obnoviti zelenilo, posaditi ga na nekoj drugoj lokaciji i pokušati vratiti istu količinu zelenog fonda koji je uklonjen, ako ne i više od toga. Ipak, treba znati da je, kada se Bulevar počeo raditi prije 40-tak godina, količina automobila bila puno manja. Mi imamo sad problem u svim urbanim naseljima - kao što su Voštarnica, Poluotok, kvart oko Pet nebodera - s nedostatkom parkirnih mjesta koja treba "stvoriti" i "izmisliti". Od nečega treba oduzimati, a sasvim su drugačiji uvjeti sada u prostornom planiranju gdje se za svaku stambenu jedinicu moraju osigurati dva parkirna mjesta, najčešće u podzemnim etažama. Od nas se očekuje da zadržimo postojeće stanje i zelenilo za kojega nam je svim žao, a istovremeno da osiguramo ljudima osnovni životni prostor i to je ogroman izazov – zaključio je Darko Kasap.
 

Savka i Miko otvarali Bulevar
Suvremeni četverotračni ulaz u grad Ulicom Ante Starčevića, tada nazvan Bulevar, dovršen je 1971. godine, u jeku "hrvatskog proljeća", kao tadašnji simbol povezivanja Zadra s unutrašnjosti republike i Zagrebom. Nekolicina Zadrana koji su tada bili školska djeca, ispričali su nam da je bila velika svečanost i da su oni organizirano iz škola došli popratiti taj događaj. Na otvorenje prometnice doputovali su tadašnji prvaci političke scene SR Hrvatske Savka Dabčević Kučar i Miko Tripalo koji su držali i govore na velikom mitingu koji je bio organiziran. Bulevar je bio vrlo kvalitetno izgrađen i izdržao je velike dinamike prometa sve do današnjih dana, a Savki i Tripalu nekoliko mjeseci nakon govora u Zadru, naprasno će završiti političke karijere "slomom Maspoka".

 

Srušene lipe su "Titova stabla"?
Postoji velika vjerojatnost da su porušene lipe zapravo stabla zasađena na tom dijelu Bulevara u okviru akcije "88 stabala za druga Tita" koja je nakon Maršalove smrti organizirana i u Zadru. Tada je zasađen niz stabala od raskrižja kod Kolodvoru uzduž sadašnje Ulice Vladka Mačeka, a postoji mogućnost da je dio stabala zasađen i uz Bulevar, što bi u tom slučaju bile lipe koje su nestale pod strojevima zbog autobusne stajanke i parkirališta.
18. travanj 2024 22:05