StoryEditorOCM
DubrovnikOD PONEDJELJKA

Hoće li najveći Jadrolinijin brod vratiti Talijane u Dubrovnik? Evo što kaže počasni talijanski konzul Frano Bongi

Piše Bruno Lucić
26. travnja 2024. - 07:32

Najveći brod u povijesti Jadrolinije koji će nositi ime "Dalmacija" zbližit će talijansku i hrvatsku obalu te povezivati Dubrovnik i Bari. U javnosti se pojavio podatak kako bi linija trebala krenuti 29. travnja, ali na stranicama Jadrolinije plovidbeni red počinje tek od 20. svibnja i traje do 26. listopada. Cijena jednosmjerne karte je 70, a povratne karte 140 eura.

- U predsezoni, od 20. svibnja do 22. lipnja i posezoni, od 16. rujna do 26. listopada, "Dalmacija" će ploviti tri puta tjedno, točnije ponedjeljkom, srijedom i petkom, dok je povratak iz Barija moguć utorkom, četvrtkom i subotom s polaskom u 12 sati. Tijekom sezone, od 24. lipnja do 21. srpnja te od 26. kolovoza do 15. rujna, plovit će četiri puta tjedno i to ponedjeljkom, srijedom, petkom i nedjeljom. Najviše polazaka očekuje se u špici sezone, od 22. srpnja do 25. kolovoza, a planirana su čak pet polaska tjedna iz Dubrovnika: ponedjeljkom, srijedom, petkom, subotom i nedjeljom. Povratak je utorkom, četvrtkom, petkom, subotom i nedjeljom.

image



 

Nikola Vilic/Cropix

Polasci iz Dubrovnika su u 11 sati a brod je u Bariju u 18.30, dok je povratak iz Barija u 12, a dolazak u Gruž očekuje se u 20 sati, izuzetak je nedjelja kad je polazak u 16.30, a predviđeni dolazak u Dubrovnik u 23 sata. Također, 27. srpnja, 3. i 24. kolovoza te 1., 8., 9. rujna polazak iz Dubrovnika je u 7 sati.

Počasni konzul Talijanske Republike u Dubrovniku, Frano Bongi, pozdravlja uvođenje ove linije.

- Linija je postojala i lani, samo se stalno mijenja njezin intenzitet. Ona postoji od 1960-ih godina kad je bila vrlo intenzivna linija između dvije obale i kad je Dubrovnik, osim s Barijem, bio povezan s Anconom, Trstom i Venecijom, to je bilo 1991., a povezivala ih je talijanska linija koja se zvala ‘Adriatic‘. Nažalost, od 1991. došlo je do znantnog smanjenja povezanosti između naše dvije obale. Što se tiče talijanske kompanije, ona je nakon rata prestala održavati liniju Dubrovnik - Bari, Dubrovnik - Ancona, međutim, tad je naša Jadrolinija postavila tu liniju čija učestalost varira kroz godine. Do smanjenja linija je došlo zbog toga što je Dubrovnik izgubio značenje kao trgovačka luka. Drugo, jednostavno se pokazao manji interes... Zadnjih godina je to bilo jako smanjeno i naravno da je u interesu obje države da ima više linija, obje države su povezane jer, Jadran nas spaja, a ne razdvaja. Siguran sam da je novi brod puno bolji nego što su bili ovi dosadašnji i da će doprinijeti dolasku talijanskih građana u Dubrovnik, kao i odlasku naših građana u Bari, kaže Bongi te upozorava na jednu važnu stavku:

image

Novonabavljeni polovni trajekt "Dalmacija", najveći brod u povijesti Jadrolinije u brodogradilištu Viktor Lenac 

Damir Skomrlj/Cropix

- Naravno, sve to će ovisiti o cijeni koja dosad nije bila baš ekonomična za odlazak tamo. Naravno da je tu velika konkurencija koja se pojavila dolaskom Ryanaira koji je uveo direktnu liniju Dubrovnik - Bari za vrlo simboličnu svotu novca. Što više veza, to je bolje jer kažu da se prijateljstvo jača posjetima, a još više rijektim posjetima... Nadam se da u ovom našem slučaju neće biti takve prilike. Dakle, tradicionalno je Dubrovnik bio odredište Talijana iz Kampanije, Puglije, dakle, iz južnih talijanskih pokrajina, posebno tijekom ferragosta. Ni u Italiji više ferragosto nije ono što je nekad bio. Očito je smanjenje dolazaka talijanskih turista, ali se iskreno nadam da će, budući da će biti dvije linije Dubrovnik - Bari i Dubrovnik - Napulj, na taj način puno talijanskih turista doći u Dubrovnik i da će se i dalje nastaviti jačati, kako turisitčke tako i ekonomske veze. Primjerice, nakon bratimljenja s gradom Sorrentom imamo intenzivnu suradnju... Grad Dubrovnik je jako zainteresiran da se ta suradnja nastavi, kao i grad Sorrento, ističe Bongi koji navodi kako je ostvareno nekoliko zajedničkih projekata, a planirane su i razmjene učenika.

Dubrovnk će s Barijem biti povezan i aviolinijom. Irski niskotarifni avioprijevoznik Ryanair nudi inicijalnu jednosmjernu kartu za Bari u srpnju po cijeni od oko 25 eura dok je povratna 50.

image
Tonći Plazibat /Cropix

Ističe počasni konzul kako je suradnja između dvije države tradicionalno dobra i kako se prijateljstvo između dva naroda potvrđuje na svaki način.

- Što budemo imali bolju i čvršću prometnu povezanost, to će biti još bolje i intenzivnije. Dubrovnik je zanimljiv svima a pogotovo talijanskim gostima jer im je ‘nadomak ruke‘, a i uvijek su bili rado viđeni i primljeni gosti i osjećali su se uvijek kao kod svoje kuće... 17 godina sam počasni konzul i ne sjećam se da je bilo nekih problema ili neugodnih situacija s talijanskim turistima, bude onih uobičajenih slučajeva kad se izgube dokumenti ili se osoba razboli. Navike za ferragosto su se odavno promijenile, a nakon covida i svega, Talijani su se usmjerili svojoj obali koja nije tako lijepa kao hrvatska, ali pošto su bili prisiljeni ostajati doma, možda su malo izgubili naviku putovanja. Ali, Dubrovnik je zbilja tradicionalno odredište, pogotovo talijanskih jahtaša koji dolaze... Kad ljudi naviknu da je brod mali, da nema mjesta, da rijetko plovi, onda se malo-pomalo zaborave dobre, stare navike. Nadam se da će uvođenjem ovako velikog broda talijanski državljani ponovno biti potaknuti da obnove svoje stare navike i da će se dogoditi ‘revival‘ talijanskog dolaska u Dubrovniku. Nadam se da će ta linija biti trajna i da će trajnošću pokazati stanovnicima jedne i druge obale da se mogu osloniti na nju i da je, s obzirom na cijene, mogu prihvatljivo koristiti, zaključuje Bongi.

Kapacitet broda

Brod „Dalmacija” donedavno je nosio ime „Oslofjord", a izgrađen je 1993. godine u norveškom brodogradilištu Fosen Mekaniske Verksteder AS, zatim 2014. godine rekonstruiran u STX-u u Finskoj prema projektu OSK designa koji radi za vodeće svjetske brodarske kompanije.

"Dalmacija" je najveći brod u povijesti flote Jadrolinije. Prosječna brzina mu je 17 čvorova, a kapacitet 1.800 osoba i 350 automobila. Ovaj brod namijenjen je održavanju međunarodne linije Dubrovnik – Bari, a svojim karakteristikama Jadroliniji omogućava promjenu koncepta linije u dnevnu liniju sa čak deset putovanja tjedno u visokoj sezoni. „Dalmacija" putnicima kroz 8 paluba punih sadržaja nudi dva restorana, tri bara, grill bar, igraonica za najmlađe, otvorene palube, zahvaljujući kojima će putovanje između dvaju obala Jadrana proteći ugodno i brzo.

Da brod „Dalmacija“ nastavlja dugu tradiciju međunarodnih linija govori i njegovo ime. Naime, „Dalmacija“ je bio i putnički brod izgrađen 1965. godine iz perioda Jadrolinija cruises te je povezivao Hrvatsku s lukama čitavog Mediterana.

26. travanj 2024 07:32