StoryEditorOCM
DubrovnikPRVI DAN NACIONALNIH ISPITA

Četvrtaši krenuli sa Hrvatskim jezikom, ovaj tjedan čeka ih još Matematika te Priroda i društvo, evo prvih dojmova

Piše Kristina Filičić
4. ožujka 2024. - 21:26

Učenici četvrtih razreda danas su pisali nacionalni ispit iz Hrvatskog jezika. Ovaj tjedan još ih očekuje provjera znanja iz Matematike te Prirode i društva. Idući tjedan nacionalnim ispitima iz osam predmeta pristupit će svi osmaši. Ove godine nacionalne ispite pišu svi učenici četvrtih i osmih razreda. Ishod provjere naučenog poslužit će učiteljima, učenicima i roditeljima kao informacija o postignućima u znanju koje su učenici stekli kroz godine osnovnoškolskog obrazovanja.

- Treba pratiti učinkovitost obrazovanja, svake pojedine škole, jesu li naši učenici spremni koristiti ključna znanja i vještine koja su stekli kroz tri, odnosno sedam godina školovanja, te ih primijeniti u određenim zadacima – kaže Kate Kukuljica, ravnateljica Osnovne škole Cavtat. Prošlogodišnjim rezultatima osmaša u ovoj školu su zadovoljni iako, iskreno će ravnateljica, željeli bi bolje. Ishod ispita koji su u tijeku znat će se u lipnju. Ono što najviše zanima učenike, a možda još više roditelje je hoće li se ove godine nacionalni ispiti ocjenjivati? Neće, ali rezultati odnosno ostvareni bodovi bit će uneseni pod bilješku u e-Dnevnik.

image

Ravnateljica OŠ Cavtat Kate Kukuljica

Cropix/Cropix

- Imat ćemo roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda kako bi i njima ukazali na ozbiljnost samih ispita i cjelokupne organizacije. Ta ozbiljnost bi se trebala prenijeti na rad i odgovornost učenika prilikom pristupanja ispitu kako ne bi došlo do zanemarivanja pisanja od dijela učenika, jer ne izdvajamo se ni mi u odnosu na ostale škole, pa neki učenici prije vremena završavaju ispite, predaju nedovršene radove, ne pokazuju interes. Nisu motivirani ni pisati ispit. Međutim, svim učenicima će u e-Dnevniku biti zabilježeni rezultati i oni će biti vidljivi ne samo nama u školi nego će i roditelj moći vidjeti postignuće koje je njegovo dijete ostvarilo na ispitima – kaže Kukuljica pa nastavlja:

- Nacionalni ispiti svakako zahtijevaju ozbiljan pristup struke i njih treba odgovorno odraditi. Prema probnim primjerima, ispiti nisu preteški. Jednostavnijeg su tipa od školskih testova. U konačnici kad dođe vrijeme da se primijene rezultati tih ispita na buduće školovanje učenika, odnosno na upis u srednju školu, to će biti dobro jer će pomoći da se učenici upisuju tamo gdje su njihovi ključni rezultati pokazali da su najbolji. Znači da ih se upućuje u određene škole koje će za njih biti najprimjerenije s obzirom na znanje. Ovo je priprema za to i za to ovo treba ozbiljno shvatiti. Mi u školi naše rezultate ne možemo samo mjeriti određenim natjecanjima u znanju koja imamo svake godine. Ovo uključuje svih i vidjet ćemo zaista kako smo naše učenike podučili kroz sve ove godine – zaključuje ravnateljica OŠ Cavtat.

Učiteljica razredne nastave Petra Kušar smatra kako nacionalni testovi učenicima ne bi trebali predstavljati problem jer sadrže isključivo ono što se kroz nastavni program obrađivalo i učilo.

- Nismo se posebno pripremali za nacionalne ispite, jer mi se ustvari svakodnevno pripremamo, kroz redovnu nastavu, uz učenje novog gradiva ponavlja se i već naučeno. Ovo je samo rezime svega naučenog. Djeca nisu pod posebnim stresom zbog tih ispita, pričala sam s njima i objasnila da se nemaju zašto bojati. A znate kakva su djeca najviše se boje ocjene jer ‘što će mama reći za ocjenu?‘ Kako ovo nije za ocjenu, iako će dobiti rezultat ispita u lipnju, ne doživljavaju to kao nešto strašno. Čini mi se da su više roditelji u panici. Ali mjesta panici nema – kaže učiteljica Kušar. Ističe kako ispit iz Hrvatskog jezika dosta dugo traje gotovo pa cijeli dan, a toliku koncentraciju djeca u četvrtom razredu nemaju.

image
Zeljko Puhovski/Cropix

- Počeli su u 8 i pol ujutro dobivati upute, pa su u devet počeli pisati, prvo jedan tekst, pa drugi, pa odgovori na pitanja, pa gramatika, pravopis, onda odmor i iza odmora sastavak. Čini mi se da je to za jedan dan previše jer neće moći zadržati koncentraciju toliko dugo na jednom predmetu. U srijedu i petak će biti Matematika i Priroda i to je OK, ispit pišu sat vremena kao i obični test. Za Prirodu sam se mislila hoće li se sjetiti onoga što su učili u drugom ili trećem razredu. Ali ispit je napravljen na način da djecu potiče na razmišljanje. Primjerice pitanje je ‘Pero je alergičan na čempres i počeo je kihati. Gdje Pero živi u Osijeku, Zagrebu ili Dubrovniku?‘ Oni moraju shvatiti da čempres raste u primorskom kraju i da je zato Pero u Dubrovniku jer u Zagrebu čempresa nema. Trebaju razmišljati. U principu oni koji redovito rade, pišu domaće radove i uče neće imati nikakvih problema mislim da će im ovo biti poprilično lako. Oni koji inače ne rade, ne uče i imaju loše ocjene, bit će im jednako teško kao uostalom i za svaki redovni test u školi – kaže Kušar pa dodaje:

- Svi četvrtaši u isto vrijeme pišu isti test i u odnosu na rezultate znat ćemo na čemu smo i gdje smo sa prenošenjem znanja jer svatko ima svoje kriterije. Dobit ćemo i objektivniju sliku jer mi iz razredne nastave smo svi subjektivni, kako i ne bi bili kad smo non-stop s tom djecom – kaže sugovornica.

Učenici četvrtih razreda Matematiku pišu 6. ožujka, Prirodu i društvo 8. ožujka. Za osmaše prvi na redu je ispit iz Hrvatskog jezika, a pišu ga 11. ožujka, dva dana nakon je prvi strani jezik, Matematika je 15. ožujka, Biologija 19. a Fizika 21. ožujka. Stečeno znanje iz Povijesti učenici osmih razreda pokazat će 25. ožujka, Geografije 26., a Kemije 27. ožujka. Ostvareni bodovi unijet će se u e-Dnevnik. Izostanak na dan pisanja nacionalnih ispita morat će se opravdati, a učenici nacionalne ispite neće morati pisati naknadno.

27. travanj 2024 08:17