StoryEditorOCM
4 kantunaPROMETNI KRAH ULICE IZNAD BOLNICE

Vozači masovno "fingiraju" ukinuti rotor i pri tom svjesno čine prometne prekršaje, jedino je rješenje priznati grešku i sporno raskrižje opet obnoviti

Piše M. Kalajžić
21. siječnja 2020. - 19:50

Postoji ozbiljan razlog zbog kojega treba sumnjati u tehničku izvedbu obnove Ulice Nikole Šubića Zrinskog i ukidanja rotora kod Opće bolnice, a on se zove – vozači. Naime, zadarski su vozači, svojim potezima na toj dionici zorno pokazali, da najnovija izvedba važne gradske ulice koju su obnavljale Hrvatske ceste – a što je izazvalo brojne reakcije u zadarskoj javnosti osobito zbog ukidanja rotora – ima ozbiljne manjkavosti u praktičnom životu odnosno prometu, koje bi valjalo ispraviti što prije.

Nedostatak prvog zadarskog rotora najbolje se vidi po tome, što ga sami vozači "simuliraju" skretanjima kojima svjesno krše prometne propise. Kreću li se od rotora prema Ulici Nikole Šubića Zrinskog, a žele skrenuti recimo u Ulicu Kralja Stjepana Držislava (gdje se nalazi Zavod za zapošljavanje), vozači naprave manevar tako da skrenu u Ulicu Kneza Ljudevita Posavskog (prema Relji), a onda prekrše prometni propis i u toj ulici skrenu ulijevo i opet se uključe na Ulicu Šubića Zrinskog u kontra pravac kako bi tada skrenuli u Držislavovu. Taj se manevar izvodi redovito i postao je pravilo u prometnoj zavrzlami u režiji Hrvatskih cesta. Sama Ulica Ljudevita Posavskog nejasna je jer je dvosmjerna samo u gornjem dijelu prema semaforima, ali u tom pravcu automobili voze i iz donjeg, jednosmjernog dijela te ulice, pa je prometni nered svakodnevno prisutan tamo.

Nejasna je i petlja na mjestu nekadašnjeg rotora. Tek kad se iz uvale Jazine vozači približe prema semaforima na mjestu nekadašnjeg rotora, shvate u kojem se prometnom traku nalaze. Smjerovi na asfaltu pri tom samo zbunjuju vozače, jer samo se u krajnjoj desnoj traci može produžiti u pravcu Elektre, dok ostanak u dva traka s lijeva znači da put vodi u Ulicu Šubića Zrinskog. Što se tiče ulaska iz Ulice Marka Marulića prema Ulici Šubića Zrinskog, pravo je umijeće uključiti se na nju s obzirom na protok vozila iz Jazina, a još je teže prestrojiti se bez opasnosti da će se nekom presjeći putanja u skretanju prema Ulici Ljudevita Posavskog. S tim da su svugdje semafori, odnosno rijetki su direktni skretači.

Situacija je dodatno komplicirana na križanju ulica Bože Peričića i Trga Stjepana Buzolića (kod hotela Kolovare). Tamo se zbilja ne zna "što je pjesnik htio reći". Prijašnja, relativno jednostavna petlja, sad je krajnje iskomplicirana, pa je tako pravac iz Ulice Bože Peričića sporedan,a uključenjem i čekanjem zelenog signala na semaforima kod Trga Stjepana Buzolića, lako se može blokirati putanja pri skretanju vozila s glavnih pravaca iz Ulice Nikole Šubića Zrinskog ili nailasku iz suprotnog pravca iz Arbanasa. Vjerojatno ova objašnjenja izgledaju komplicirano i zbunjujuće, ali takva su i prometna pravila na spomenutim dionicama.

Uz sve to, još nije izmještena sporna trafostanica na obližnjem nogostupu, niti su ispravljene manjkavosti na drugim djelovima dionice zbog koje su u Hrvatskim cestama dobili brojne kritike Zadrana.

- Već smo komentirali kako su se ovdje dogodili propusti koji nam ne služe na čast, ali ono na čemu sad inzistiram je da što prije obavimo potrebne popravke - kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić za obilaska dionica u Zadru u listopadu prošle godine.

Nadajmo se da će svoje riječi uskoro pretvoriti i u – djelo. A najlogičnije bi bilo da raskrižje kod Bolnice opet vrate u rotor! I prometno i logično to je jedini pravo rješenje za tu prometnicu. Možda bi trebalo "pregrisiti" ponos i ponešto novca, pa ispraviti tu najkrupniju grešku. Tek tad će improvizacije vozača prestati, te će se opet povećati sigurnost u prometu koja je sada, očigledno, lošija nego što je bila prije obnove.
 

Zadrane od utorka izluđuje najnovija prometna situacija do koje je došlo mzbog zatvaranja – pokazalo se – vrlo važnog prometnog raskrižja ulica Put Murvice i Franje Tuđmana. Hrvatske ceste zatvorile su za promet važno raskrižje Ulice Put Murvice i Ulice Franje Tuđmana, pa je iz obnovljenog dijela Ulice Ante Starčevića sad moguće samo skretanje u Ulicu Franje Tuđmana i Put Murvice.
Takvo bi stanje gradilišta trebalo potrajati do 22. veljače, što je na raskrižju stvorilo već prvog dana mnoge gužve i zastoje, ali tu nema pomoći jer je potrebno "raskopati" čitavo raskrižje pa se vozači na toj dionici mogu jedino naoružati – strpljenjem.
25. travanj 2024 19:30