RENTANJE PREKO FEJSA Dnevnik iznajmljivačice: Na Facebooku cvjeta afitavanje na crno, a u grupama nerijetko padaju teške riječi između vlasnika apartmana i potencijalnih gostiju, zna biti urnebesno...

RENTANJE PREKO FEJSA

Što je Facebook postajao popularniji, sve je više iznajmljivača počelo oglašavati na njemu svoje smještaje. Tijekom godina se otvorio i veliki broj specijaliziranih Facebook grupa za ponudu i potražnju smještaja, a takve grupe su odlične za širenje iznajmljivanja na crno jer uglavnom nema nikakvih provjera je li riječ o smještaju koji ima ikakve dozvole za taj posao - piše Slobodna Dalmacija.

Pa iako neki tvrde kako se iznajmljivanje na crno ne isplati, mnogi se time ipak bave jer do magične brojke od 300.000 za ulazak u PDV sustav pojedini iznajmljivači s većim brojem apartmana i dobrom organizacijom dođu bez problema.

A kako je nedavno i dokazano u jednoj raspravi iznajmljivača gdje su se skoro svi uključeni složili da ne bi nikada prijavili susjeda koji iznajmljuje na crno, ilegalno afitavanje će i dalje biti aktualno jer inspektorima je lakše provjeravati  ima li legalni iznajmljivač npr. 3 ili zakonskih 5 vješalica po gostu te je li u apartmanu zalijepljena famozna naljepnica "zabranjeno posluživanje alkohola mlađima od 18 godina", nego ima li neki Pero Perić u kakvom mjestašcu uz more desetak apartmana u koje stižu redovite smjene gostiju i po 4-5 mjeseci godišnje.

Grupe mnogima služe i za zabavu, jer iz dana se u dan obavezno mogu pročitati svađe, a vrlo često i "teške riječi" između iznajmljivača i potencijalnih gostiju, ali vrlo često i trolova koji samo podupiru vatru između njih.

Nekada rasprave o tome je li neki apartman preskup ili nije imaju i po 200-300 komentara te traju satima i satima a ponekad i danima... Te rasprave često na kraju završe i kao svađe između kontinentalnog i priobalnog dijela Hrvatske, a i naši bliži susjedi se brzo priključe sa svojim komentarima.

Pa iako mnogi u raspravama često ističu kako su samo cijene apartmana od četrdesetak eura realne za naše područje te se samo takvi mogu prodati preko Facebooka, bez problema se prodaju i oni puno skuplji jer postoje gosti koji mogu, žele i hoće platiti lokaciju i kvalitetu smještaja, ali zbog nekog razloga ne žele ići preko portala gdje u većini slučaja moraju platiti smještaj svojim karticama (netko zbog provizije portalu, a netko i zbog drugih stvari).

Facebook grupe su dobre za punjenje smještaja, ali za njih treba imati i puno vremena i živaca. I napomena: iznajmljivač treba redovito provjeravati poruke jer mnogi gosti nemaju vremena, a neki se i ne žele dopisivati javno preko komentara, nego pošalju poruku preko inboxa koje iznajmljivači često i ne vide. 

SVE PROŠLE KOLUMNE SPLITSKE IZNAJMLJIVAČICE MOŽETE PRONAĆI NA OVOM LINKU

Naslovnica Regional

Najčitanije