StoryEditorOCM
4 kantunaTKO ĆE DOBITI KONCESIJU VRIJEDNU 150 MILIJUNA KUNA ZA GRADNJU NAUTIČKE LUKE U SV. FILIPU I JAKOVU

Zašto su Općina i ŽLU od javnosti tajili ime zainteresirane tvrtke i hoće li marina povećati vrijednost zemljišta u vlasništvu pripadnika zagrebačkog podzemlja?

22. rujna 2018. - 16:46
FJ__32

Županijska lučka uprava Zadar (ŽLU) pri samom je kraju s pripremama za raspisivanje koncesije za gospodarsko korištenje i izgradnju nove luke otvorene za javni promet u Sv. Filipu i Jakovu.

U tijeku su izmjene lokacijske dozvole zbog promjena trase ceste unutar obuhvata područja predviđenog za koncesiju, a kada usklađenje bude provedeno, pristupit će se izradi dokumentacije za nadmetanje te objavi javnog natječaja, moguće i do kraja ove godine, za koncesiju vrijednu 150 milijuna kuna na rok od 29 godina.

Pobuna naroda

Priča o izgradnji nove luke u Sv. Filipu i Jakovu počela je 2015. godine i od tada do danas nije prestala intrigirati javnost zbog dvojbene transparentnosti kojom se cijeli proces vodi, na što je u više navrata upozorila i udruga građana iz Sv. Filipa i Jakova okupljena pod nazivom "Inicijativa za rivu" koja je i pokrenula prikupljanje potpisa za referendum protiv izgradnje luke.

Osim toga, intrigira i činjenice da su od 2015. do danas iz Općine i ŽLU od javnosti namjerno krili informaciju tko je cijeli proces pokrenuo, odnosno koja je privatna tvrtka prva uputila pismo namjere općinskim vlastima za izgradnju nautičke marine ispred Sv. Filipa i Jakova.

Kad smo 2015. tu informaciju tražili od načelnika Zorana Pelicarića (HDZ), nije nam je htio reći, iako su već tada mjestom kružile priče da se načelnik hvali kako bi novu luku s nautičkom marinom mogli graditi neki Mađari. Kako je nekako u to isto vrijeme kad je pokrenuta peticija načelniku Pelicariću namjerno zapaljen automobil, a ubrzo nakon toga i lokalni kafić u kojem su se prikupljali potpisi za referendum, Sv. Filipom i Jakovom se krenuo pogovor da iza interesa za nautičku marinu stoje i neki pripadnici zagrebačkog podzemlja koji u neposrednoj blizini buduće marine imaju veliko građevinsko zemljište čija bi vrijednost izgradnjom luke bila višestruko uvećana.

U potrazi za informacijom o autoru pisma namjere za gradnjom luke i nautičke marine u Sv. Filipu i Jakovu nismo bolje prošli ni u ŽLU-u. Kad smo početkom ove godine od njih tražili tu informaciju, rekli su nam da ne znaju smiju li nam je dati te da ona nije toliko važna za cijeli postupak jer će o budućem koncesionaru odlučivati rezultati javnog natječaja.

Devet mjeseci kasnije isto smo pitanje ponovno postavili nadležnima u ŽLU pisanim putem, ali su naš upit potpuno ignorirali.

Tek nakon što smo se obratili odgovornim osobama u Zadarskoj županiji, iz ŽLU nazvali su nas i dali nam podatak koju znaju najmanje od 2016., kada je i njima upućeno pismo namjere iza kojeg stoji tvrtka Adriatic Challenge iz Biograda na Moru.

Riječ je o putničkoj agenciji s temeljnim kapitalom od tri milijuna i 40 tisuća kuna, čiji je jedini osnivač od 2004. godine Robert Lang iz Budimpešte. Sve do 4. rujna ove godine direktor tvrtke bio je Jure Rudić iz Biograda, no tada dolazi do njegove smjene i dužnost direktora preuzima Robert Lang. Izmjena se u registru trgovačkog društva provodi 20. rujna, slučajno ili ne, baš u vrijeme kada smo dobili informaciju tko je zainteresirana tvrtka za gradnju luke i marine u Sv. Filipu i Jakovu.

Robert Lang vlasnik je i povezanih tvrtki, Servis plovila Adriatic i Biograd servis za čišćenje, također registriranih u Biogradu, na adresi unutar Marine Kornati.

Lokacijska dozvola

To ignoriranje javnog interesa od strane ŽLU i Općine Sv. Filip i Jakov dodatno začuđuje s obzirom na to da je općina dosad naručila i platila izradu projektne dokumentacije za novu luku, a uz suglasnost ŽLU ishodovala je i lokacijsku dozvolu, dok je ŽLU platila izradu Studije opravdanosti davanja koncesije. Na naš izravan upit koliko je novaca ŽLU  dala za pripremu dokumentacije, odgovor nismo dobili. O troškovima za izradu dokumentacije htjeli smo razgovarati i s načelnikom Zoranom Pelicarićem, ali se na naše pozive i poslane poruke nije javljao.

- Ništa nas to ne čudi. Mi od prvog trenutka upozoravamo na netransparentnost postupka izmjena UPU-a i drugih stvari, poput (ne)suglasnosti konzervatora odnosno Ministarstva kulture na predloženi plan, ali nas nitko ne uzima zaozbiljno. Uloga građana je u cijelom procesu ignorirana i osuđena na statiranje. Nas se ništa ne pita iako će predviđena luka trajno izmijeniti vizuru Sv. Filipa i Jakova, povećati promet u samom središtu mjesta koje je zaštićeno kao povijesna cjelina, a za takve kapacitete nema ni prometnog ni ekonomskog opravdanja - kažu nam ljudi iz "Inicijative za rivu" koji nas mole da s njihovim imenima ne izlazimo u javnost zbog niza neugodnosti koje su imali zadnjih nekoliko godina otvoreno se zalažući za interese svoga mjesta.


INICIJATIVA ZA RIVU: Referendum na čekanju
Nakon što su uspjeli prikupiti dovoljan broj potpisa, "Inicijativa za rivu" je krajem 2015. provela referendum protiv izgradnje luke u predloženim gabaritima. Referendum je uspio, ali je "pao" u Ministarstvu uprave zbog krivo formuliranog pitanja. Članovi inicijative su se žalili zbog toga Upravnom sudu, no ni nakon tri godine, kažu nam, njihova žalba nije riješena. U međuvremenu je inicijativa gradnje luke s nautičkom marinom prešla s Općine na ŽLU, iako je lokacijska dozvola, prema tvrdnjama inicijative "Za rivu", izdana na ime općine, zbog čega je smatraju pravno ništetnom. S druge strane, iz ŽLU tvrde da se cijeli postupak provodi transparentno i u skladu sa zakonom, uključujući i izradu svih podloga potrebnih za raspisivanje koncesije.

 

BRANKA BATUR (ŽLU): Koncesionar treba uložiti 39,5 milijuna kuna

Buduća luka otvorena za javni promet imat će oko 120 nautičkih vezova, oko 80 komunalnih vezova, dio luke koji obuhvaća vezove za prihvat turističkih i izletničkih brodova, brodskih linija javnog prijevoza te za prihvat ribarskih brodova u tranzitu ukupne obalne trase od 250 metara s pripadajućom kopnenom površinom od 880 kvadrata.
- Ukupno procijenjena vrijednost ulaganja budućeg koncesionara prema Idejnom projektu iznosi oko 39,5 milijuna kuna bez PDV-a. Koncesija bi se dala na 29 godina uz koncesijsku naknadu koja se sastoji od dva dijela: stalnog dijela koji iznosi oko 100 tisuća kuna godišnje i promjenjivog dijela koji iznosi 2 posto od ukupnog godišnjeg prihoda koji će koncesionar ostvariti obavljanjem koncesijske djelatnosti. Godišnja procjena prihoda koncesionara od obavljanja gospodarske djelatnosti pružanja usluga priveza i odveza brodova, jahti i brodica te ostalih popratnih usluga iznosi oko 5.180.000 kuna, što znači da bi ukupni prihodi koncesionara u 29 godina na koje se daje koncesija iznosili cca 150 milijuna kuna kuna – objasnila nam je Branka Batur, pomoćnica ravnatelja Županijske lučke uprave.
Inače, lokacijskom dozvolom je određena fazna gradnja luke na način da prva faza obuhvaća dio luke u funkciji prihvata nautičkih plovila u tranzitu i dio luke u funkciji odvijanja javnog pomorskog prometa, dok druga faza obuhvaća dio luke u funkciji odvijanja javnoga pomorskog prometa i novoplanirani bazen za ostvarenje komunalnih vezova.

19. travanj 2024 18:47