StoryEditorOCM
4 kantunaUKIDANJE RYANAIROVE BAZE U ZADRU

Klišmanić: Zračna luka time ništa ne gubi. Broj linija i putnika će rasti za 20 posto

Piše AVŠ
14. studenog 2018. - 09:35
thumb_466_990x0_0_0_crop

Ryanairovim zrakoplovom za Dublin završila je ovogodišnja međunarodna sezona letova na Zračnoj luci Zadar. Zadnji zrakoplov za Irsku je otišao, međutim, neodgovoreno je ostalo pitanje je li s njim, nakon pet godina, otišla i Ryanairova baza iz Zemunika. U gradu se, naime, već neko vrijeme šuška kako će ovo biti posljednja sezona u kojoj je ova irska kompanija, najveći niskotarifni prijevoznik na svijetu, svoju bazu ima na Zračnoj luci i kako je riječ o slabljenju pozicije Zadra kao važne turističke destinacije.

Koliko u toj priči ima istine, iz središta Ryanaira medijima ne odgovaraju konkretno, uz kratko objašnjenje da se ne bave špekulacijama, a ništa službeno o otkazivanju baze nisu poslali ni Zračnoj luci Zadar. Neslužbeno se, pak, može čuti kako se osoblje Ryanaira sa svojim kolegama u Zadru oprostilo riječima “zbogom”, a ne “doviđenja do iduće sezone” kao što je do sada bio običaj.

Što ukidanje baze točno znači za zadarski aerodrom, a što za zadarski turizam, pitali smo direktora Zračne luke Josipa Klišmanića koji kaže kako su “medijski natpisi o ovoj temi krenuli u apsolutno krivom smjeru”.

- Baza sama po sebi ne donosi nekakve posebne benefite. U našem slučaju, baza podrazumijeva jedan bazirani zrakoplov koji je odrađivao do tri dnevne rotacije (dolaska i odlaska), odnosno 21 rotaciju tjedno. U sklopu baze, Ryanair je također koristio prostorije za svoje poslovanje, a Zračna luka Zadar omogućavala je i određena školovanja posadama koje su radile na baznom zrakoplovu- govori Klišmanić.

Što će, točno, za promet Zračne luke značiti činjenica da Zadar više nije Ryanairova baza? Hoće li se smanjiti broj letova ili destinacija s kojima je Zadar povezan?

- Dogodit će se to da prvi jutarnji let iz Zadra više neće biti u ranojutarnjem terminu oko 6:30 sati, već nešto kasnije oko 7:30 sati. Večernji letovi koje smo imali, a nerijetko su dolazili iza 23:30, više neće dolaziti tako kasno nego će slijetati najkasnije do 22:30. Broj rotacija se neće mijenjati vezano za činjenicu jesmo li ili ne baza za Ryanair. Jedina je, dakle, razlika to što Zračna luka Zadar neće biti polazna točka na jutarnjim letovima- odgovara Klišmanić, dodajući kako to potvđuju i najave za sljedeću sezonu gdje Zemunik već sada ima četiri nove destinacije koje su potvrđene i uvrštene u red letenja od strane Ryanaira.

To su Hamburg, Köln, Nürnberg i Prag za koje će se iz Zadra letjeti dva puta tjedno počevši od travnja, dok se o uveđenju nekih drugih odredišta još uvijek pregovora. Ukoliko se sve realizira kako je planirano, na Zračnoj luci Zadar iduće sezone očekuju porast od 20 posto prometa putnika s Ryanairom.

Do tada, zadarski aerodrom ostat će samo na zračnoj vezi sa Zagrebom i Pulom koje održava nacionalni avio-prijevoznik Croatia Airlines.

 




Srušen rekord u broju putnika
Ovog vikenda zadarski aerodrom srušio je dosadašnji apsolutni rekord u broju putnika. Nakon prošlogodišnjih 589.000 putnika koji su prošli kroz Zračnu luku Zadar, na letu OU632 Croatia Airlinesa iz Zagreba u subotu je doputovala 600.000-ta putnica, Jagoda Mihalenec, koja je na svečanosti na aerodromu nagrađena povratnom kartom na destinaciju po vlastitom izboru s polaskom iz Zadra.
 
Kada će rekonstrukcija i dogradnja piste?
Kada će se i na koji način krenuti u najveći infrastrukturni projekt na Zračnoj luci Zadar, rekonstrukciju i dogradnju uzletno-sletne staze 14-32, koja je uvrštena na popis strateških projekata RH, trebalo bi se znati vrlo skoro.
Za taj je projekt početkom ove godine ishodovana i lokacijska dozvola te su izrađeni potrebni geodetski elaborati. Međutim, kako se taj dio piste nalazi u obuhvatu 93. vojne baze i u vlasništvu je Republike Hrvatske, odluka o načinu financiranja, a riječ o velikoj investiciji od oko 50 milijuna eura, donijet će se na razini Vlade. U Zadru zato očekuju skori zajednički sastanak sa Ministarstvom prometa i Ministarstvom obrane koji će biti prvi korak prema realizaciji ove investicije.

Zračna luka Zadar bila je jedna od važnijih tema razgovora prilikom nedavne posjete zadarskog župana Božidara Longina Kini, pogotovo uspostava izravne zračne linije o kojoj se već neko vrijeme govori.
- Svjesni smo potencijala koje donose turisti iz Kine koji u sve većem broju putuju u Europu, ali za uvođenje izravnih letova iz Zadra s Kinom potrebno je produljenje uzletno-sletne staze za 700 metara, uz prateću infrastrukturu. S obzirom da je država većinski vlasnik Zračne luke Zadar, a zemljište na kojem bi se produljila staza koristi MORH, morat ćemo zajednički pronaći najbolje rješenje.Dogovorili smo da ćemo u što skorije vrijeme održati sastanak s resornim ministrima kako bi pokrenuli taj
projekt koji je od velike važnosti za Zadarsku županiju- kazao nam je župan Longin.

 

19. travanj 2024 08:55