Do petka u podne gradska tvrtka Tržnica Zadar prikuplja ponude za davanje u zakup kućica na ovogodišnjem "Adventu u Zadru" koji službeno počinje 24. studenoga na Dan grada Zadra i blagdan sv. Krševana i trajat će do 2. siječnja iduće godine.
U odnosu na prošlu godinu kada je prostoru Trga Petra Zoranića i Pet bunara bilo postavljeno 22 kućice za ugostiteljske i trgovačke sadržaje, ove godine broj kućica se povećao na 25, a usput se promijenio njihov raspored i veličina. Zbog potreba osiguranja puteva za hitne intervencije (policija, vatrogasci, hitna pomoć...) pozornica će biti smještena između Novog cafea (kod Kolone) i prostorija Udruge Porat, a na Trgu Pet bunara će biti deset velikih kućica, dok će se male smjestiti ispred bine.
U zakup se daju dvije veličine kućica. Kućice od sedam metara kvadratnih s terasom od devet kvadrata bit će postavljene na Trgu Petra Zoranića, a kućice od osam metara kvadratnih s terasom od 18 kvadrata rasporedit će se na Trgu Pet bunara. Početna cijena zakupa kućica, bez obzira na veličinu, je 12 tisuća kuna.
- Početna cijena je ista za sve kućice. Prošlogodišnje cijene, 15 tisuća kuna za trgovinsku djelatnost i od 20-30 tisuća kuna za ugostiteljsku, nekima su bile previsoke i upravo je to razlog zbog čega je ove godine jeftinija početna cijena zakupa, kaže Tomislav Letinić, direktor Tržnice Zadar koja je ove godine preuzela aktivnosti oko iznajmljivanja festivalskih kućica.
Kao novost ove godine Letinić ističe mogućnost da dva trgovca zakupe jednu kućicu što će, vjeruje, mnogima trgovcima olakšati zakup jer dosadašnja iskustva s adventa pokazuju da trgovci lošije zarađuju od ugostitelja.
Cijena zakupa, uz montažu i demontažu kućica, uključuje i troškove skupljanja i odvoza smeća te troškove električne energije i vode.
Glavni kriterij za dobivanje kućica je najveći ponuđeni iznos zakupnine, a o tome tko će dobiti kućice odlučuje stručno povjerenstvo pri Tržnici Zadar. U slučaju da dva ili više ponuditelja zakupa ponude istu cijenu za kućicu, bit će pozvani da u roku od 24 sata ponovno dostave ponude s novim iznosom zakupa. Tko će biti u povjerenstvu direktor Letinić nije nam mogao reći, a evo što je kazao zašto neće biti javnog otvaranja ponuda.
- U povjerenstvu će biti tri člana Tržnice Zadar (menadžeri prodaje, osobe iz marketinga), a cijeli postupak će pratiti pravna služba. Pravilnikom unutar društva donesena je odluka da se ponude otvaraju pred povjerenstvom i mi se držimo toga. Usto, tržnica nema dovoljno velike prostore da organizira javno otvaranje ponude, ali sljedeće godine ćemo pokušati, s obzirom na veliku interes javnosti oko zakupa, napraviti javno otvaranje, po mogućnosti u Maloj vijećnici gradske uprave, objasnio je direktor Letinić.
Ako neki ponuditelj dostavi ponudu za više od jedne kućice i bude utvrđen kao najbolji ponuditelji, na kraju će moći zakupiti samo jednu kućicu i to onu za koju je ponudio najviše novaca.