StoryEditor
ŽivotOdmah reagirajte

Još uvijek radite od kuće? Dok svi pomalo izlaze van, vas sve boli od sjedenja: ovo su najbolja rješenja za grčeve u nogama, bolne oči, vrat, leđa...

Piše J. V.
5. svibnja 2020. - 10:50
Shutterstock

Čak i ako ste uspjeli odrediti jedan kutak u kući koji je samo vaš, potpuno i savršeno prozračen, ugodan i udoban za sjedenje i rad, onaj od kuće ipak nosi određene posljedice koje bismo mogli nazvati svime, samo ne poželjnima.

Nužno. Pa čak i ako kroz prozor čujete samo cvrkutanje ptičica, a iz kuhinje miris svježe skuhane kave, vaše bi vam kućno radno mjesto moglo izazvati prave probleme sa zdravljem. Ako je i prije pandemije koronavirusa sjedalački način života predstavljao prijetnju, ovih su dana mnogi tu lošu naviku odveli korak dalje.

Dobre vijesti, odmah na početku - nije da ne možete utjecati na to. Morate odraditi smjenu, to stoji. No postoje upute koje stručne osobe očajnički pokušavaju prenijeti ljudima tako da do njih dopru. Možda biste ih mogli poslušati?

Ne treba mnogo. Ako čitate ovaj tekst pristiskajući stražnju stranu vrata koju više ne možete držati ravno od boli, obratite pažnju na ono što vam tijelo pokušava time signalizirati. Ukratko - vrijeme je za pokret.

- Ako čekate da vas nešto počne boljeti kako biste reagirali, vjerojatno ste čekali predugo - tumači Alan Hedge sa Sveučilišta Cornell za Huffington Post.

Položaj tijela u neutralnom, opuštenom položaju dok radite za računalom ključno je u pokupaju izbjegavanja ukočenosti i boli. Ako vam poza u kojoj stojite za čitavo radno vrijeme jednostavno nije dovoljno udobna, samo ćete ubrzati probleme koji bi se mogli javiti u vratu, ramenima, zglobovima.

1. Ako vas bole vrat i ramena

Ukoliko osjećate neugodna probadanja u ovim dijelovima tijela, trebali biste razmisliti o položaju u kojemu sjedite, kažu stručnjaci.

Ako vam je monitor smješten prenisko, vrat i glava prirodno idu prema dolje, što nije uvijek najudobnija opcija. Dapače, moglo bi vam to utjecati i na držanje tijela. Trebalo bi sjediti s monitorom u ravnini pogleda, tako da vam se tijelo prirodno naginje naslonu radne stolice i ništa se ne savija.

Što možete učiniti?

Pozicionirajte svoje računalo u ravninu s glavom, tako da su vam vrat i ramena cijelo vrijeme u neutralnoj poziciji. Predmete koje koristite često stavite na dohvat ruke tako da se ne morate istezati i činiti napor dobavljajući ih. Ako koristite laptop, obavezno ga stavite na postolje - potrudite se da nikada ne gledate put dolje.

Najvažnije je mijenjati položaj u kojemu sjedite svakih pola sata (dvaput u sat vremena) kako biste pospješili cirkulaciju.

- Najbolji položaj je onaj sljedeći - savjet je stručnjaka.

2. Ako su vam oči 'umorne'

Iako fizički ne morate biti umorni, vaše oči mogu osjetiti zamor konstantnog gledanja u ekran kompjutora. Naprezanje oka uzrokuje često može uzrokovati glavobolje, zamagljeni vid, suhe oči, pa čak i bol u vratu i ramenima zbog napetosti.

Od naprezanja oka najčešće pate oni koji ne rade pauze s odmakom od ekrana. Možete se tu držati pravila "20-20-20": napravite pauzu od 20 sekundi gledajući nešto udaljeno od vas 20 stopa (6 metara) daleko svakih 20 minuta.

Što možete učiniti?

Ako radite iz kućnog ureda, stručnjaci preporučuju da pozicionirate radni stol s računalom blizu prozora tako da imate izvor danjega svjetla koje je puno bolje od onoga umjetnoga.

3. Ako osjećate grčeve u mišićima nogu

Grčevi u mišićima nogu obično su znak loše cirkulacije, a bol je signal koji vam vaše tijelo šalje dok vas pokušava uvjeriti da radite u, pogađate, pogrešnoj pozi.

Svaki grč zapravo dolazi zato što mišić naprosto nema dovoljno kisika, odnosno do njega ne dolazi dovoljna količina krvi zbog manjka cirkulacije.

Što možete učiniti?

Najbolje bi bilo prilagoditi stolicu tako da vam noge padaju prirodno, pod kutem od 90 stupnjeva, do poda. Ako to nije moguće, koristite nekakvu potporu, u obliku kutije ili bančića.

Pauze svakih 20 minuta u kojima ćete prošetati kako biste aktivirali cirkulaciju neophodne su.

4. Ako vas bole zapešća

Ako vam ruke i zapešća nisu u najudobnijoj poziciji, a naprežete se pilikom radnji poput korištenja miša ili tipkanja, dovodite se u opasnost od upale, odnosno stanja koje se naziva i sindrom karpalnog tunela.

Što možete učiniti?

Držite ruke što prirodnije moguće, ravno i bez savijanja osim onoga blagoga u laktu. Ukoliko imate većih problema, potražite ergonomske opcije tipkovnice i miša, na tržištu su dostupne mnoge - nije ni čudo, od sindroma karpalnog tunela pate milijuni u svijetu.

5. Ako vas bole leđa

Ako konstantno sjedite nagnuti prema naprijed, stavljate pritisak na lumbarni dio. Najbolje za leđa je sjediti u opuštenoj poziciji, naslonjen, ali ne i zavaljen.

Jako je važno da leđa imaju dobru potporu.

Što možete učiniti?

Ako vam potporu ne omogućuje radna stolica, zarolajte ručnik i stavite ga uz donji dio leđa. Možete koristiti i jastučić.

#RAD OD KUĆE#PROBLEMI S LEĐIMA#BOLOVI U LEĐIMA#NAPREZANJE OKA#KUĆNI URED#KARANTENA

Izdvojeno

20. svibanj 2020 22:03