StoryEditorOCM
4 kantunaOBITELJ ŠKARA OSTALA BEZ MILIJUNSKOG POSLA, PA POSLALA ŽALBU UPRAVNOM SUDU U SPLITU

Hoće li Ceste Zadarske županije izgubiti održavanje zadarskih ulica jer imaju kamione od 14 umjesto 15 tona nosivosti?!

19. studenog 2018. - 23:05
radovi_ceste2-270215

Nepravomoćnom presudom Upravnog suda u Splitu odluka o povjeravanju poslova održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zadra je poništena, dok je postupak javnog natječaja objavljenog još 17. ožujka 2017. godine obustavljen. Na tom su natječaju poslovi održavanja nerazvrstanih cesta dodijeljeni tvrtki Ceste Zadarske županije koje ga i sada obavljaju.

Do upravnog spora je dovela žalba tvrtke "Filius" u vlasništvu Frane Škare čija je druga tvrtka, "Franto", svojedobno održavala zadarske gradske ceste. Načinom na koji je "Franto" to radio, nisu bili zadovoljni ni građani ni vlast ni opozicija iz koje su dolazile primjedbe kako Grad Zadar nezakonito isplaćuje novac koncesionaru jer je u blokadi, pa ga se plaća cesijama, a na cestama je rupa do rupe.

-Nismo zadovoljni održavanjem cesta, ali nisu naše prometnice ništa lošije nego u Zagrebu ili drugim gradovima. Ali, učinit ćemo sve da se stanje popravi, raskidom ugovora ili nekako drugačije, vidjet ćemo, rekao je na jednoj od sjednica Gradskog vijeća 2015. godine tadašnji gradonačelnik Božidar Kalmeta.

Na sljedećem natječaju, ovom koji je sada obustavljen, posao su dobile Ceste Zadarske županije, stanje na zadarskim cestama se ubrzo popravilo, a izlasci koncesionara na teren su kudikamo ubrzani. Nepravomoćnom odlukom Upravnog suda sada je sve, makar papirnato, vraćeno na početak.

Razlozi za to su otkriveni kod oba konkurenta, Cesta Zadarske županije i "Filiusa". Tvrtka u vlasništvu obitelji Škara, ni po mišljenju Povjerenstva koje je donosilo odluku, jednostavno nije ispunjavala uvjete natječaja, jer tada uopće nije imala zaposlenih niti su imali tražene financijsko-poslovne reference iz prethodnih godina. Uvjetima natječaja, od budućeg se koncesionara zahtijevalo da ima kamione od 15 tona nosivosti, ali se ispostavilo da kamioni Cesta Zadarske županije imaju tonu ili dvije manju nosivost, pa je Upravni sud to ocijenio kao neudovoljavanje uvjetima natječaja.

U pravnoj službi Grada Zadra nisu željeli komentirati nepravomoćnu presudu Upravnog suda, ali najavljuju podnošenje žalbe Visokom upravnom sudu. U Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti potvrđuju postojanje tog, ali i još jednog sličnog spora:

-Nažalost, moramo trošiti resurse na poslove koji nisu naša osnovna djelatnost. Naslijedio sam dva upravna spora u dijelu javnih natječaja za povjeravanje poslova komunalne djelatnosti. Oba su još u tijeku. Do ustrojstva Odsjeka za pravne poslove, podršku u svezi upravnih sporova imali smo u stručnim službenicima drugih odjela. Iako je nezahvalno prognozirati sudske presude, s obzirom na trenutne pozicije u ova dva predmetna spora, vjerujemo da ćemo biti zadovoljni njihovim konačnim ishodom. Ono što zasigurno mogu jamčiti je da održavanje komunalne insfrastrukture grada Zadra i njena funkcionalnost niti u jednom trenutku neće biti dovedena u pitanje, izjavio nam je komunalni pročelnik Robertino Dujela ne želeći iznositi detalje sudskih sporova dok oni još traju.

Grad će žalbu podnijeti u propisanom roku do kraja studenoga.

Tko je (bio) jeftiniji?

Žalba tvrtke "Filius" Upravnom sudu bazirala se i na činjenici što je po ponuđenom troškovniku njihova ponuda bila jeftinija od ponude Cesta Zadarske županije. Kako je javni natječaj objavljen po Zakonu o komunalnom gospodarstvu, Povjerenstvo je imalo mogućnost samostalnog procjenjivanja poslovne sposobnosti ponuditelja i odlučilo se za Ceste Zadarske županije. Po neslužbenim informacijama, naknadna financijska analiza poslova koje su Ceste Zadarske županije za Grad Zadar obavile u posljednjih godinu i pol dana, pokazala je da bi "Filius" te iste poslove obavio za bitno veći iznos – navodno se radi o više od milijun kuna razlike.

19. travanj 2024 01:55