StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: KAD ĆE SE SMANJITI NESNOSNE GUŽVE?

Svi radovi na Bulevaru i Poluotoku prestaju 1. lipnja, ali do tada će trajati i prema raskrižju Jazine i Autobusnom kolodvoru

Piše M. Kalajžić
12. travnja 2018. - 21:33
liburnska_radovi9-120418

Nikad većih prometnih gužvi u gradu, ali i nikad više radova na cestovnoj infrastrukturi u Zadru. Potrebno je zbilja puno strpljenja i "živaca" ovih dana za vožnju gradom i prilaz staroj gradskoj jezgri, jer je više prometnih pravaca blokirano ili se na njima obavljaju radovi koje financiraju Hrvatske ceste. A turistička sezona tek stiže, što će tada biti kad su sad ovakve gužvem, pitaju se mnogi Zadrani ovih dana.

Svi doduše znaju da se radi o najvećem zahvatu zadnjih desetljeća na obnovi prometne infrastrukture državnih cesta na području Zadra, ali to za posljedicu ima zbilja velike probleme koji se javljaju u prometu. Početak predsezone samo je pojačao takvu situaciju, a loša je vijest što će takvo stanje potrajati sve do 1. lipnja kada će postojeći zahvat radova biti dovršen. Dobra je pak vijest što će Zadar dobiti nove, suvremeno uređene prometnice, sve to financirano novcem iz državnog proračuna, odnosno investitora Hrvatskih cesta u čijoj se nadležnosti nalaže državne ceste kroz Zadar koje se već mjesecima obnavljaju u raznim etapama.

Posebne teškoće ovih dana investitori i izvođači radova, ali i gradska uprava Zadra, imaju zbog međunarodne biciklističke utrke Tour of Croatia koja idućeg tjedna stiže u Zadar, a vozi s dijelom i dionicama koje su zahvaćene radovima. Zbog toga je napravljen hitan plan kako presumjeriti promet kroz ulice koje su dostupne za provođenje utrke, te kako izbjeći moguće gužve zbog radova koji se izvode.

Prema informacijama do kojih smo došli, utrka će se voziti pored zgrade Pegla, sadašnjom privremenom prometnom trasom, ali potom neće ići preko bedema, već desno, te obalom prema mostu, čime je izbjegnuta mogućnost da izvođači radova moraju navrat-nanos rješavati preostalih ravnih 200-tinjak metara do raskrižja u Jazinama. Izvođači će se i na dijelu Bulevara "pomaknuti" kako bi omogućili da se utrka provede bez teškoća, tako da u svijet slika Zadra ode što ljepša, ali to ne znači da će se raskopana dionica Bulevara do tada završiti jer je to ipak nemoguće. Utrka će se voziti pored dionica u radovima, međutim to ne bi trebalo imati veće utjecaja na organizaciju tog sportskog događaja u Zadru.

Nakon što Tour of Croatia protutnji kroz Zadar, plan je da se do glavne turističke sezone 1. lipnja trenutni radovi na Obali kralja Tomislava spoje do semafora u Jazinama. Tu će se stati. Da se ne bi remetila turistička sezona, postoje dogovori Hrvatskih cesta, Grada Zadra i Policijske uprave zadarske da se radovi planiraju strogo do toga datuma, a potom da se nastave tek na jesen. Isto se odnosi i na radove na Bulevaru gdje bi se do 1. lipnja završila obnova kolnika s raskrižjem kod Autobusnog kolodvora, nakon čega bi se i tu stalo do jeseni. Rokovi na tom dijelu su doduše do 15. lipnja, ali se planira te rokove čak i skratiti, te završiti s radovima do početka lipnja, odbnosno do glavne turističke sezone.

Na jesen bi se radovi nastavili, ali ne prije listopada, kako se ne bi izazivao dodatni prometni kaos u, prometom ionako pretrpanom, gradu tijekom ljetne sezone. Svi bi radovi trebali potrajati do Uskrsa 2019. godine kada bi Zadar dobio potpuno obnovljenu državnu cestu od ulaza u grad s Jadranske magistrale, zatim Bulevarom do Autobusnog kolodvora i Opće bolnice, do uvale Jazine, pa sve do Liburnske obale, odnosno "vrha" Poluotoka.

Do rotora kod Bolnice projektirana su četiri prometna traka, ali novo je saznanje kako još uvijek nije isključeno da će semaforizirano raskrižje zamijeniti rotor. Mada su se do sada pojavljivale informacije kako će rotor kod Bolnice "postati povijest", doznajemo kako to nije točno, odnosno još uvijek ima prostora i vremena da se križanje na tom dijelu preprojektira prema željama iz Gradske uprave, a one su takve da se i dalje želi zadržati rotor na tom dijelu. Možda veći, s dva prometna kružna toka, ili u nekom drugačijem obliku, važno je da vremena za korekcije još uvijek ima i semafori na tom dijelu uopće nisu zaključena stvar, kako se to do sada mislilo. Još nije donesena definitivna odluka i to je dobra vijest jer se rotor na tom dijelu ipak pokazao najboljim rješenjem, unatoč nekim manama (i prometnim čepovima). Uoostalom to će biti i zadnji zahvat jer će se prije rotora obnavljati kolnik od benzinske crpke u Jazinama, te od Autobusnog kolodvora prema rotoru, što će potrajati dovoljno dugo da se za raskrižje kod Opće bolnice smisli (i preprojektira) najbolje prometno rješenje.

Regulacija prometa na svim obnovljenim priometnicama bit će regulirana u suradnji Hrvatskih cesta, Grada Zadra i Policijske uprave. Prometom unutar naseljenog mjesta upravlja lokalna uprava i samouprava, pa će u regulaciji prometa glavnu riječ i imati stručne službe Grada Zadra, ali uz nadzor i odobrenje Policijske uprave zadarske, te investitora Hrvatskih cesta. Ono što se već sada može pretpostaviti je da će na, skoro završenoj, dionici Liburnske obale kolnik uz obalu biti rezerviran za potrebe brodskog ukrcaja i za stajanku turističkih autobusa, dok bi kolnik uz bedeme bio dvosmjerni, od obalnog dijela već odvojen pješačkim otokom na kojemu se nalaze i stupovi javne rasvjete.

Parkirna mjesta ispod bedema za sada se još neće iscrtavati i nije poznato hoće li uopće biti tamo predviđena ili će ostati pješački nogostup, na kojemu zapravo nikada i nije bilo dovoljno mjesta za parkiranje automobila. O svemu tome će odlučivati Gradska uprava, opet u suradnji s Hrvatskim cestama. Kakvo će konačno rješenje biti, trebalo bi se saznati uskoro jer je kolnik na tom dijelu već dovršen i uskoro će biti pušten u promet.

 

Križanje Žmirići nije ušlo u obuhvat radova koje sada izvode Hrvatske ceste, ali se o tome intenzivno razmišlja i to već godinama. Najveća prepreka rekonstrukciji raskrižja Žmirići gdje se, osobito ljeti, stvaraju kilometarske kolone i ogromne gužve, su imovinsko-pravni odnosi, odnosno otkup potrebnog zemljišta za izgradnju velikog rotora koji bi eliminirao zastoje do kojih dolazi u turističkoj sezoni.
08. svibanj 2024 20:44