STIGLA NOVA SIGNALIZACIJA ZA KOMERCIJALNE OBJEKTE NA POLUOTOKU Zbogom kozlićima, dobar dan oglasnim panoima!

STIGLA NOVA SIGNALIZACIJA ZA KOMERCIJALNE OBJEKTE NA POLUOTOKU

Zbogom kozlićima, dobar dan oglasnim panoima!

Tako bi se ukratko dao opisati novi projekt gradske uprave u suradnji sa zadarskim konzervatorima. Naime, početkom turističke sezone uske i tijesne ulice Poluotoka nerijetko zakrče reklamni kozlići koji iskaču kao iz paštete, a sve sa ciljem obrtnika i ugostitelja da privuku pažnju gostiju na svoje objekte. Zadnjih dana na putu od Narodnog trga do mosta, na početku ulica Don Ive Prodana i Fredrica Grisogona, postavljene su smeđe kvadratne ploče na pročelju zgrada. Riječ je o zajedničkim putokaznim panoima izrađenima od plastificranog aluminija s kojim Gradska uprava želi postići red u povijesnoj jezgri grada. Na inicijativu Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, a u suglasnosti s konzervatorima i obrtnicima, postavljene su ploče na lokacijama gdje za to postoji "najveći interes poslovnih korisnika".

- Ideja je nastala revitalizacijom inicijative Udruženja obrtnika od prije par godina za postavljanjem unificiranih, reklamnih natpisa u povijesnoj jezgri kako bi se po načelu razmjernosti osigurao vizualni kontakt s kulturnom baštinom. Želimo definirati red u prostoru na način da umjesto reklamnih kozlića, obrtnicima, ugostiteljima i drugima omogućimo reklamiranje svojih objekata uz pomoć panoa. Do sada je postavljeno 15 putokaznih panoa, a zahtjevi novih korisnika za oglašavanjem pristižu nam svakog dana, objašnjava Robertino Dujela, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša.

Prijedlog odluke o reklamiranju prvo je bio stavljen na javno savjetovanje na službenoj interetskoj stranici Grada Zadra (od 23. veljače do 23. ožujka) tijekom kojeg nije primljena niti jedna primjedba, a onda je na Gradskom vijeću, 11. travnja odluka o postavljanju panoa usvojena. Ploče izrađuje i ugrađuje ugovoreni izvođač Grada Zadra za održavanje gradske opreme Marex Elektrostroj.

- Dimenzija ploče je 7x50 centimetara i na jednu može biti oglašeno šest objekata. Sve fizičke i pravne osobe imaju pravo reklamiranja uz određenu naknadu. Cijena za jednu plohu na zajedničkom putokaznom panou iznosi 50 kuna, za dvije do pet ploha 65 kuna, a za više od pet ploha iznosi 75 kuna mjesečno. Određene cijene prate cijenu turističke signalizacije i van Poluotoka, a do sada se nitko na njih nije bunio, govori pročelnik Dujela dodajući kako su do sada naišli samo na pozitivne reakcije.

Tko je izabrao model oglašavanja, dizajn ploča i tipografiju naziva objekata htjeli smo doznati od pročelnika Ureda konzervatorskog odjela u Zadru, no ostali smo bez odgovora jer je Igor Miletić službeno zauzet sve do srijede.

Naime, nije ovo prvi put da se konzervatori u suglasju s gradskom upravom igraju produkt dizajnera. Prije četiri godine tako su u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zadra krenuli postavljati "smeđu" signalizaciju na Poluotoku izrađenu od kortena (korodiranog čelika). Prilično skupo i loše rješenje eksperimentalno su postavili na Narodnom trgu, u Foši i na Trgu pet bunara, a od istog materijala izradili su i oznaku za tadašnji TIC koji je ured imao na Trgu. Signalizacija je bila i ostala potpuno neupadljiva i vizualno nečitljiva, pogotovo s udaljenosti veće od pet metara, i danas izgleda kao relikt iz nekih prošlih vremena.

Sada opet dobivamo gotova rješenja koja, koliko je poznato, nisu prošla nikakav stručan (dizajnerski) filter ili potvrdu, kao u nekim drugim sredinama, što samo po sebi dovoljno govori o namjeri gradske uprave da uistinu želi uvesti red u povijesni prostor gradske jezgre.

 

Panoi bez kulturnih znamenitosti
Ukoliko se dogodi situacija da se u ulici želi oglašavati više od šest objekata, onda će se postaviti dodatna ploča kako bi svi imali jednake prilike.
- Broj postavljenih ploča na kantunu zgrade ovisit će o potrebi komercijalnih subjekata, a prema našim procjenama dovoljne će biti dvije. Kulturne znamenitosti na panoima neće biti oglašeni jer oni imaju svoju turističku signalizaciju, pojasnio je pročelnik Dujela.


 

Naslovnica 4 kantuna

Najčitanije

STUDENAC PREUZIMA SONIK Lanac od 88 zadarskih "kvartovskih dućana" u 100 postotnom udjelu preuzeli novi vlasnici iz Poljske, 500 radnika ima novog poslodavca. Nikola Sorić: Integracija sa Studencem omogućit će nam uzajamni razvoj!

Lanac od 88 zadarskih
Zadarski lanac trgovina Sonik, preuzeo je maloprodajni trgovački lanac Studenac, vijest je to koja je odjeknula ...
Lanac od 88 zadarskih "kvartovskih dućana" u 100 postotnom udjelu preuzeli novi vlasnici iz Poljske, 500 radnika ima novog poslodavca. Nikola Sorić: Integracija sa Studencem omogućit će nam uzajamni razvoj!