StoryEditorOCM
4 kantunaDRUŠTVO ARHITEKATA ZADAR TRAŽI SASTANAK S GRADSKOM UPRAVOM I POLICIJOM

U gradu vlada prometni kolaps, hitno treba nešto poduzeti!

Piše AVŠ
18. lipnja 2019. - 20:20
radovi1-060319

Zbog alarmante situacije s prometnim kaosom u gradu, koji je zadnjih nekoliko mjeseci rezultirao s nekoliko tragedija u kojima su izgubljeni ljudski životi, Društvo arhitekata Zadar traži hitan sastanak sa gradskom upravom, odnosno nadležnim odjelom za graditeljstvo i prostorno planiranje, te zadarskom policijom. Prva tema tog sastanka bit će Ulica Benka Benkovića o kojoj smo prošlog tjedna i sami pisali.

- U srijedu navečer, 5. lipnja, poginuo je naš kolega, arhitekt Aljoša Bačić, izuzetno drag i brižan čovjek te vrlo aktivni i marljivi kolega. Udarilo ga je auto dok je prelazio baš tu cestu. Vozač je najvjerojatnije vozio neprimjerenom brzinom kao i, nažalost, većina drugih vozača koji voze tom ulicom. Mišljenja smo kako se nesreća mogla izbjeći boljim i dugoročnijim planiranjem prometa u Zadru, zbog čega molimo za razgovor i suradnju jer je potrebna dugoročna komunikacija i urbanističko planiranje kako bi stradanje pješaka zaista sveli na minimum- kaže Nera Nejašmić Kozina iz Društva arhitekata Zadar.

Otkad je napravljeno novo raskrižje na tom potezu, ulica Benka Benkovića postala je jedna od najprometnijih u Zadru iako bi širina te prometnice odgovarala stambenoj ulici sa slabim prometom, ali nikako ne glavnom prometnom pravcu, svojevrsnom prometnom „decumanusu“ suvremenog grada koji preko Zadra povezuje Nin i Jadransku magistralu.

- Trebalo je biti očito kako će „odčepljivanjem“ te točke nastati prometni kolaps. Nogostup je na nekim mjestima širok toliko da se dvije osobe ne mogu mimoići. Na tom pravcu nalaze se tri manja rotora koja ne mogu primiti toliki intezitet prometa. Automobili i motoristi divljaju ulicom koju svaki dan nekoliko puta prelaze đaci iz tehničke škole kada idu po marende u Lidl- kažu u Društvu arhitekata Zadar, dodajući kako, na žalost, problem nije samo u toj već i u susjednoj Ulici Bana Josipa Jelačića gdje, iako je promet spor, prolazak zna biti ruski rulet zbog nepropisno parkiranih automobila. Dodatan je problem što su policijske kontrole izostale, što najbolje pokazuje stanje u ovoj ulici u kojoj je, inače, sjedište policijske uprave.

- Zbog velikog manjka parkirališnih površina na Voštarnici sve pješačke površine su zakrčene. Tako je i u mnogim drugim kvartovima. Novi rotor na križanju Ulice dr. Franje Tuđmana i Ivana Meštrovića iznad parka Vruljica također je problematičan, vozači se ne pridržavaju prometnih pravila, a pješački prijelazi su konfuzni. Ulica dr. Franje Tuđmana je obnovljena, no nogostup još uvijek razoren gelerima iz rata. Rekonstruirana Ulica Nikole Šubića Zrinskog kod bolnice je s nogostupom koji je na nekim mjestima širok 60 centimetara. U gradu vlada prometni kolaps, a pješaci, biciklisti i osobe smanjene pokretljivosti su zaista zanemareni. Kada je zadnji put napravljena nova biciklistička staza? A proširenje nogostupa nauštrb kolnika? Postoji li uopće nogostup bez parkiranih auta? Svi ti problemi su rješivi. Dok drugi europski gradovi šire pješačke pravce i grade biciklističke staze, Zadar širi prometnice. Potrebne su, naravno i nove prometnice, no ne možemo se oteti dojmu kako se radi pomalo stihijski i kako se „gase požari“ na određenim točkama povećanog prometa u turističkoj sezoni. Nažalost, dok se na jednom kraju „požar ugasi“, na drugom se „upali“. Zato su potrebna dugoročna planiranja, a društvo želi biti partner Gradu u tom planiranju- poručili su zadarski arhitekti gradskoj upravi, ali i policiji.



 

Potrebne su kamere i prepreke na cestama
Osim neugledne staze od Kolovara do Punte Bajlo, pješak u Zadru nema gdje, osim na Poluotoku, prošeteti uz obalu bez buke automobila. Potez od Branimira do Puntamike koji bi trebao biti lungomare, pretjerano je dimenzioniran dijelom u dvije trake istog smjera pa je šetnja tim potezom izuzetno neugodna.
- Ceste su nam često jednosmjerne zbog nepropisno parkiranih vozila u voznim trakama. Zbog toga bi sve prometnice u širem centru grada trebale biti jednosmjerne s paralelnim parkiranjem. Potrebne su kamere i prepreke na cestama koje smanjuju brzinu vozila na svim problematičnim mjestima gdje postoji ugroza pješaka- kaže Nejašmić Kozina.

 
25. travanj 2024 08:01