StoryEditorOCM
ModaINFLUENCERICA NATALIJA

‘Restorani plaćaju da im dođemo, a znate li što nas prvo pitaju na audiciji za filmove?‘

Piše Jutarnji list
3. rujna 2020. - 16:18
Magični sat. Tako influenceri zovu 60 minuta u svom danu kad je svjetlost najbolja za snimanje. Da je to ključni sat u danu govori nam i Natalija Ugrina, splitska glumica, model i influencerica koju na Instagramu prati 408 tisuća ljudi, a na TikToku 427 tisuća, donosi Jutarnji list.

Natalija živi i radi u Los Angelesu, gradi inozemnu glumačku karijeru, snima reklame i filmove, ali većinu dana je upravo ono što je posljednjih pet dana top-tema u Hrvatskoj - influencerica na društvenim mrežama.

Sve je počelo je za vikend, kada je mlada hrvatska influencerica i zvijezda TikToka Doris Stanković na svom profilu objavila prepisku s porečkim restoranom Cotton Club. Ona ih je tražila besplatnu večeru u zamjenu da ih promovira na svojim profilima. Na TikToku je prati 250 tisuća ljudi, na YouTubeu još sto tisuća, a 80 tisuća na Instagramu. Restoranu se prijedlog nije svidio, odgovorili su joj posprdno i grubo, što je ona javno objavila, a onda je počela viralna rasprava u koju su se ovih dana uključili apsolutno svi, i poznati i nepoznati Hrvati. Na kraju je najviše reakcija izazvao redatelj Dalibor Matanić koji ju je grubo izvrijeđao, a influencere nazvao neradnicima. Dodao je da s druge strane glumci nikad ne bi bili influenceri aludirajući da oni za razliku od njih rade naporno i ne žele se blamirati.

Kriva percepcija

Upravo je to Nataliju natjeralo na reakciju. “Dramu” oko influencera prati s Brača, gdje se odmara. Odmah na početku želi razbiti mit o influencerima kao neradnicima.
Biti influencer, kaže, ozbiljan je posao te zahtijeva puno truda i rada, iako svi misle da je dovoljno samo snimiti fotografiju mobitelom, malo je urediti i objaviti.

- Ako ste profesionalni influencer, iza sebe imate cijeli tim; fotografa, šminkera, editora i menadžera. Naš radni dan ne traje osam sati, nego cijeli dan, posao je dio našeg života. Biti influencer je lifestyle te se svaki dan budite i liježete razmišljajući o novim idejama i lokacijama na kojima ćete snimiti svoje fotke i videa i biti posebni i različiti u moru drugih influencera. Konkurencija je zbilja velika, posebno u Los Angelesu gdje živim i radim i koji bih nazvala sjedištem društvenih mreža i influencera - govori Natalija, pa nam na vlastitom primjeru objašnjava na što točno misli.

Biti viđen

- Kako izgleda moj radni dan? Zadržala sam neke navike iz Hrvatske te svakako ujutro idem na kavu i dok je ispijam, radim objave, odgovaram na mailove i obavljam pozive. Većinu poslova mi pronalazi menadžer, ali dosta ponuda mi dolazi i direktno, tako da mi barem sat vremena dnevno ide na to. Svakodnevno odbijam oko 70% poslova jer dosta brendova nudi samo proizvod u razmjenu za objavu ili sumu manju od one za koju inače radim. Nakon toga obično imam poslovne sastanke i castinge, slijede frizura i šminkanje te snimanje novih fotografija i videa u doba ‘magic houra’, kada je svjetlost najbolja. Večer je rezervirana za evente i red carpete na kojima kao influencer morate obvezno biti viđeni. U svemu tome nađem barem sat vremena kada se javljam uživo i razgovaram sa svojim fanovima. Naravno, stvari su se malo promijenile u doba pandemije, pogotovo meni jer sam, osim na modu, usmjerena i na putovanja (prošlu godinu sam putovala sedam mjeseci), ali sam se brzo prilagodila novoj situaciji. Mogu reći da čak imam više poslova nego prije jer se online trgovina povećala i brendovi ulažu još više novca u influencere - tumači nam Natalija.

Drugi mit koji želi razbiti jest taj da influenceri bez opravdanja od restorana žicaju besplatno jelo.
- Ne znam u kojem vremenu žive ljudi koji pišu komentare protiv Doris jer su trenutačno društvene mreže jedan od najvažnijih medija i svi najbolji restorani i hoteli u Los Angelesu, a i svugdje po svijetu ne samo da će vam dati besplatnu večeru nego će vam još i platiti da ih posjetite. Influenceri su trenutačno utjecajniji od političara (naročito među mlađom populacijom) jer smo svi više na Instagramu i TikToku nego što ikada gledamo televiziju ili čitamo novine. Ne sjećam se kada sam došla na audiciju za bilo kakvu reklamu, čak i film, a da me nisu pitali koliko imam pratitelja i često je upravo to presudno kada se bira između kandidata. I svakome tko misli da je to posao bez rada mogu reći da se jako vara - rekla nam je Natalija svoje mišljenje.
Poznaje i Dalibora Matanića i njegova ju je izjava da najbolji glumci, glazbenici i umjetnici nisu influenceri te da se radi o zanimanju isključivo za ljude koji žele dobiti neku stvar ili uslugu besplatno posebno iznenadila.

- Dalibora Matanića upoznala sam u Los Angelesu na Hrvatskom filmskom festivalu te mi je djelovao jako moderan, pa mi je naprosto teško shvatiti da su ovo njegove riječi. Influencer nije zanimanje budućnosti, već sadašnjosti, a pandemija je još više potaknula razvoj tog zanimanja te su mu se okrenule gotovo sve svjetske zvijezde. Ako ne vjeruje, neka otvori profil Willa Smitha, Jessice Albe ili Jasona Derula, kojega mnogi tinejdžeri ne poznaju kao pjevača, nego kao tiktokera - poentirala je. Ne može, kaže, zamisliti da bi se ovakva situacija mogla dogoditi u SAD-u.
- Amerikanci već godinama znaju moć influencera i oni imaju isti status kao glumci, pjevači i sportaši. Ne poznajem niti jedan veći brend koji ne radi s influencerima i nitko ih ne shvaća neozbiljno - govori nam.

Ozbiljna produkcija

Zato ju je, priča, začudila reakcija porečkog restorana.
- U SAD-u je sasvim normalno da restorani rade s influencerima i ne očekuju niti objave, već samo story. Većina restorana nas plaća da samo dođemo. Naravno, svaki restoran ima pravo odbiti suradnju i to je sasvim O.K. Da vam ukratko objasnim kako to funkcionira u Americi: nedavno sam surađivala s restoranom Mora Italian u Arizoni čiji je vlasnik celebrity chef Scott Conant (Food Network, Chopped, Top Chef) i prilikom mog posjeta on mi je pripremio večeru u sedam sljedova te došao osobno za stol predstaviti se - prepričava Natalija koja, inače, ima osobnog fotografa, šminkericu i editora, dok sama osmišljava ideje na temelju kojih će nastati njezin sadržaj. Ova Splićanka kaže da ne može bez mora, a tu su joj i mama, none i nono. Zato dođe u Hrvatsku svako ljeto, a nekada i dvaput godišnje.

- Trenutačno se nalazim u Milni na Braču, gdje ljetujem. Ovo ljeto sam imala ugovorene suradnje s Grčkom, Turskom, Italijom i Bahamima, ali sam ih nažalost morala odgoditi zbog pandemije. Dosad sam radila s brojnim brendovima i lancima, poput hotela Sheraton i Marriott, Air Francea, Xiamen Airlinesa, Tarte Cosmeticsa, a već dvije godine imam stalni ugovor s modnom tvrtkom Revolve i SheIn - priča nam Natalija, koja je imala i nekoliko uloga u hollywoodskim filmovima, kao što su “A Life Well Lived”, “Hollywood Adventures” te “5 Seconds of Summer: She Looks So Perfect”.

- U Los Angelesu sam završila glumački studij. Otišla sam prije svega radi toga i zaljubila se u grad. To je grad sanjara u kojem je sve moguće i koji me svaki dan iznova zadivljuje - kaže i dodaje da je upravo gluma njezina prva ljubav.
- Upravo radim na produkciji filma koji planiramo snimati u listopadu i u kojem imam glavnu ulogu. Jako volim putovanja i radila sam na svojem serijalu o putovanjima te sam već snimila nekoliko epizoda - kaže nam ova djevojka, donosi Jutarnji list.
 
18. travanj 2024 10:21