StoryEditorOCM
ĐiradaVEČERAS ISPRED HOTELA IŽ

Hip hop opera u izvedbi Ede Maajke i street art plesača iz Hamburga

Piše Zadarski.hr
12. kolovoza 2018. - 13:14
maajka-edo11-070317

U nedjelju 12. kolovoza, na programu festivala Zadar snova 2018. je rap opera „Battler's opera“ u režiji Branka Šimića i izvedbi Ede Maajke i street art plesača iz Hamburga. Održat će se na platou ispred hotela „Iž“ s početkom u 21 sati. Ulaz na predstavu je besplatan.

BATTLER'S OPERA

Radnja se bazira na ‘Prosjačkoj operi’ John Gaya. Opera za tri groša (njem. Die Dreigroschenoper) je mjuzikl za koga je tekst i libreto napisao njemački dramatičar Bertolt Brecht. Predstavljala je adaptaciju Prosjačke opere, baladne opere engleskog skladatelja Johna Gaya iz 18. stoljeća, a njen sadržaj je, između ostalog predstavljao i marksističku kritiku kapitalističkog svijeta. Redatelj Branko Šimić rekao je na press konferenciji da je ovaj projekt veliki uspjeh, s obzirom na dozvole obitelji Brecht, koja je dosta konzervativna po tom pitanju, no ustupila im je prava za izvedbu ove opere u modernom stilu.

Vrhovni šef londonske policije Tiger Brown u vrlo je velikoj neprilici: hoće li izdati višegodišnje povjerenje staroga prijatelja i poslovnog partnera Captn Macheatha, kralja lopova, ili će pokušati izigrati prepredenog trgovca ljudskom samilošću gospodina Peachuma, kralja prosjaka. U okruženju bludnica, lopova, potkupljivih policajaca i lažnih prosjaka Tigeru Brownu će pomoći poruka s najvišeg državnog mjesta…

Govori i dijalozi će se prepričavati u formi rap pjesama koje je za ovu svrhu napisao Edo Maajka, dok će street art plesači iz Hamburga istraživati situacije socijalno ugroženih grupa ili pojedinaca, te s tim materijalom stvoriti neverbalne scene u kojima će kroz ples izražavati nevolje iz njihovog vlastitog susjedstva.

Paralelno će inicijativa Zadar Civil, stanovnici ovog grada zajedno u radionicama plesom izraziti i osmisliti performanse i zborove koji odražavaju njihovu neposrednu životnu realnost.

Usudit ćemo se odbaciti klasične tekstove i glumce te umjesto toga stvoriti priliku da ranjive skupine postanu protagonisti ove dokumentarne izvedbe: koristeći vlastitu ekspresiju, prezentirat će svoju jedinstvenu priču i postati svoji vlastiti prosvjetitelji.

Redatelj: Branko Šimić

Dramaturgija: Tina Keserović

Izvođači: Borys Shevchenko, Benny K. Grumme, Richmond Milewsky, Sihäm Re, Gifty Lartey, Aleksandra Kovačević, Johanna Günther

Glazba: Edo Maajka

Koreografija: Andy Calypso

Produkcija: Brakula i KRASS, Hamburg i Zadar snova

Edo Maajka

Rođen je u Brčkom, gdje je odrastao i završio osnovnu školu. 1992. zbog rata u Bosni i Hercegovini izbjegao je u Hrvatsku.
U Zagrebu završava srednju strojarsku školu. Nakon završene srednje škole vraća se u Tuzlu da bi studirao strojarstvo i kriminalistiku. U Tuzli postaje jedan od dva MC-ja grupe Discord sada poznatije kao Defence. Nakon toga, Edo Maajka, Frenkie, Casper, Hamaz i Munja osnivaju grupu Disciplinska komisija.
Nakon povratka u Zagreb snima pjesme Minimalni rizik i Mahir i Alma, koje postaju hitovi na zagrebačkom Radiju 101. Nakon toga izdaje svoj prvi album Slušaj mater koji postaje masovno slušan na prostorima bivše Jugoslavije. Do sada je izdao 5 studijskih i jedan kompilacijski album sa svojom muzičkom grupom, te je stekao status jednog od najpoznatijih repera i ambasadora za ovu vrstu glazbe na Balkanu. To potvrđuju i nagrade, koje je do sada primio za svoj rad.

Branko Šimić

Branko Šimić, selektor festivala KRASS u matičnom Kampnagel teatru u Hamburgu, još jednoj vitalnoj točci suvremenog kazališta, postavlja Operu za tri groša Bertolta Brechta u formi hip-hip opere. Glazbeni narativ zamjenjuje dramski, glumački izraz je moderni ples, a jezik predstave je performativan. U predstavi nastupa njemačka hip hop plesna grupa, i drugi. E da, predstava se izvodi na trgu ispred hotela Iž, a nakon toga u Hamburgu.

Rođen u Tuzli, odrastao u Bosni i Hercegovini, studirao je glumu na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu i završio studij režije na Kazališnoj akademiji u Hamburgu. 2002. nagrađen je poticajnim sredstvima Johannisloge Zu den drei Rosen, Hamburg za kazališnu režiju. Njegove predstave pokazane su među ostalim u Kampnagel Hamburg, Wiener Festwochen, Stadttheater Würzburg, Narodno pozorište Tuzla, Schauspielhaus Dresden i u Narodnom pozorištu Sarajevo.
Od 2012. glavni je kurator Krass – Kultur-Crash-Festivala u Kampnagelu, Hamburg. 2015. s fotografom Arminom Smailovićom realizira predstavu Srebrenica – I counted my remaining life in seconds… u Thalia Theateru u Hamburgu. Od samog početka je član žirija programa Szenenwechsel Robert Bosch fondacije.

Rap-obradu Opere za tri groša adaptirao je Edo Maajka. Hip hop plesači iz Hamburga susreću civilnu scenu Zadra u operi suvremene radničke klase.

Battler – izraz australskog žargona, koji se koristi za određenu demografsku kategoriju populacije, referira na ‘obične, male’ ljude iz šljakerske klase koji se unatoč bijednim uvjetima uspijevaju samo-održati i pri tom ostati vjerni svojim moralnim principima.

20. travanj 2024 05:49