Tvrtka Luka Zadar oglasila je Glavnu skupštinu za 30. kolovoza, na kojoj će se potvrditi dokapitalizacija te tvrtke te, u skladu s novom vlasničkom strukturom, sastav Nadzornog odbora u koji ulaze i četvorica Kineza.
Dokapitalizacija je provedena nakon odluke prošlogodišnje skupštine te je SKDD (Središnje klirinško depozitarno društvo) 10. srpnja u svom informacijskom sustavu proveo upis povećanja temeljnog kapitala. Temeljni kapital je povećan s 21,2 milijuna za 44,5 milijuna kuna, na iznos od 65,711.800 kuna. Tako je Luxury Real Estate postao vlasnik 75,02 posto udjela u Luci Zadar.
U novi Nadzorni odbor ulaze Kinezi, i to Wai Leung Wong, Yuehua Qi, Jinagxiong Hu i Yongdong Wu. U Nadzorni odbor ulaze i Tihomir Vorih iz Zagreba te Slavko Matošić kao predstavnik radnika. Predsjednik Odbora bit će Mario Rendulić iz Zagreba, i to na mandat od četiri godine. Rendulić je predsjednik Kinesko-jugoistočnoeuropske poslovne asocijacije (CSEBA) i zaslužan je za prve kineske investicije u Hrvatskoj – u Krapinskim Toplicama, te sada u Zadru. Nakon skupštine slijedi realizacija odavno najavljenih investicija. Prva je na redu lučka dizalica, koja je već naručena i čija se isporuka očekuje uskoro.
Niz ulaganja
Riječ je o dizalici Liebherr LHM 550, s pripadajućom opremom za rasute terete i kontejnere. Za nabavu nove opreme do kraja godine očekuje se ulaganje dodatnih 100 milijuna kuna.
Općenito, investicije će ići u četiri glavna smjera: uređenje postojećega koncesijskog područja s primjenom sigurnosne zaštite, pri čemu, kako nam kaže direktor Luke Zadar Nikola Dragičević, očekuju podršku Lučke uprave Zadar da pomogne u rješavanju infrastrukturne opremljenosti; ulaganje u opremu sukladno koncesijskim ugovorom (u što spada već spomenuta dizalica uz ulaganje od dodatnih 100 milijuna kuna); nastavak započete izgradnje i uređenje poslovne zgrade ukupne površine 8000 četvornih metara na vlastitu zemljištu površine 60 tisuća četvornih metara, uz Jadransku cestu s pratećim sadržajima; izgradnja višenamjenskog kontejnerskog terminala, a što je ujedno i jedan od najvažnijih razloga interesa kineskog strateškog partnera. Terminal će moći primati brodove dužine preko 200 metara, a što sadašnje stanje obale ne dozvoljava...
Kineski strateški partner, kaže nam Dragičević, odluku o ulaganju u Luku Zadar donio je najvećim dijelom stoga što je Luka Gaženica izvrsno prometno povezana sa zaleđem.
Brže u Europu
Postoji ozbiljna mogućnost da strateški partner uloži u obnovu ličkog dijela željezničke pruge, a za što su iskazali interes. Revitalizacijom Unske pruge željeznička povezanost Luke Zadar dodatno bi dobila na važnosti. Na odluku kineskih investitora utjecala je i blizina industrijske zone Crno kao mogućnost skladišno-prerađivačke zone, te blizina Zračne luka Zadar.
Strateški, očekuje se da će se na Luku Zadar u idućim godinama prebaciti dio prometa i tereta kineskih partnerskih kompanija koji je sada u Luci Koper te bi kineska roba preko Zadra brže stizala do europskih odredišta. Kineski partneri prepoznali su Luku Zadar kao dio važnog kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put", pa je i ulazak kineskog kapitala u vlasničku strukturu zadarske luke itekako logičan potez.