stdClass Object ( [id] => 1387518 [title] => Dubrovački vijećnici prihvatili posebnu zonu prometa: Od rujna poseban režim, tko će i kako kroz prometni ‘prsten’ do Grada? [alias] => dubrovacki-vijecnici-prihvatili-posebnu-zonu-prometa-od-rujna-poseban-rezim-tko-ce-i-kako-kroz-prometni-prsten-do-grada [catid] => 357 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Gradsko vijeće raspravljalo je i uz četiri suzdržana glasa nakon višesatne rasprave ipak donijelo odluku o uvjetima ulaska, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u kulturno-povijesno zaštićenoj cjelini kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika. Testiranje novog prometnog režima kreće 1. rujna dokad će se instalirati potrebna prometna signalizacija - LED ekrani, totemi i ostala signalizacija, a koja će omogućiti od 1. siječnja 2025. godine pravi test dubrovačkog prometa. Odluka predviđa zabranu kretanja u posebnoj prometnoj zoni od Ilijine glavice oko grada i preko Pila svima koji za to ne ispunjavaju uvjete za isto. Time će se nastojati rasteretiti promet oko grada zbog kojeg je često cijeli grad u prometnom kolapsu, što nas dovodi gotovo svakodnevno u stanje visokog rizika te onemogućuje koliko nor,malan život stanovnika, toliko i kretanje žurnih službi. Cilj je smanjiti broj taksija koji voze oko Grada, svesti ih na 750 taksista ukupno, od kojih će se njih 100 boriti za prolaz na natječaju. pravo prolaza ostvaruju stanovnici prstena oko gradske jezgre bilo prebivalištem, bilo povlaštenom parkirnom kartom Sanitata bilo vlasništvom, a odvijat će se, ovisno o zonama, uz propusnice različitih boja. promet će se tek početi testirati po posebnom režimu početkom rujna, kako bi se uočilo moguće pogreške i odradile prilagodbe.

---

image

Raskrižje na Ilijinoj glavici usko je grlo dubrovačkog prometa

Tonći Plazibat/cropix/
---

-Tijekom promatračke misije UNESCO-a u gradu, oni su kroz upute i zabilješke jasno dao do znanja gradu da se zona oko povijesne jezgre mora zaštititi i da se treba drugačije promatrati od svih ostalih područja jer su smatrali 2015. da je broj vozila oko povijesne jezgre prevelik. U odnosu na sadašnje vrijeme promet se udeseterostručio. Mi smo imali negdje oko 200 taksi izvršitelja i razmišljali da broj povećamo, bio je veliki otpor taksista koji su tvrdili da je do 300 taksista neodrživo. Danas ukupno vozi godišnje 7 tisuća taksi izvršitelja.” - navodi gradonačelnik Mato Franković, dodajući da nam je to ‘donijela’ liberalizacija tržišta, pa taksi u Dubrovniku vozi tko god hoće, a promet je neprekidno u zastoju.

Podaci više nego zastrašujući: broj kreveta porastao za 85 posto, dnevni posjetitelji najviše zagušuju gradsku jezgru, sve vodi samo jednom - istiskivanju stanovnika

Dišemo na škrge

-Svatko tko ne želi raditi za nekog drugog je kupio auto i vozi taksi. Jednu godinu vozi sam, drugu godinu ima jednog, treću dva vozača, imamo neodrživu priču s nekoliko različitih aspekata: sigurnosni, u kojem iznimno veliki broj vozila gravitira povijesnoj jezgri i često blokiraju prolaze oko grada i u slučaju bilo kakve hitne intervencije dolazimo u vrlo tešku situaciju. Drugi element su građani. Oni bi trebali imati prednost i priroiritet jer oni 365 dana u godini žive ovdje, i moraju bit privilegirani, to se mora omogućiti. Treći segment su gospodarstvenici. Odluka mora biti životna i morat će se mijenjati. Mi smo prvi koji je donosimo, nemamo know-how, ovo je nešto što po prvi put donosimo i prolazimo razdoblje učenja na greškama, što popraviti i kako dalje. U tom smjeru je i moj prvi amandman, a to je vrijeme kad odluka stupa na snagu: ova odluka stupa na snagu 8. dana od dana objave službenom glasniku, izuzev članka 4. koji stupa na snagu 1. rujna te odredbe članka 19. kaznene odredbe, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2025. “

Crvena propusnica je zapravo zabrana kamperima, osim u iznimnim situacijama. Zelena propusnica - interventne službe i diplomatska i konzularna vozila. Plava propusnica je za građane u užem području povijesne iezgre od garaže na Ilijinoj glavici do Boninova i sve ulice unutar prstena, objasnila je pročelnica Ivana brnin.

- Dva su načina regulacije statusa - jedno je prebivalište najmanje godinu dana na toj adresi ili na temelju vlasništva nekretnine. To nema veze s PPK. Žute propusnice su za sve građane grada koju dobivaju na temelju PPK, ali žutu propusnicu dobivaju i stranci koji unaprijed rezerviraju i plate parkiranje i tek onda će je dobiti na Pilama ili ispod žičare. Uvjet je da imaju 20 minuta za ulaz u zonu, nakon isteka imaju 20 minuta da napuste zonu. U toj kategoriji je da svi koji imaju rješenje o invaliditetu mogu dobiti žutu propusnicu jer oni i imaju osigurana parking mjesta. Žuta propusnica je i svim građanima iz drugih općina. Smeđe propusnice su za gospodarske djelatnosti i taksi vozila jer je i njima uvjet propusnica koju će dobiti na temelju regulacije statusa - zakupljena parkirališna mjesta u gradu, ulazak u Lučku upravu ili Zračnu luku. Nijedna propusnica ne isključuje plaćanje PPK kartice. Propusnica je samo za ulaz, prometovanje i izlaz iz zone, PPK je za parking. PPK se treba plaćati, a propusnica je besplatna.”

---

image

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/
---

Slomljena kralježnica Grada

Ponovno se potegnulo i pitanje gradnje javnih garaža gdje smo već godinama jaki samo na jeziku, no DDS-ov Pero Vićan podsjetio je kako se dogodine javna garaža na ilijinoj glavici vraća u gradske ruke te dodao kako ‘valjda neće nikome pasti na pamet s njima produljiti ugovor’. Naveo je i kako je građevinska dozvola za garažu iza OTP banke pred izdavanjem, za što se nada da će uspjeti. no osnovna infrastruktura ostala je ista, imamo jednu jedinu cestu koja ide prema povijesnoj jezgri, a znakovi - ekrani na Ilijinoj glavici na vrijeme će obavještavati vozače da ne mogu dalje te da ulaze u posebnu zonu, a u pregovorima je Grad i s medicinskom školom na čijem zemljištu bi se izgradio kružni tok kako bi se oni koji su zalutali prema Gradu, vratili van posebne zone.

-Mi ovdje tražimo mane građanima, a istočni grijeh našeg grada je da Dubrovnik počinje na Ilijinoj glavici, ne na Pilama. Ljudi neće u grad autima jer nisu ludi, voze se motorima ili drugačije. Mi smo jedini grad koji iskrcava turiste ispred Katedrale! Kad shvatimo da to ne smijemo raditi, kad ih iskrcamo daleko od Pila, Dubrovnik će prodisati. Normalni turisti šeću 5 do 10 kilometara dnevno u bilo kojem gradu, jedino u nas se ukrcavaju i iskrcavaju skoro unutar zidina” - zaključio je Vlahušić.

Tamo davnih godina upozoravala nas je tadašnja gradonačelnica da ne idemo van iz kuća jer su u gradu turisti i gužva je, podsjetio je također bivši gradonačelnik Andro Vlahušić.

---

image

Gradsko vijeće Dubrovnika prihvatilo je predloženu prometnu regulaciju

Grad Dubrovnik/
---

-Već tada sam predlagao semafore i drugačiji režim prometa.. Turistički autobusi najveći su problem i stvaraju najveću gužvu.

-Zašto turističkim busevima i taksistima prevoziti ljude kad ti ljudi više ne mogu stati u grad? To je osam minuta pješke od Ilijine glavice i još usput gledaju zidine, Lovrjenac, Lokrum... Nijedan grad nema ovakav ulazak doslovce u povijesnu jezgru. Stavimo semafor, napravit ćemo zbrku s ovim propusnicama. Ako ovime možemo smanjit broj taksista je super, ali ni oni ne mogu tad dovoditi putnike u grad jer u gradu više nema mjesta. Imamo već tu aplikaciju Smart cityja koja se može uvesti taksijima. Ako na Ilijinu glavicu stavimo semafore puno ćemo riješiti.”- rekao je Vlahušić. Ako treba ograničavati ljude, dodao je, moramo to učiniti s kruzerskim gostima, ne sa stacionarnima a sigurno ne s građanima. Uz semafore predlaže i kružni autobus po uzoru na gruškog Neboderka.

---

image

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/
---

Bus web shop

-Uveli smo sustav bus web shop kroz koji određujemo termine kad netko može doći u grad, kad imamo veći broj kruzerskih gostiju ukidamo mogućnost rezervacije, jer godinu dana unaprijed znamo kad su vršna opterećenja. Razmatramo mogućnost ukidanja vinjeta ili njihovog redefiniranja jer smo vidjeli da postoje neki gospodarski subjekti koji sustav zloupotrebljavaju. Osim goste s kruzera, s njima pokušavaju raditi drugu gospodarsku djelatnost za koju nemaju ishodovanu dozvolu. Bilo bi izvanredno da javni gradski prijevoznik Libertas u potpunosti vozi goste s kruzera niskopodnim busevima. Postoje neke strateški bitne stvari za grad a jedna od njih je i ova koja rješava promet. Ići ćemo očito u još veće restrikcije shuttle buseva. Nećemo ih ukinuti ali morat će imati niskopodnu harmoniku. Pa kupite bus kao i mi pa s njime vozite goste. Moramo o tome razmišljati kao o problemu. Kružna autobusna linija također bi se uvela 1. rujna, kreće s Viktorije, na Pile, Dom zdravlja, Ina, prema parkingu Miovića, javna garaža i dalje nastavlja na žičaru. S ovim smo riješili sve posjetitelje koje parkiraju kod Miovića i u javnoj garaži, s druge strane omogućili smo i stanovnicima u prstenu povijesne jezgre bolju prometnu povezanost, posebno za starije stanovnike oko povijesne jezgre kojima je veliki problem kretanje. Nismo rekli ne semaforu, bit će neophodan, ali malo po malo. Za ovu je odluku potrebna politička hrabrost, a ako ne napravimo taj prvi korak, prvi u Hrvatskoj, bit će nam sve gore” - rekao je gradonačelnik Mato Franković.

Prvi je korak ipak donesen - odluka je tu, očekuje se i porast traženja povlaštenih parkirališnih karata pa tako i povećani prihod za kojeg još nije definirano u što će se ulagati. na čekanju je infrastruktura koja jest skupa ali dugoročno jedino rješenje te želja gradnje javnih garaža na nekoliko frekventnih lokacija.

---

Kapaciteti porasli za 85 posto, postalo je nepodnošljivo

Procjenu prihvatnog kapaciteta kontaktne zone i grada u zidinama, cjelinom zaštićenom UNESCO-om predstavilo je Sveučilište u Dubrovniku i profesorice Pavlić i Puh te profesor Stojčić.

Problemi Plana upravljanja u preklapanju su nadležnosti, nedostatan je regulatorni okvir i sudjelovanje domaćeg stanovništva te su nejasne nadležnosti komunalnih redara. Dnevne fluktuacije gostiju su se ublažile, između lipnja i rujna primjerice 2022. smanjeni su dnevni dolasci gostiju. Ravnomjernija je disperzija turista.

U povijesnoj jezgri 2017. godine bilo je 1,432 smještajnih jedinica s 3978 kreveta, a na Pilama su 143 smještajne jedinice s 395 kreveta. U 2023. godini porast smještajnih kapaciteta skočio je za 85 posto. Nekomercijalni kapaciteti uzimaju čak 15 posto. Najgušće su raspoređeni smještajni kapaciteti na strani od Prijekoga, dok je nešto slabije primjerice na Svetoj Mariji.

Tijekom sezone je neiskorišteno je čak 25 posto kapaciteta. Kroz godine bilježi se porast kapaciteta od 85 posto, a 80 posto noćenja se realizira od lipnja do rujna.

Turisti su nam nezadovoljni odnosom vrijednosti za novac, a ono što im se sviđa je nažalost teški klišej.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Od 7 tisuća taksi vozača, njih 750 smjet će voziti oko Grada. Njih 100 borit će se za to na natječaju za koji će Vijeće donijeti i posebne kriterije. Gradska uprava očekuje, jednom kad krene primjena odluke, momentalno rasterećenje gužvi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Sad je i službeno [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) [36] => stdClass Object ( [id] => 100 [name] => Important article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 38 [alias] => Important_article ) ) [extra_fields_search] => Od 7 tisuća taksi vozača, njih 750 smjet će voziti oko Grada. Njih 100 borit će se za to na natječaju za koji će Vijeće donijeti i posebne kriterije. Gradska uprava očekuje, jednom kad krene primjena odluke, momentalno rasterećenje gužvi Sad je i službeno 2 0 9073 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2024-05-09 14:05:20 [created_by] => 264 [created_by_alias] => Lorita Vierda [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2024-05-10 08:34:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2024-05-10 08:33:41 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 357 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Dubrovnika [menu-meta_keywords] => vijesti, dubrovnik [secure] => 0 [page_title] => Dubrovnik [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => Od 7 tisuća taksi vozača, njih 750 smjet će voziti oko Grada. Njih 100 borit će se za to na natječaju za koji će Vijeće donijeti i posebne kriterije. Gradska uprava očekuje, jednom kad krene primjena odluke, momentalno rasterećenje gužvi [metadata] => robots= author= title=Dubrovački vijećnici prihvatili posebnu zonu prometa: Od rujna poseban režim, tko će i kako kroz prometni ‘prsten’ do Grada? page_title=Dubrovački vijećnici prihvatili posebnu zonu prometa: Od rujna poseban režim, tko će i kako kroz prometni ‘prsten’ do Grada? [metakey] => gradsko vijeće dubrovik, Mato Franković, zona posebnog prometnog režima, Dubrovnik, Ilijina glavica, Pile [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2024\/05\/09\/25142690.png","\/images\/slike\/2024\/05\/09\/27046316.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/09\/27046314.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/09\/23197022.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/09\/27049245.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Bo\u017eo Radi\u0107\/Cropix","Gv Dbk\/","Gv Dbk\/","Ton\u0107i Plazibat\/cropix\/","Grad Dubrovnik\/"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Kolona taksi vozila na Pilama uobi\u010dajen je prizor u sezoni<\/p>","

Sjednica Gradskg vije\u0107a Dubrovnika<\/p>","

Sjednica Gradskg vije\u0107a Dubrovnika<\/p>","

Raskri\u017eje na Ilijinoj glavici usko je grlo dubrova\u010dkog prometa<\/p>","

Gradsko vije\u0107e Dubrovnika prihvatilo je predlo\u017eenu prometnu regulaciju<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1280","hd_25142690_1920.png":"1920x1080","k_25142690_1280.png":"1280x1280","k_25142690_1024.png":"1024x1024","k_25142690_640.png":"640x640","k_25142690_480.png":"480x480","k_25142690_340.png":"340x340","k_25142690_220.png":"220x220","o_25142690_1280.png":"1280x853","o_25142690_1024.png":"1024x682","o_25142690_640.png":"640x426","o_25142690_480.png":"480x320","o_25142690_340.png":"340x226","o_25142690_220.png":"220x146","h_25142690_1280.png":"1280x854","h_25142690_1024.png":"1024x683","h_25142690_640.png":"640x427","h_25142690_480.png":"480x320","h_25142690_340.png":"340x227","h_25142690_220.png":"220x147","pp_25142690_1280.png":"1280x1628","pp_25142690_1024.png":"1024x1303","pp_25142690_640.png":"640x814","pp_25142690_480.png":"480x611","pp_25142690_340.png":"340x432","pp_25142690_220.png":"220x280"},{"size0":"1600x1067","hd_27046316_1920.jpg":"1920x1080","k_27046316_1280.jpg":"1280x1280","k_27046316_1024.jpg":"1024x1024","k_27046316_640.jpg":"640x640","k_27046316_480.jpg":"480x480","k_27046316_340.jpg":"340x340","k_27046316_220.jpg":"220x220","o_27046316_1280.jpg":"1280x853","o_27046316_1024.jpg":"1024x682","o_27046316_640.jpg":"640x426","o_27046316_480.jpg":"480x320","o_27046316_340.jpg":"340x226","o_27046316_220.jpg":"220x146","h_27046316_1280.jpg":"1280x854","h_27046316_1024.jpg":"1024x683","h_27046316_640.jpg":"640x427","h_27046316_480.jpg":"480x320","h_27046316_340.jpg":"340x227","h_27046316_220.jpg":"220x147","pp_27046316_1280.jpg":"1280x1628","pp_27046316_1024.jpg":"1024x1303","pp_27046316_640.jpg":"640x814","pp_27046316_480.jpg":"480x611","pp_27046316_340.jpg":"340x432","pp_27046316_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1600x1067","hd_27046314_1920.jpg":"1920x1080","k_27046314_1280.jpg":"1280x1280","k_27046314_1024.jpg":"1024x1024","k_27046314_640.jpg":"640x640","k_27046314_480.jpg":"480x480","k_27046314_340.jpg":"340x340","k_27046314_220.jpg":"220x220","o_27046314_1280.jpg":"1280x853","o_27046314_1024.jpg":"1024x682","o_27046314_640.jpg":"640x426","o_27046314_480.jpg":"480x320","o_27046314_340.jpg":"340x226","o_27046314_220.jpg":"220x146","h_27046314_1280.jpg":"1280x854","h_27046314_1024.jpg":"1024x683","h_27046314_640.jpg":"640x427","h_27046314_480.jpg":"480x320","h_27046314_340.jpg":"340x227","h_27046314_220.jpg":"220x147","pp_27046314_1280.jpg":"1280x1628","pp_27046314_1024.jpg":"1024x1303","pp_27046314_640.jpg":"640x814","pp_27046314_480.jpg":"480x611","pp_27046314_340.jpg":"340x432","pp_27046314_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_23197022_1920.jpg":"1920x1080","k_23197022_1280.jpg":"1280x1280","k_23197022_1024.jpg":"1024x1024","k_23197022_640.jpg":"640x640","k_23197022_480.jpg":"480x480","k_23197022_340.jpg":"340x340","k_23197022_220.jpg":"220x220","o_23197022_1280.jpg":"1280x853","o_23197022_1024.jpg":"1024x682","o_23197022_640.jpg":"640x426","o_23197022_480.jpg":"480x320","o_23197022_340.jpg":"340x226","o_23197022_220.jpg":"220x146","h_23197022_1280.jpg":"1280x854","h_23197022_1024.jpg":"1024x683","h_23197022_640.jpg":"640x427","h_23197022_480.jpg":"480x320","h_23197022_340.jpg":"340x227","h_23197022_220.jpg":"220x147","pp_23197022_1280.jpg":"1280x1628","pp_23197022_1024.jpg":"1024x1303","pp_23197022_640.jpg":"640x814","pp_23197022_480.jpg":"480x611","pp_23197022_340.jpg":"340x432","pp_23197022_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1600x1067","hd_27049245_1920.jpg":"1920x1080","k_27049245_1280.jpg":"1280x1280","k_27049245_1024.jpg":"1024x1024","k_27049245_640.jpg":"640x640","k_27049245_480.jpg":"480x480","k_27049245_340.jpg":"340x340","k_27049245_220.jpg":"220x220","o_27049245_1280.jpg":"1280x853","o_27049245_1024.jpg":"1024x682","o_27049245_640.jpg":"640x426","o_27049245_480.jpg":"480x320","o_27049245_340.jpg":"340x226","o_27049245_220.jpg":"220x146","h_27049245_1280.jpg":"1280x854","h_27049245_1024.jpg":"1024x683","h_27049245_640.jpg":"640x427","h_27049245_480.jpg":"480x320","h_27049245_340.jpg":"340x227","h_27049245_220.jpg":"220x147","pp_27049245_1280.jpg":"1280x1628","pp_27049245_1024.jpg":"1024x1303","pp_27049245_640.jpg":"640x814","pp_27049245_480.jpg":"480x611","pp_27049245_340.jpg":"340x432","pp_27049245_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 357 [name] => Dubrovnik [alias] => dubrovnik [description] => [parent] => 320 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"318","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15626103 Threads: 4 Questions: 3220205263 Slow queries: 7276822 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236351375 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 49 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '246' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /dubrovnik/zupanija/dubrovnik ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 357 [name] => Dubrovnik [alias] => dubrovnik [parent] => 320 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /dubrovnik/zupanija/dubrovnik ) ) [link] => /dubrovnik/zupanija/dubrovnik/dubrovacki-vijecnici-prihvatili-posebnu-zonu-prometa-od-rujna-poseban-rezim-tko-ce-i-kako-kroz-prometni-prsten-do-grada-1387518 [printLink] => /dubrovnik/zupanija/dubrovnik/dubrovacki-vijecnici-prihvatili-posebnu-zonu-prometa-od-rujna-poseban-rezim-tko-ce-i-kako-kroz-prometni-prsten-do-grada-1387518?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 758599 [name] => gradsko vijeće dubrovik [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-05-10 10:34:18 [main_article_id] => 0 [alias] => gradsko-vijece-dubrovik [link] => /tag/gradsko-vijece-dubrovik ) [1] => stdClass Object ( [id] => 259213 [name] => MATO FRANKOVIĆ [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mato-frankovic [link] => /tag/mato-frankovic ) [2] => stdClass Object ( [id] => 709189 [name] => zona posebnog prometnog režima [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-03-14 11:05:10 [main_article_id] => 0 [alias] => zona-posebnog-prometnog-rezima [link] => /tag/zona-posebnog-prometnog-rezima ) [3] => stdClass Object ( [id] => 358947 [name] => Dubrovnik [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dubrovnik [link] => /tag/dubrovnik ) [4] => stdClass Object ( [id] => 277312 [name] => Ilijina glavica [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ilijina-glavica [link] => /tag/ilijina-glavica ) [5] => stdClass Object ( [id] => 484070 [name] => Pile [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pile [link] => /tag/pile ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Od 7 tisuća taksi vozača, njih 750 smjet će voziti oko Grada. Njih 100 borit će se za to na natječaju za koji će Vijeće donijeti i posebne kriterije. Gradska uprava očekuje, jednom kad krene primjena odluke, momentalno rasterećenje gužvi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Sad je i službeno [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) [Important_article] => stdClass Object ( [id] => 100 [name] => Important article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 38 [alias] => Important_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Dubrovački vijećnici prihvatili posebnu zonu prometa: Od rujna poseban režim, tko će i kako kroz prometni ‘prsten’ do Grada? [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-20-05-45-58-264 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1342 [gender] => m [description] => [image] => 1342.png [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"3","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/09/25142690.png [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Božo Radić/Cropix [mainImageDesc] =>

Kolona taksi vozila na Pilama uobičajen je prizor u sezoni

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/09/25142690.png [title] =>

Kolona taksi vozila na Pilama uobičajen je prizor u sezoni

Božo Radić/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/09/27046316.jpg [title] =>

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/ ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/09/27046314.jpg [title] =>

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/ ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/09/23197022.jpg [title] =>

Raskrižje na Ilijinoj glavici usko je grlo dubrovačkog prometa

Tonći Plazibat/cropix/ ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/09/27049245.jpg [title] =>

Gradsko vijeće Dubrovnika prihvatilo je predloženu prometnu regulaciju

Grad Dubrovnik/ ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Gradsko vijeće raspravljalo je i uz četiri suzdržana glasa nakon višesatne rasprave ipak donijelo odluku o uvjetima ulaska, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u kulturno-povijesno zaštićenoj cjelini kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika. Testiranje novog prometnog režima kreće 1. rujna dokad će se instalirati potrebna prometna signalizacija - LED ekrani, totemi i ostala signalizacija, a koja će omogućiti od 1. siječnja 2025. godine pravi test dubrovačkog prometa. Odluka predviđa zabranu kretanja u posebnoj prometnoj zoni od Ilijine glavice oko grada i preko Pila svima koji za to ne ispunjavaju uvjete za isto. Time će se nastojati rasteretiti promet oko grada zbog kojeg je često cijeli grad u prometnom kolapsu, što nas dovodi gotovo svakodnevno u stanje visokog rizika te onemogućuje koliko nor,malan život stanovnika, toliko i kretanje žurnih službi. Cilj je smanjiti broj taksija koji voze oko Grada, svesti ih na 750 taksista ukupno, od kojih će se njih 100 boriti za prolaz na natječaju. pravo prolaza ostvaruju stanovnici prstena oko gradske jezgre bilo prebivalištem, bilo povlaštenom parkirnom kartom Sanitata bilo vlasništvom, a odvijat će se, ovisno o zonama, uz propusnice različitih boja. promet će se tek početi testirati po posebnom režimu početkom rujna, kako bi se uočilo moguće pogreške i odradile prilagodbe.

---

image

Raskrižje na Ilijinoj glavici usko je grlo dubrovačkog prometa

Tonći Plazibat/cropix/
---

-Tijekom promatračke misije UNESCO-a u gradu, oni su kroz upute i zabilješke jasno dao do znanja gradu da se zona oko povijesne jezgre mora zaštititi i da se treba drugačije promatrati od svih ostalih područja jer su smatrali 2015. da je broj vozila oko povijesne jezgre prevelik. U odnosu na sadašnje vrijeme promet se udeseterostručio. Mi smo imali negdje oko 200 taksi izvršitelja i razmišljali da broj povećamo, bio je veliki otpor taksista koji su tvrdili da je do 300 taksista neodrživo. Danas ukupno vozi godišnje 7 tisuća taksi izvršitelja.” - navodi gradonačelnik Mato Franković, dodajući da nam je to ‘donijela’ liberalizacija tržišta, pa taksi u Dubrovniku vozi tko god hoće, a promet je neprekidno u zastoju.

Podaci više nego zastrašujući: broj kreveta porastao za 85 posto, dnevni posjetitelji najviše zagušuju gradsku jezgru, sve vodi samo jednom - istiskivanju stanovnika

Dišemo na škrge

-Svatko tko ne želi raditi za nekog drugog je kupio auto i vozi taksi. Jednu godinu vozi sam, drugu godinu ima jednog, treću dva vozača, imamo neodrživu priču s nekoliko različitih aspekata: sigurnosni, u kojem iznimno veliki broj vozila gravitira povijesnoj jezgri i često blokiraju prolaze oko grada i u slučaju bilo kakve hitne intervencije dolazimo u vrlo tešku situaciju. Drugi element su građani. Oni bi trebali imati prednost i priroiritet jer oni 365 dana u godini žive ovdje, i moraju bit privilegirani, to se mora omogućiti. Treći segment su gospodarstvenici. Odluka mora biti životna i morat će se mijenjati. Mi smo prvi koji je donosimo, nemamo know-how, ovo je nešto što po prvi put donosimo i prolazimo razdoblje učenja na greškama, što popraviti i kako dalje. U tom smjeru je i moj prvi amandman, a to je vrijeme kad odluka stupa na snagu: ova odluka stupa na snagu 8. dana od dana objave službenom glasniku, izuzev članka 4. koji stupa na snagu 1. rujna te odredbe članka 19. kaznene odredbe, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2025. “

Crvena propusnica je zapravo zabrana kamperima, osim u iznimnim situacijama. Zelena propusnica - interventne službe i diplomatska i konzularna vozila. Plava propusnica je za građane u užem području povijesne iezgre od garaže na Ilijinoj glavici do Boninova i sve ulice unutar prstena, objasnila je pročelnica Ivana brnin.

- Dva su načina regulacije statusa - jedno je prebivalište najmanje godinu dana na toj adresi ili na temelju vlasništva nekretnine. To nema veze s PPK. Žute propusnice su za sve građane grada koju dobivaju na temelju PPK, ali žutu propusnicu dobivaju i stranci koji unaprijed rezerviraju i plate parkiranje i tek onda će je dobiti na Pilama ili ispod žičare. Uvjet je da imaju 20 minuta za ulaz u zonu, nakon isteka imaju 20 minuta da napuste zonu. U toj kategoriji je da svi koji imaju rješenje o invaliditetu mogu dobiti žutu propusnicu jer oni i imaju osigurana parking mjesta. Žuta propusnica je i svim građanima iz drugih općina. Smeđe propusnice su za gospodarske djelatnosti i taksi vozila jer je i njima uvjet propusnica koju će dobiti na temelju regulacije statusa - zakupljena parkirališna mjesta u gradu, ulazak u Lučku upravu ili Zračnu luku. Nijedna propusnica ne isključuje plaćanje PPK kartice. Propusnica je samo za ulaz, prometovanje i izlaz iz zone, PPK je za parking. PPK se treba plaćati, a propusnica je besplatna.”

---

image

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/
---

Slomljena kralježnica Grada

Ponovno se potegnulo i pitanje gradnje javnih garaža gdje smo već godinama jaki samo na jeziku, no DDS-ov Pero Vićan podsjetio je kako se dogodine javna garaža na ilijinoj glavici vraća u gradske ruke te dodao kako ‘valjda neće nikome pasti na pamet s njima produljiti ugovor’. Naveo je i kako je građevinska dozvola za garažu iza OTP banke pred izdavanjem, za što se nada da će uspjeti. no osnovna infrastruktura ostala je ista, imamo jednu jedinu cestu koja ide prema povijesnoj jezgri, a znakovi - ekrani na Ilijinoj glavici na vrijeme će obavještavati vozače da ne mogu dalje te da ulaze u posebnu zonu, a u pregovorima je Grad i s medicinskom školom na čijem zemljištu bi se izgradio kružni tok kako bi se oni koji su zalutali prema Gradu, vratili van posebne zone.

-Mi ovdje tražimo mane građanima, a istočni grijeh našeg grada je da Dubrovnik počinje na Ilijinoj glavici, ne na Pilama. Ljudi neće u grad autima jer nisu ludi, voze se motorima ili drugačije. Mi smo jedini grad koji iskrcava turiste ispred Katedrale! Kad shvatimo da to ne smijemo raditi, kad ih iskrcamo daleko od Pila, Dubrovnik će prodisati. Normalni turisti šeću 5 do 10 kilometara dnevno u bilo kojem gradu, jedino u nas se ukrcavaju i iskrcavaju skoro unutar zidina” - zaključio je Vlahušić.

Tamo davnih godina upozoravala nas je tadašnja gradonačelnica da ne idemo van iz kuća jer su u gradu turisti i gužva je, podsjetio je također bivši gradonačelnik Andro Vlahušić.

---

image

Gradsko vijeće Dubrovnika prihvatilo je predloženu prometnu regulaciju

Grad Dubrovnik/
---

-Već tada sam predlagao semafore i drugačiji režim prometa.. Turistički autobusi najveći su problem i stvaraju najveću gužvu.

-Zašto turističkim busevima i taksistima prevoziti ljude kad ti ljudi više ne mogu stati u grad? To je osam minuta pješke od Ilijine glavice i još usput gledaju zidine, Lovrjenac, Lokrum... Nijedan grad nema ovakav ulazak doslovce u povijesnu jezgru. Stavimo semafor, napravit ćemo zbrku s ovim propusnicama. Ako ovime možemo smanjit broj taksista je super, ali ni oni ne mogu tad dovoditi putnike u grad jer u gradu više nema mjesta. Imamo već tu aplikaciju Smart cityja koja se može uvesti taksijima. Ako na Ilijinu glavicu stavimo semafore puno ćemo riješiti.”- rekao je Vlahušić. Ako treba ograničavati ljude, dodao je, moramo to učiniti s kruzerskim gostima, ne sa stacionarnima a sigurno ne s građanima. Uz semafore predlaže i kružni autobus po uzoru na gruškog Neboderka.

---

image

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/
---

Bus web shop

-Uveli smo sustav bus web shop kroz koji određujemo termine kad netko može doći u grad, kad imamo veći broj kruzerskih gostiju ukidamo mogućnost rezervacije, jer godinu dana unaprijed znamo kad su vršna opterećenja. Razmatramo mogućnost ukidanja vinjeta ili njihovog redefiniranja jer smo vidjeli da postoje neki gospodarski subjekti koji sustav zloupotrebljavaju. Osim goste s kruzera, s njima pokušavaju raditi drugu gospodarsku djelatnost za koju nemaju ishodovanu dozvolu. Bilo bi izvanredno da javni gradski prijevoznik Libertas u potpunosti vozi goste s kruzera niskopodnim busevima. Postoje neke strateški bitne stvari za grad a jedna od njih je i ova koja rješava promet. Ići ćemo očito u još veće restrikcije shuttle buseva. Nećemo ih ukinuti ali morat će imati niskopodnu harmoniku. Pa kupite bus kao i mi pa s njime vozite goste. Moramo o tome razmišljati kao o problemu. Kružna autobusna linija također bi se uvela 1. rujna, kreće s Viktorije, na Pile, Dom zdravlja, Ina, prema parkingu Miovića, javna garaža i dalje nastavlja na žičaru. S ovim smo riješili sve posjetitelje koje parkiraju kod Miovića i u javnoj garaži, s druge strane omogućili smo i stanovnicima u prstenu povijesne jezgre bolju prometnu povezanost, posebno za starije stanovnike oko povijesne jezgre kojima je veliki problem kretanje. Nismo rekli ne semaforu, bit će neophodan, ali malo po malo. Za ovu je odluku potrebna politička hrabrost, a ako ne napravimo taj prvi korak, prvi u Hrvatskoj, bit će nam sve gore” - rekao je gradonačelnik Mato Franković.

Prvi je korak ipak donesen - odluka je tu, očekuje se i porast traženja povlaštenih parkirališnih karata pa tako i povećani prihod za kojeg još nije definirano u što će se ulagati. na čekanju je infrastruktura koja jest skupa ali dugoročno jedino rješenje te želja gradnje javnih garaža na nekoliko frekventnih lokacija.

---

Kapaciteti porasli za 85 posto, postalo je nepodnošljivo

Procjenu prihvatnog kapaciteta kontaktne zone i grada u zidinama, cjelinom zaštićenom UNESCO-om predstavilo je Sveučilište u Dubrovniku i profesorice Pavlić i Puh te profesor Stojčić.

Problemi Plana upravljanja u preklapanju su nadležnosti, nedostatan je regulatorni okvir i sudjelovanje domaćeg stanovništva te su nejasne nadležnosti komunalnih redara. Dnevne fluktuacije gostiju su se ublažile, između lipnja i rujna primjerice 2022. smanjeni su dnevni dolasci gostiju. Ravnomjernija je disperzija turista.

U povijesnoj jezgri 2017. godine bilo je 1,432 smještajnih jedinica s 3978 kreveta, a na Pilama su 143 smještajne jedinice s 395 kreveta. U 2023. godini porast smještajnih kapaciteta skočio je za 85 posto. Nekomercijalni kapaciteti uzimaju čak 15 posto. Najgušće su raspoređeni smještajni kapaciteti na strani od Prijekoga, dok je nešto slabije primjerice na Svetoj Mariji.

Tijekom sezone je neiskorišteno je čak 25 posto kapaciteta. Kroz godine bilježi se porast kapaciteta od 85 posto, a 80 posto noćenja se realizira od lipnja do rujna.

Turisti su nam nezadovoljni odnosom vrijednosti za novac, a ono što im se sviđa je nažalost teški klišej.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Božo Radić/Cropix Gv Dbk/ Gv Dbk/ Tonći Plazibat/cropix/ Grad Dubrovnik/
Božo Radić/Cropix

Kolona taksi vozila na Pilama uobičajen je prizor u sezoni

Gv Dbk/

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Tonći Plazibat/cropix/

Raskrižje na Ilijinoj glavici usko je grlo dubrovačkog prometa

Grad Dubrovnik/

Gradsko vijeće Dubrovnika prihvatilo je predloženu prometnu regulaciju

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/zupanija/dubrovnik/dubrovacki-vijecnici-prihvatili-posebnu-zonu-prometa-od-rujna-poseban-rezim-tko-ce-i-kako-kroz-prometni-prsten-do-grada-1387518 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=eada2946174abfdd3a43d0d8c48446c8e7a09a08 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Dubrova%C4%8Dki+vije%C4%87nici+prihvatili+posebnu+zonu+prometa%3A+Od+rujna+poseban+re%C5%BEim%2C+tko+%C4%87e+i+kako+kroz+prometni+%E2%80%98prsten%E2%80%99+do+Grada%3F&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdubrovnik%2Fzupanija%2Fdubrovnik%2Fdubrovacki-vijecnici-prihvatili-posebnu-zonu-prometa-od-rujna-poseban-rezim-tko-ce-i-kako-kroz-prometni-prsten-do-grada-1387518 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdubrovnik%2Fzupanija%2Fdubrovnik%2Fdubrovacki-vijecnici-prihvatili-posebnu-zonu-prometa-od-rujna-poseban-rezim-tko-ce-i-kako-kroz-prometni-prsten-do-grada-1387518 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Od 7 tisuća taksi vozača, njih 750 smjet će voziti oko Grada. Njih 100 borit će se za to na natječaju za koji će Vijeće donijeti i posebne kriterije. Gradska uprava očekuje, jednom kad krene primjena odluke, momentalno rasterećenje gužvi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Sad je i službeno [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) [36] => stdClass Object ( [id] => 100 [name] => Important article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 38 [alias] => Important_article ) )
StoryEditorOCM
DubrovnikSad je i službeno

Dubrovački vijećnici prihvatili posebnu zonu prometa: Od rujna poseban režim, tko će i kako kroz prometni ‘prsten’ do Grada?

Piše Lorita Vierda
10. svibnja 2024. - 10:33

Gradsko vijeće raspravljalo je i uz četiri suzdržana glasa nakon višesatne rasprave ipak donijelo odluku o uvjetima ulaska, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u kulturno-povijesno zaštićenoj cjelini kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika. Testiranje novog prometnog režima kreće 1. rujna dokad će se instalirati potrebna prometna signalizacija - LED ekrani, totemi i ostala signalizacija, a koja će omogućiti od 1. siječnja 2025. godine pravi test dubrovačkog prometa. Odluka predviđa zabranu kretanja u posebnoj prometnoj zoni od Ilijine glavice oko grada i preko Pila svima koji za to ne ispunjavaju uvjete za isto. Time će se nastojati rasteretiti promet oko grada zbog kojeg je često cijeli grad u prometnom kolapsu, što nas dovodi gotovo svakodnevno u stanje visokog rizika te onemogućuje koliko nor,malan život stanovnika, toliko i kretanje žurnih službi. Cilj je smanjiti broj taksija koji voze oko Grada, svesti ih na 750 taksista ukupno, od kojih će se njih 100 boriti za prolaz na natječaju. pravo prolaza ostvaruju stanovnici prstena oko gradske jezgre bilo prebivalištem, bilo povlaštenom parkirnom kartom Sanitata bilo vlasništvom, a odvijat će se, ovisno o zonama, uz propusnice različitih boja. promet će se tek početi testirati po posebnom režimu početkom rujna, kako bi se uočilo moguće pogreške i odradile prilagodbe.

image

Raskrižje na Ilijinoj glavici usko je grlo dubrovačkog prometa

Tonći Plazibat/cropix/

-Tijekom promatračke misije UNESCO-a u gradu, oni su kroz upute i zabilješke jasno dao do znanja gradu da se zona oko povijesne jezgre mora zaštititi i da se treba drugačije promatrati od svih ostalih područja jer su smatrali 2015. da je broj vozila oko povijesne jezgre prevelik. U odnosu na sadašnje vrijeme promet se udeseterostručio. Mi smo imali negdje oko 200 taksi izvršitelja i razmišljali da broj povećamo, bio je veliki otpor taksista koji su tvrdili da je do 300 taksista neodrživo. Danas ukupno vozi godišnje 7 tisuća taksi izvršitelja.” - navodi gradonačelnik Mato Franković, dodajući da nam je to ‘donijela’ liberalizacija tržišta, pa taksi u Dubrovniku vozi tko god hoće, a promet je neprekidno u zastoju.

Podaci više nego zastrašujući: broj kreveta porastao za 85 posto, dnevni posjetitelji najviše zagušuju gradsku jezgru, sve vodi samo jednom - istiskivanju stanovnika

Dišemo na škrge

-Svatko tko ne želi raditi za nekog drugog je kupio auto i vozi taksi. Jednu godinu vozi sam, drugu godinu ima jednog, treću dva vozača, imamo neodrživu priču s nekoliko različitih aspekata: sigurnosni, u kojem iznimno veliki broj vozila gravitira povijesnoj jezgri i često blokiraju prolaze oko grada i u slučaju bilo kakve hitne intervencije dolazimo u vrlo tešku situaciju. Drugi element su građani. Oni bi trebali imati prednost i priroiritet jer oni 365 dana u godini žive ovdje, i moraju bit privilegirani, to se mora omogućiti. Treći segment su gospodarstvenici. Odluka mora biti životna i morat će se mijenjati. Mi smo prvi koji je donosimo, nemamo know-how, ovo je nešto što po prvi put donosimo i prolazimo razdoblje učenja na greškama, što popraviti i kako dalje. U tom smjeru je i moj prvi amandman, a to je vrijeme kad odluka stupa na snagu: ova odluka stupa na snagu 8. dana od dana objave službenom glasniku, izuzev članka 4. koji stupa na snagu 1. rujna te odredbe članka 19. kaznene odredbe, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2025. “

Crvena propusnica je zapravo zabrana kamperima, osim u iznimnim situacijama. Zelena propusnica - interventne službe i diplomatska i konzularna vozila. Plava propusnica je za građane u užem području povijesne iezgre od garaže na Ilijinoj glavici do Boninova i sve ulice unutar prstena, objasnila je pročelnica Ivana brnin.

- Dva su načina regulacije statusa - jedno je prebivalište najmanje godinu dana na toj adresi ili na temelju vlasništva nekretnine. To nema veze s PPK. Žute propusnice su za sve građane grada koju dobivaju na temelju PPK, ali žutu propusnicu dobivaju i stranci koji unaprijed rezerviraju i plate parkiranje i tek onda će je dobiti na Pilama ili ispod žičare. Uvjet je da imaju 20 minuta za ulaz u zonu, nakon isteka imaju 20 minuta da napuste zonu. U toj kategoriji je da svi koji imaju rješenje o invaliditetu mogu dobiti žutu propusnicu jer oni i imaju osigurana parking mjesta. Žuta propusnica je i svim građanima iz drugih općina. Smeđe propusnice su za gospodarske djelatnosti i taksi vozila jer je i njima uvjet propusnica koju će dobiti na temelju regulacije statusa - zakupljena parkirališna mjesta u gradu, ulazak u Lučku upravu ili Zračnu luku. Nijedna propusnica ne isključuje plaćanje PPK kartice. Propusnica je samo za ulaz, prometovanje i izlaz iz zone, PPK je za parking. PPK se treba plaćati, a propusnica je besplatna.”

image

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/

Slomljena kralježnica Grada

Ponovno se potegnulo i pitanje gradnje javnih garaža gdje smo već godinama jaki samo na jeziku, no DDS-ov Pero Vićan podsjetio je kako se dogodine javna garaža na ilijinoj glavici vraća u gradske ruke te dodao kako ‘valjda neće nikome pasti na pamet s njima produljiti ugovor’. Naveo je i kako je građevinska dozvola za garažu iza OTP banke pred izdavanjem, za što se nada da će uspjeti. no osnovna infrastruktura ostala je ista, imamo jednu jedinu cestu koja ide prema povijesnoj jezgri, a znakovi - ekrani na Ilijinoj glavici na vrijeme će obavještavati vozače da ne mogu dalje te da ulaze u posebnu zonu, a u pregovorima je Grad i s medicinskom školom na čijem zemljištu bi se izgradio kružni tok kako bi se oni koji su zalutali prema Gradu, vratili van posebne zone.

-Mi ovdje tražimo mane građanima, a istočni grijeh našeg grada je da Dubrovnik počinje na Ilijinoj glavici, ne na Pilama. Ljudi neće u grad autima jer nisu ludi, voze se motorima ili drugačije. Mi smo jedini grad koji iskrcava turiste ispred Katedrale! Kad shvatimo da to ne smijemo raditi, kad ih iskrcamo daleko od Pila, Dubrovnik će prodisati. Normalni turisti šeću 5 do 10 kilometara dnevno u bilo kojem gradu, jedino u nas se ukrcavaju i iskrcavaju skoro unutar zidina” - zaključio je Vlahušić.

Tamo davnih godina upozoravala nas je tadašnja gradonačelnica da ne idemo van iz kuća jer su u gradu turisti i gužva je, podsjetio je također bivši gradonačelnik Andro Vlahušić.

image

Gradsko vijeće Dubrovnika prihvatilo je predloženu prometnu regulaciju

Grad Dubrovnik/

-Već tada sam predlagao semafore i drugačiji režim prometa.. Turistički autobusi najveći su problem i stvaraju najveću gužvu.

-Zašto turističkim busevima i taksistima prevoziti ljude kad ti ljudi više ne mogu stati u grad? To je osam minuta pješke od Ilijine glavice i još usput gledaju zidine, Lovrjenac, Lokrum... Nijedan grad nema ovakav ulazak doslovce u povijesnu jezgru. Stavimo semafor, napravit ćemo zbrku s ovim propusnicama. Ako ovime možemo smanjit broj taksista je super, ali ni oni ne mogu tad dovoditi putnike u grad jer u gradu više nema mjesta. Imamo već tu aplikaciju Smart cityja koja se može uvesti taksijima. Ako na Ilijinu glavicu stavimo semafore puno ćemo riješiti.”- rekao je Vlahušić. Ako treba ograničavati ljude, dodao je, moramo to učiniti s kruzerskim gostima, ne sa stacionarnima a sigurno ne s građanima. Uz semafore predlaže i kružni autobus po uzoru na gruškog Neboderka.

image

Sjednica Gradskg vijeća Dubrovnika

Gv Dbk/

Bus web shop

-Uveli smo sustav bus web shop kroz koji određujemo termine kad netko može doći u grad, kad imamo veći broj kruzerskih gostiju ukidamo mogućnost rezervacije, jer godinu dana unaprijed znamo kad su vršna opterećenja. Razmatramo mogućnost ukidanja vinjeta ili njihovog redefiniranja jer smo vidjeli da postoje neki gospodarski subjekti koji sustav zloupotrebljavaju. Osim goste s kruzera, s njima pokušavaju raditi drugu gospodarsku djelatnost za koju nemaju ishodovanu dozvolu. Bilo bi izvanredno da javni gradski prijevoznik Libertas u potpunosti vozi goste s kruzera niskopodnim busevima. Postoje neke strateški bitne stvari za grad a jedna od njih je i ova koja rješava promet. Ići ćemo očito u još veće restrikcije shuttle buseva. Nećemo ih ukinuti ali morat će imati niskopodnu harmoniku. Pa kupite bus kao i mi pa s njime vozite goste. Moramo o tome razmišljati kao o problemu. Kružna autobusna linija također bi se uvela 1. rujna, kreće s Viktorije, na Pile, Dom zdravlja, Ina, prema parkingu Miovića, javna garaža i dalje nastavlja na žičaru. S ovim smo riješili sve posjetitelje koje parkiraju kod Miovića i u javnoj garaži, s druge strane omogućili smo i stanovnicima u prstenu povijesne jezgre bolju prometnu povezanost, posebno za starije stanovnike oko povijesne jezgre kojima je veliki problem kretanje. Nismo rekli ne semaforu, bit će neophodan, ali malo po malo. Za ovu je odluku potrebna politička hrabrost, a ako ne napravimo taj prvi korak, prvi u Hrvatskoj, bit će nam sve gore” - rekao je gradonačelnik Mato Franković.

Prvi je korak ipak donesen - odluka je tu, očekuje se i porast traženja povlaštenih parkirališnih karata pa tako i povećani prihod za kojeg još nije definirano u što će se ulagati. na čekanju je infrastruktura koja jest skupa ali dugoročno jedino rješenje te želja gradnje javnih garaža na nekoliko frekventnih lokacija.

Kapaciteti porasli za 85 posto, postalo je nepodnošljivo

Procjenu prihvatnog kapaciteta kontaktne zone i grada u zidinama, cjelinom zaštićenom UNESCO-om predstavilo je Sveučilište u Dubrovniku i profesorice Pavlić i Puh te profesor Stojčić.

Problemi Plana upravljanja u preklapanju su nadležnosti, nedostatan je regulatorni okvir i sudjelovanje domaćeg stanovništva te su nejasne nadležnosti komunalnih redara. Dnevne fluktuacije gostiju su se ublažile, između lipnja i rujna primjerice 2022. smanjeni su dnevni dolasci gostiju. Ravnomjernija je disperzija turista.

U povijesnoj jezgri 2017. godine bilo je 1,432 smještajnih jedinica s 3978 kreveta, a na Pilama su 143 smještajne jedinice s 395 kreveta. U 2023. godini porast smještajnih kapaciteta skočio je za 85 posto. Nekomercijalni kapaciteti uzimaju čak 15 posto. Najgušće su raspoređeni smještajni kapaciteti na strani od Prijekoga, dok je nešto slabije primjerice na Svetoj Mariji.

Tijekom sezone je neiskorišteno je čak 25 posto kapaciteta. Kroz godine bilježi se porast kapaciteta od 85 posto, a 80 posto noćenja se realizira od lipnja do rujna.

Turisti su nam nezadovoljni odnosom vrijednosti za novac, a ono što im se sviđa je nažalost teški klišej.

20. svibanj 2024 07:45