OBJAVA PISMA IZ OPĆE BOLNICE O NEDOSTACIMA ČETVEROTRAČNE CESTE KONAČNO PROBUDILA INSTITUCIJE Ministar Butković i Hrvatske ceste priznali: primjedbe ravnatelja Čuline su opravdane, propusti će biti ispravljeni prije tehničkog pregleda!

OBJAVA PISMA IZ OPĆE BOLNICE O NEDOSTACIMA ČETVEROTRAČNE CESTE KONAČNO PROBUDILA INSTITUCIJE

Objavljivanje alarmantnog pisma ravnatelja Opće bolnice Zadar dr. Željka Čuline upućenog ministru prometa Olegu Butkoviću i predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću, izazvalo je identične reakcije i u Ministarstvu i u moćnom državnom poduzeću. Čulina je u svom pismu, tražeći pomoć i razumijevanje, precizno nabrojao sve propuste u izgradnji četverotračne prometnice između Poliklinike i Bolnice zbog kojih je bio zabrinut "prvenstveno radi osiguranja pružanja zdravstvene zaštite pacijentima“, a uz pismo ministru i vrhu Hrvatskih cesta poslao je i fotodokumentaciju iz koje je vidljivo o čemu to Čulina govori.

OBJAVLJUJEMO ALARMANTNO PISMO RAVANTELJA BOLNICE ŽELJKA ČULINE UPUĆENO MINISTRU PROMETA BUTKOVIĆU Ovih osam propusta dokazuje da nova četverotračna cesta ugrožava normalan rad bolnice! Upozorili smo HC na vrijeme, ali oni su se oglušili. Evo vam i slike kao dokaz! Grad Zadar: Čekamo tehnički pregled...

Istoga dana kada su Zadarski.hr i Slobodna Dalmacija objavili pismo, i ministar i vodeći ljudi HC-a su se složili s navodima ravnatelja Čuline koje su prethodno podržali i članovi bolničkog Upravnog vijeća i Zadarska županija!

- Ta priča traje više mjeseci, nije to od jučer. Reagirao sam nekoliko puta, prvi put u prosincu prošle godine, pa onda i u ožujku, ali ta reagiranja i moja upozorenja o tome što se na gradilištu četverotračne ceste događa, nisu imala nikakvog rezultata, kaže ravnatelj Željko Čulina.

Što se dogodilo nakon objave pisma?

- Nazvali su me iz Ministarstva prometa i Hrvatskih cesta i sada imam uvjeravanje direktora HC-a i ministra da će sve biti riješeno i da su naše primjedbe na mjestu.

Kada će ti propusti biti ispravljeni?

- Temeljem tih razgovora, očekujem da će to biti napravljeno vrlo brzo, sigurno puno prije nego što projekt rekonstrukcije zadarskih prometnica bude išao na tehnički pregled. To je veliki zahvat, a mi nemamo vremena čekati da sve to završi jer i sami, unutar dvorišta Opće bolnice, otvaramo veliko gradilište. Najkasnije početkom sljedećeg tjedna izvođača radova moramo uvesti u posao čiji je samo građevinski dio bio procijenjen na 32,6 milijuna kuna, a dobili smo i prihvatili ponudu od 37,5 milijuna. Ukupna investicija je preko 50 milijuna i mi s tim moramo krenuti vrlo brzo.

Imate li ikakvo objašnjenje zbog čega se reagiralo tek sada, iako ste upozoravali puno prije?

- Ne znam. Kao ravnatelj Opće bolnice moram voditi računa o interesima institucije kojoj sam na čelu. Sve svoje primjedbe smo dali na vrijeme, ali smo sa svih strana dobivali samo obećanja od kojih na kraju, kao što je vidljivo na terenu, nije bilo ništa, zaključuje ravnatelj Čulina uvjeren da će ovog puta ipak biti drugačije.

Iz Opće bolnice Zadar su tražili zadržavanje zelenila i drvoreda uz sjeverni zid bolničkog dvorišta, zapisnik o ispravnosti i odgovarajućem stanju instalacija koje su izmještane prilikom rekonstrukcije ceste te garanciju za moguće probleme pri njihovoj uporabi. Uz čitav niz tehničkih i građevinskih rješenja koja idu na uštrb i štetu Bolnice, Čulina je postavio i pitanje sigurnosti i zaštite Poliklinike od eventualnog izlijetanja automobila s četverotračne prometnice, te skrenuo pažnju da je OB izigrana i kod postavljanja rasvjetnih tijela jer su ona (bez provođenja postupka izvlaštenja) usidrena na bolničko zemljište umjesto u ogradni zid uz prometnicu, kako je bilo dogovoreno.

Mada zvuči zaista nevjerojatno, precizan i detaljan dogovor između svih onih koji su kao investitori, projektanti, izvođači radova i "nadzornici" sudjelovali u izgradnji četverotračne prometnice, s jedne, te Opće bolnice Zadar, s druge strane, postignut je tek nakon što je ravnatelj uputio pismo ministru i direktoru HC-a. Kad je to saznala i javnost, uslijedila je brza reakcija i nova obećanja.

Ako se zbroje investicija u obnovu državne ceste i radovi u krugu Bolnice, dobijete iznos od preko 100 milijuna kuna. Je li to dovoljno da netko pokrene pitanje odgovornosti za sve što se dogodilo prije nego što je cesta puštena u promet?


UPRAVNI ODJEL ZA KOMUNALNE DJELATNOSTI: Nemamo ingerencija na državnom vlasništvu

Građevinsku dozvolu za izgradnju četverotračne ceste izdao je nadležni Upravni odjel za graditeljstvo Grada Zadra gdje su nam skrenuli pažnju kako je suglasnost za prometno rješenje i potvrdu glavnog projekta dao Odsjek za ceste koji je sastavni dio Upravnog odjela za komunalne djelatnosti. U tom su nam UO pojasnili da se radi o "cestovnim uvjetima" koje oni, u sklopu ishodovanja posebnih uvjeta, izdaju jer državna cesta graniči s gradskim, te da projektant preuzima obvezu projektiranja u skladu s nizom zakona, normi, planova i odluka.

- Mi nemamo nikakvih ingerencija za ono što se događa na samoj cesti, na zemljištu koje je u vlasništvu države, kažu zadarski komunalci dodajući da su Hrvatske ceste kao investitor preuzele obvezu popravka svih eventualno oštećenih gradskih cesta.

Naslovnica 4 kantuna

Najčitanije