StoryEditorOCM
ArhivaSUZUKI S-CROSS

Veći, prostraniji, udobniji i osjetno štedljiviji konkurent SUV-ovima

Piše PSD.
4. prosinca 2015. - 10:48
Suzukijeva uspješnica SX4 nikad niti nije imala pravog konkurenta, a to se nastavlja i s novom generacijom, nazvanom S-CROSS. unaprijedio je apsolutno sve vrijednosti ovog iznimno popularnog modela.

Nekadašnji crossoveri iliti mješanci (između klasa), danas su postali još popularniji i gotovo su ih svi počeli proizvoditi.

Najčešća tvorevina su križanci između putničkih i terenskih automobila, međutim kako su usljed evolucijsko-zakonskih promjena, pravi predstavnci nekadašnjih terenskih automobila, gotovo potpuno izumrli, njihovi potomci danas su toliko omekšali, da su nekadašnji crossoveri postali pravi predstavnici popularne SUV klase. Zato je novi S-CROSS otišao je korak dalje, i dodatno se približio univerzalnosti i svakodnevnoj upotrebljivosti.

Naime, kupci dosadašnjih SUV-ova, gotovo nesvjesno bili su uvučeni u povećanu potrošnju goriva i veću buku pri većim brzinama, te trpili slaba vozna svojstva i velike troškove održavanja svojih ljubimaca.

Kako novi S-CROSS (kao uostalom i stari model) nije želio priuštiti vlasnicima neugodna iznenađenja, Suzuki je prije nekoliko godina započeo svoju transformaciju, iz proizvođača ultimativno sposobnih off road vozila (čije sposobnosti većina kupaca nikad nije iskoristila, niti do 50% njihovih mogućnosti), ka proizvođaču vozila s naprednim 4x4 pogonima, koji svakodnevnu vožnju čine bitno sigurnijom i bitno upotrebljivijom najširoj populaciji.

Naravno, pritom se ipak nije odrekao 4 pogona i off road mogućnosti, već je ih je na najbolji mogući način upakirao u prostranu kombi limuzinu dobrih voznih svojstava, s minimalnom potrošnjom i isto takvim troškovima održavanja.
 
Novi S-CROSS zadržao je svoje dosadašnje prednosti, poput visoke sjedeće pozicije i svestranog pogona, koji je kod novog modela dodatno unaprijeđen, s 2 dodatne opcije - snow (snijeg) i sport. Nove opcije uopće nisu zanemarive i neprimjetne, jer osim postavki raspodjele momenta na pogonske kotače, odabir pogona utječe i na rad motora --- a to je najlakše vidljivo npr. pri prebacivanju u Sport-ski režim rada, gdje pri konstantnom gasu, automobil samostalno polagano počinje ubrzavati.

Naravno, ovo nije jedina promjena, ali je najvidljivija tj. najosjetljivja svakom vozaču. Drukčije postavke rada ESP-a i ostalih elektroničkih uređaja, uvjetovane različitim odabirom opcija pogona, osjetiti tek vozači s bitno povećanom granicom straha.

Međutim, iako najvjerojatnije tijekom ljetnih mjeseci, možda niti nećete osjetiti svu silu elektro-mehanike koja radi za vas, i koja čini vašu vožnju sigurnijom, sve će vrlo brzo izići na vidjelo u zimskim mjesecima, kada će oduševljenje biti svakodnevno... od nepotrebnog čišćenja prilaza kući ili garaži, do suverenog držanja ceste.

Također, tu su i opcije "auto" (od automatski) za svakodnevnu upotrebu, kao i "lock" (od, engl. riječi zaključano) za ekstremne uvjete, kad se snaga prenosti 50% na svaku osovinu, i kada automobil možete natjerati u zanošenje stražnjeg kraja, poput pavih rally automobila.

Naravno, ova opcija služi samo za izvlačenje iz teških terena, te se nakon 60 km/h, kad automobil shvaća kako nema potrebe za ovakvim načinom rada, automatski isključuje i prebacuje u Auto-matski režim. Ipak do 60 km/h, zabava je zajamčena, a pri tom poprilično sigurna.
 
Vozače će uveseljavati i činjenica da gotovo ne postoji razlika u potrošnji goriva, između verrzija s 2 i 4 pogona. Ipak, u današnje vrijeme skupog pogonskog goriva, najveće veselje donijeti će vam podatak o ukupnoj potrošnji goriva. Dizelska verzija, može se (bez ikakvih napora!) voziti s potrošnjom manjom od 5 litara na 100 km, dok se potrošnja benzinaca u prosjeku kreće oko 1 litru više.

Ovo je rezultata vrijedan divljenja, posebno kad se ima na umu da je novi model čak 16,5 cm veći od svog prethonika (što su u auto-svijetu ogromni porasti), odnosno da se radi o automobilu pozamašnih dimenzija – dužina mu iznosi punih 4,3m.

Da ovo nije pusta tlapnja, najbolje svjedoče podaci o emisijama ispušnih plinova, jer emisija ispušnih plinova dolazi upravo iz goriva, i vrijednosti su koje sada kreću od 110 gCO2/km za dizelsku verziju, odnosno od 125 gCO2/km za benzinsku inačicu, dočim je prošli model tek kretao od 141 gCO2/km.

Ovi rezultati potpuno su razumljivi ako se zna, da unatoč veličini odnosno porastu u svim dimenzijama, novi model na vazi pokazuje čak 55 kg manje od svog prethodnika. 

Možda nije naodmet spomenuti ni kako je novi SX4 u prosjeku oko 150-200 kg lakši od SUV-ovskih konkurenata, odnosno da je kilažom na razini ili je čak ispod razine najtraženijih automobila srednje klase, i zato se osim svoje niske potrošnje diči i iznimno dobrim voznim svojstvima.

Naravno, sve to nije nimalo išlo na uštrb sigurnosti, jer je novi SX4 ponosni vlasnik svih 5 zvjezdica najnovijih i najstrožijih EuroNCAP testiranja, što trenutno predstavlja najviši rezultat po pitanju sigurnosti!
 
Dimenzonalni rast dirketno je utjecao na prostranost, koja se donekle zamjerala kod prethonog modela, a koja danas kod novog modela SX4 graniči sa monovolumenskim dimenzijama, dok je prtljažni prostor provećan za ogromnih 60% u odnosu na prethodni model.

U brojkama povećanje izgleda ovako: sa prosječnih 270 litara na zavidnih 430/440 litara, gdje se potonja brojka odnosi na uspravniji položaj stražnjih sjedala. Također, i udobnost je povećana, jer je međuosovinski razmak narastao za punih 10 cm.

Osim povećanog međuosovinskog razmaka, udobnosti pridonose i smanjene težine prednjeg i stražnjeg ovjesa, čime neogibljene mase postaju manje a vozne karakteristike i udobnost bitno bolje. Ipak, novi ovjes, unatoč smanjenoj masi, ima čak 25% veću čvrstoću, čime je osim udobnosti, povećana i nosivost novog modela (kako u unutrašnjosti, tako i na priključnom vozilu)!
 
Upravljač je promjenljivih prijensnih omjera, a dizajniran po uzoru na novog Swifta, što zasigurno pridonsi dobrim povratnim informacijama s ceste, te dobrom osjećaju u vožnja. A kad smo već kod Swifta, od uvođenja novog Swifta, Suzuki ne škrtari s opremom, nego je više nego isdašan odnosno izdašniji od bilo koje konkurencije.

7 zračnih jastuka, ESP, ABS, klima, servo, indikator pozicije stupnja u mjenjaču kao i indikator optimalnog stupnja prijenosa u kojem je preporučljiva vožnja,... samo su dio bogate serijske opreme svakog, pa i onog najjeftinijeg modela novog Suzukija SX4.

Automatski brisači, automatska dnevna svjetla, hill-hold, tempomat, grijanja sjedala, xesnon svjetla, LED pozicije... samo su dio jače opreme koja se vezuje uz svaki bolje opremljeni SX4.

Kupci najbolje opremljenih modela moći će se pohvaliti i sa najvećim krovnim otvorom u klasi (ako ne i najvećim uopće). Naime, krovni otvor je napravljen iz 2 dijela, te dok se privi izdiže iznad krova automobila, drugi se uvlači u njega, pritom dajući osjećaj potpune slobode i nesputanosti, svim putnicima u automobilu. Veliki krovni otvor, bolji je i od kabro izvedbe, jer stvara puno manje turbilencije zraka, a ostali užici su potpuno identični.

U prilog tvrdnji da novi SX4 pokriva najšire zahtjeve automobilskog tržišta, ide bezbroj činjenica, a ponajviše objedinjavanje prednosti različitih klasa, koje su u novom SX4 skupljene sve na jednom mjestu.

Tako novi SX4 ima napredan 4x4 pogon, kojih se ne bi posramili niti bitno skuplji i razvikaniji SUV-ovi, lakoća upravljanja (ne postojanje mase, koja destabilizira vozilo u zavojima) odnosno dobra vozna svojstva ravna su kombi-limuzina boljih voznih osobina, dočim se veličina prtljažnog prostora može mjeriti jedino s karavanskim ili monovolumenskim inačicama.

Povišena vozačeva pozicija (kao i svih putnika u automobilu) također se mogu mjeriti sa SUV-ovima ili monovolumenima, jer od njih ne zaostaje niti po pitanju prostranosti.
 
Koliko su dobar proizvod napravili Suzukijevi inženjeri (njih oko 5.000), možda najbolje potvrđuje njihov trenutni pritisak na management zadužen za Japansko tržište, kojim ih žele primorati da ovaj model uvedu u prodaju i na vrlo zahtjevno i specifično Japansko tržište, jer tamo taj model nije dostupan... a oni si ga žele!

sponzorirani članak
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 15:33