StoryEditorOCM
4 kantunaPOZNATE FACE NA ZADARSKIM 12. DANIMA ELEKTRONIČKIH MEDIJA

"Ključ uspjeha radnika nije više samo njegovo znanje, već mora imati razvijen cijeli niz vještina kako bi uspio u svom poslu"

Piše I. Ivanac
6. studenog 2019. - 19:40
dani_elektronickih_medija-061119

Na Sveučilištu u Zadru u srijedu je otvoren službeni dio 12. Dana elektroničkih medija na kojima brojni predstavnici Vlade, medija, nakladnika i regulatornih agencija raspravljaju o Zakonu o elektroničkim medijima, etičkom izvještavanju, usklađenosti potreba medija s tržištem rada, uvođenju novih tehnologija te o metodologijama istraživanja medijskog tržišta.

Na panelu "Tržište rada i mediji" sudjelovala je i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, a uz nju su o potrebama poslodavaca i stanju na tržištu rada razgovarale Marija Knežević Kajari, pomoćnica ministra rada i mirovinskog sustava, Gordana Deranja, predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca te Anita Šulentić iz udruge Hrvatski radijski forum.

Na panelu su četiri dame raspravljale i tome kako nove tehnologije u medijima iziskuju nova radna mjesta, dinamici radnih mjesta u medijima i prati li sadašnje obrazovanje tržište rada. Zanimljiva je i činjenica kako će čak 65 posto djece u Europskoj uniji koja sada započinju svoje obrazovanje u budućnosti raditi na mjestima koja sada ne postoje.
Ministrica Divjak kazala je kako nam je reforma školstva potrebna upravo zbog toga što sadašnje obrazovanje ne prati tržište rada.

- Moramo se zapitati je li naše obrazovanje dovoljno snažno odgovara na buduće potrebe? Ključ uspjeha za radnika nije više samo njegovo znanje. Tako današnji radnik uz fundamentalno znanje mora imati socijalne vještine, ali i razvijenu kreativnost i inovativnost, kazala je ministrica Divjak dodajući kako je ključ i u dualnom obrazovanju jer je ono usko povezano između školovanja i poslodavca.

- Bez obzira o kojem se zanimanju radi, dualno obrazovanje ide ka tome da učenici budu i radnici. Pri početku školovanja trebali bi učiti teorijski dio, a kako njihovo školovanje bude odmicalo, sve se više posvetiti praksi. Ne smijemo zaboraviti kako to stavlja teret i na poslodavca koji mora osigurati mentorstvo za te učenike i studente. U visokoškolskim obrazovnim ustanovama nedostaje upravo takvog obrazovanja, kazala je Divjak dodajući kako bi svi učenici trebali steći i digitalne kompetencije koje će ih kasnije naučiti tehnikama rješavanja problema.

- Već tri godine ukazujemo na problem kako na tržištu rada nema dovoljno kvalitetne radne snage jer nam obrazovanje ne prati sustav rada. Obrtnička su zanimanja devastirana, a ona su itekako tražena i plaćena. Tržište je sve više skučeno i uz to što nam nedostaje kvalitetne radne snage imam problem i s iseljenjem sve većeg broja mladih ljudi, kazala je predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca Deranja dodajući kako se mora poraditi na zadržavanju mladih ljudi u državi i vraćanju onih koji su iselili, ali i kako u tom postupku veliku obvezu imaju poslodavci koji moraju osigurati dobre plaće, mogućnost napretka, ugodnu radnu sredinu, pozitivan odnos s nadređenima te mogućnost usklađivanja poslovnog i privatnog života.

Pomoćnica ministra rada i mirovinskog sustava Kajari istaknula je kako je odgovornost na rješavanju problema na svim poduzetnicima, obrazovnim institucijama i ostalim partnerima

- Ne možemo očekivati da će svako zanimanje u budućnosti postojati obrazovanje, ali ono što moramo napraviti je da svi učenici dobiju fundamentalno znanje i pomoći im da razviju ostale vještine potrebne za rad. Također moramo drukčije organizirati studijske programe i to na način da studentima omogućimo praktični rad, sudjelovanje u projektnim timovima i grupama i istraživački rad, zaključila je ministrica Divjak.

25. travanj 2024 08:21