StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: MEĐUGORSKI FENOMEN NA ZADARSKOM OTOKU

Boris Travica: Već mjesec dana imam viđenja! Kad zatvorim oči razgovaram s Kolindom i vidim izgrađeni most do Pašmana!

13. kolovoza 2019. - 23:47
Travica

Mogu li snovi postati stvarnost? Ako pitate Borisa Travicu, 69-godišnjeg bivšeg vozača autobusa iz Mrljana na otoku Pašmanu, njegovi snovi će sigurno postati stvarnost. I više od toga...

- Imam viđenja! - došao nam je u redakciju.
- Viđenja ili priviđenja? Mislite, ono, kao u Međugorju? - oprezni smo.
- Vidim u snovima! Most i predsjednicu!
- Kolindu?
- Kolindu!
- I, šta pjeva? "Krist na žalu" ili...
- Ne pjeva. Razgovara sa mnom o mostu. O mostu za otok Pašman!

E tu sad iz snova moramo prijeći u javu. Boris Travica je jedan od najdugovječnijih zagovornika izgradnje mosta između kopna i otoka Pašmana. Gotovo 30 godina svog aktivizma posvetio je toj infrastrukturnoj sanjariji generacija otočana. Zao i ne čudi da se Borisu most počeo javljati u snovima, viđenjima, kako on kaže, ali nam je malo sumnjiva u tom kontekstu pojava predsjednice. Što ona ima s time?

OTOČANI PODIJELILI LETKE ANTI GOTOVINI I ŽUPANU BOŽIDARU LONGINU Uplatite donaciju za gradnju Pašmanskog mosta!

Dobro, prije dvije godine predstavnici otočana, i Boris među njima, bili su na Pantovčaku. Primila ih je Kolinda i s njom su razgovarali o važnosti izgradnje mosta. Ali gdje se baš sada našla uvući u Borisove snove? Valja nam zato biti oprezan. Naime, predsjednica je nekidan najavila svoj ulazak u kampanju za novi mandat, pa nam se to "snoviđenje" čini nekako kao dio prekrivene predizborne kampanje. Nije dosta što iskače iz paštete, što se zbog njenih pjevačkih (p)okušaja cijeli internet smije već tjednima, nego se sad počela ljudima uvlačiti i u snove. I to kakve snove.

S druge strane, Boris je dugo godina bio jedan od ceremonijal majstora najvećeg hrvatskog karnevala, onog u Rijeci, znači čovjeku je negdje "u genima" duh dobre zafrkancije, na svoj i tuđi račun...

Mjerimo ga u redakciji, prodaje li on nama tu međugorsku foru samo zato da bi njegova inicijativa o mostu opet završila u novine ili da Kolindi osigura još malo prostora u medijima?

- Počeo sam je sanjati nakon što ste vi u Slobodnoj pisali o našoj inicijativi za sakupljanje novaca. Prije skoro mjesec dana. Hvala vam na tome, iskreno. Ali od tada, svaku noć, kada zaklopim oči, meni u san dolazi Kolinda. I most...
- I što vam u snu kaže predsjednica?
- Za nju je most gotova stvar!
- Znači, gradite most!
- Ne baš. Sanjam kako mi dolazimo na Pantovčak, ali nas ona ne može primiti, nego neki njeni pomoćnici. Onda sanjam kako s predsjednicom razgovaram u vezi mosta...
- A most?
- Njega sanjam cijelog. Lijep je, širok, viseći. I po njemu voze auta... – priča Boris živim očima zagledan u zid iznad redakcijskog ormara, kao da se baš sada, tu ispred njega, materijalizirala ta infrastrukturna grdosija od dva kilometra i dvjestotinjak metara koja Pašman preko otočića Ričula povezuje s kopnom, tamo negdje u Sv. Filipu i Jakovu.

Gleda i opisuje svoje viđenje...

- Znate, ja se već 30 godina zalažem za taj most. Prije desetak godina napravio sam jedan splav u obliku podvodnog tunela koji bi, kao, spajao naš Pašman s kopnom. Nazvao sam ga Ivo, po našem bivšem premijeru, a na splavi sam vozio magarca. Jer ne može se od nas otočana dovijeka praviti magarcima! Kad nam je došao vodovod na otok, mi smo se zahvalili i rekli, preko velikog transparenta, "most je naša budućnost", samo on može spasiti Pašman... - nabraja Boris svoje performanse koje je godinama izvodio pokušavajući privući interes javnosti i politike da se konačno nakon silnih obećanja udostoje i nešto konkretno napraviti po pitanju pašmanskog mosta. Uostalom, nije ga Boris nego politika prije 14 godina ucrtala u plan Zadarske županije kao strateški infrastrukturni projekt. Ali od toga se nisu pomakli.

Jedno su vrijeme nešto pričali od nekakvim podmorskim tunelima, od Gaženice do Ugljana, Pašmana i Dugog otoka, ali ta se priča, nakon nekoliko stotina tisuća javnog novca potrošenog za "istraživanja i analize", pokazala šupljom i dalekom od realnosti. Dalje u svakom slučaju od stvarnosti koju Boris vidi kroz svoja viđenja.

- Tri puta sam se sastajao s ministrom prometa Davorom Butkovićem. On je s Kvarnera, a ja sam gore često. Rekao sam mu za most, koliko je to nama važno, i zašto bi ga trebalo napraviti, a on me svaki put saslušao i rekao: "Vidjet ćemo." Sad bih se opet trebao s njim naći u četiri oka u Rijeci, pa ćemo vidjeti što će biti - povjerio nam se Boris.

Prije tog novog bilateralnog susreta s ministrom, Boris je lobirao i preko umjetničkih krugova. Gostujući na Pantovčaku predsjednici su poklonili sliku "Čovjek sanja most". Na slici je jedrilica koja prolazi ispod Pašmanskog mosta. Mosta kojeg u stvarnosti nema, samo u Borisovim snoviđenjima.
- Je li se slika svidjela Kolindi?
- Oduševila se. Skoro je zapjevala!

Bolje da nije.



Uplate stižu iz cijele Hrvatske
Prije mjesec dana Slobodna Dalmacija je pisala o novoj inicijativi "Građanske akcijske grupe most Pašman" koju je putem letaka predstavio Boris Travica. Na lecima piše "Za bolji i kvalitetniji život na otocima mi trebamo samo most", a ispod tog natpisa kompjutorska je montaža mosta preko mora koji, slučajno ili ne, izgledom jako podsjeća na onaj pelješki. Prilikom proslave dana općine Pašman leci su podijeljeni svim gostima, među njima i generalu Anti Gotovini, inače rođenom u tom otočkom mjestu. Načelnik Pašmana Krešimir Ćosić tom je prilikom rekao da se inicijativa oko mosta ozbiljno shvaća i da će u rujnu javnosti predstaviti dosadašnje rezultate i poduzete korake lokalnih vlasti. Akcija dijeljenja letaka je pokrenuta zbog prikupljanja novčanih sredstava za troškove promocije i lobiranja za gradnju mosta. Uplate stižu, kaže nam Boris, iz cijele Hrvatske, i zasad ide jako dobro. Koliko dobro, i to će se uskoro znati...


 

Jure Radić napravio idejni projekt
Prvi konkretan korak oko izgradnje mosta napravio je još 2002. godine pokojni Jure Radić sa svojim timom u Institutu za građevinarstvo Hrvatske. Prema idejnom projektu 2217 metara dugi most krenuo bi od Jadranske magistrale u Sv. Filipu i Jakovu, "naslonio" bi se na otočić Ričul te prolazio kraj Galešnjaka, slavnog Otoka ljubavi, do Tkona na Pašmanu. Od tada do danas bilo je više pojedinačnih inicijativa, a među važnije spada ona hrvatskog iseljenika Davora Martinovića, ekonomista koji je radio u kanadskoj diplomaciji kao savjetnik za investicije premijera pokrajine Ontario.

25. travanj 2024 16:53