StoryEditorOCM
ForumVOZAČ KOJI JE ZASPAO ZA VOLANOM I IZAZVAO NESREĆU "OTVORIO" DUŠU

"Sve mi je prisjelo! Vozio sam Uber za tvrtku partner 80 sati tjedno, a zaradio manje od 1500 kuna. Evo i računice..."

Piše Slobodna Dalmacija
17. rujna 2019. - 19:53
bbimagehandler (1)

Mučno svjedočanstvo 36- godišnjeg sezonskog taksista iz Slavonije koji je rano ujutro 21. kolovoza u Kaštelima premoren zaspao za volanom i izazvao prometnu nesreću, zagrebalo je površinu problema kojem smo ovog ljeta učestalo mogli svjedočiti na splitskim ulicama, piše Slobodna Dalmacija.

Činjenica je da je B.I. (potpuni identitet poznat redakciji), vozač kojeg ćemo za potrebe ovog teksta nazvati Branko, sjedio za upravljačem puno duže od dozvoljene, ali i razumne satnice. Prema njegovim riječima, to je slučaj i kod velikog broja njegovih kolega vozača.

Premda u Ugovoru o radu sa splitskom prijevozničkom tvrtkom "Waterfalls" (tvrtka je partner Uberu i Boltu) stoji da je prijavljen na svega deset sati tjedno, Branko je između 12. i 19. kolovoza, vozio ukupno 80 sati i 49 minuta. Svaki dan od ponedjeljka do nedjelje je vozio duže od 11 sati.

Od ukupno 40 sati, koliko je trebao voziti tijekom nepuna četiri tjedna rada za tvrtku "Waterfalls", Branko je od 29. srpnja do 21. kolovoza vozio 207 sati! Čak 167 sati više, odnosno četiri puta više od ugovorenog radnog vremena.

Goran Brkić, direktor tvrtke "Waterfalls" u 20-minutnom telefonskom razgovoru na trenutke je znao, a na trenutke nije znao koliko je njegov vozač proveo vremena za upravljačem. Kazao mu je da je jednom izdao usmeno upozorenje zbog prekovremene vožnje, dok je nešto ranije rekao da nikako ne može znati koliko njegovi vozači rade.

Međutim, ako uzmemo u obzir tjedne obveze koje nam je Branko na papiru zbrojio i koje mu se oduzimaju od sedmodnevne zarade, računica je jasna.

- Za tjedni najam automobila izdvajao sam 1800 kuna, a sedmodnevni najam sobe iznosio je 700 kuna. Osim toga, plaćao sam doprinose i gorivo, ali sam morao tražiti R1 račun od goriva za firmu - dodaje naš sugovornik koji je u tjednu od 12. i 19. kolovoza, kada je umjesto 10 sati vozio ukupno 80 sati i 49 minuta, zaradio 4873 kuna. Ako od tog iznosa oduzmemo najam vozila i sobe, ostaje mu 2373 kune, a još uvijek nije platio gorivo i doprinose.

Direktor tvrtke "Waterfalls" nije nam znao kazati do kojeg se iznosa "penju" tjedne obveze i izdvajanja koja vozač mora zaraditi u deset sati rada i koja mu se uzimaju od zarade. Međutim, priznao je da njegovi djelatnici za gorivo traže R1 račune.

- Svi djelatnici sami plaćaju gorivo i naravno da nose nama R1 račune ako koristi naše vozilo. Imamo iznajmljene automobile od druge firme i imamo svoje troškove. Ne razumijem u čemu je problem - kazao je Brkić.

No, njegov vozač ističe da se problem krije u "nelogičnoj politici" tvrtke "Waterfalls".

- Ako bi u tom tjednu prešao 5000 kilometara autom, trebao sam im donijeti 5000 kuna računa za gorivo. U tom slučaju dobijem proviziju od devet posto iznosa R1 računa, a ako to ne donesem dovoljan iznos računa, odbijaju mi devet posto od ukupne svote računa za gorivo. Moram ponovo napomenuti da gorivo sam plaćam - objašnjava Branko.

Kaže i da je prijatelju točio gorivo za skutere na vodi, samo kako bi došao do dovoljnog iznosa R1 računa. Svoje navode potkrijepio je porukama djelatnice tvrtke taksi prijevoznika koje glase: “Ćao B.... Znači, trebalo bi uplatiti 5.823,13 kuna (ovo je dug umanjen za devet posto na R1 račune i uvećan za 3000 kuna franšize za štetu)...”.

Ista djelatnica je našem sugovorniku poručila da toči gorivo na R1 račun dok je na bolovanju, odnosno dok je god prijavljen na Ugovor o radu te da će mu "biti priznato".

Upitali smo direktora tvrtke "Waterfalls" da nam objasni spomenutih devet posto dobitaka i nameta, ali do zaključenja ovog teksta nije odgovarao na upite.

24. travanj 2024 23:38