StoryEditorOCM
PromoVIDEO: BEZ GRAĐEVINA U ZADRU NE BI BILO NI LJUDI

Radimo za Zadar bez crnih jama, prometnih gužvi i odlagališta smeća

Piše Promo
11. svibnja 2017. - 11:25
20170318_Dukic0128

Vizija Zadra kao modernog grada 21. stoljeća jedan je od glavnih dijelova izbornog programa dr. Branka Dukića. Prometne gužva, sustav odvodnje, parkirna mjesta, odlagalište otpada..., sve su to problemi koji muče stanovnike Zadra, a za koje je Dukić sa svojim timom već pripremio projekte koje planira početi provoditi od prvog dana mandata. Svjestan je, kaže, svih prednosti Zadra u usporedbi s drugim gradovima, no isto tako i prostora za napredak, posebno u smislu kvalitete života.

- Niti jedan grad u Hrvatskoj nije se toliko izgradio od samostalnosti kao što je to Zadar. Gdje god se pojavim od Splita, Šibenika, Dubrovnika, Zagreba, Osijeka svi "ljubomorno" govore o tome koliko je naš grad napredovao. U iduće četiri godine svoj fokus stavljamo na podizanje kvalitete života građana svih generacija. Prvi dio programa bio je usmjeren na mlade i obitelji, u drugom dijelu govorimo o projektima koje je potrebno realizirati da Zadar postane moderan grad 21. stoljeća.

 

Bez prometnih čepova i nova parkirna mjesta

U kontekstu infrastrukture, prvo čime će se pozabaviti je rasterećivanje prometa te povećanje broja parkirnih mjesta, kako na poluotoku tako i po kvartovima.

 - Imamo već osigurana sredstva iz EU fondova za izradu prometne studije kojom ćemo definirati pametna rješenja, a čijom će se primjenom protočnost prometa, prema iskustvu drugih gradova, povećati za približno 40 posto. U skladu sa studijom imat ćemo novu regulaciju prometa te osigurati nova parkirna mjesta u blizini poluotoka, čime će život svima koji žive ili rade na poluotoku, kao i našim gostima, biti puno lakši. Imam razne ideje i prijedloge kao što je garaža na Ravnicama, imamo i financijski kapacitet za takve projekte, ali poštivat ću prije svega prijedlog struke i cjelovito rješenje. Potrebno je definirati i nove parkinge po kvartovima jer je broj automobila davno premašio predviđeni u trenucima kad su kvartovi planirani. Usto, Hrvatske ceste imaju u planu završiti nekoliko ključnih pravaca kao što je zaobilaznica koja ide preko ulica Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskog, Marka Marulića, Obale kralja Tomislava, Liburnske obale i dijela ulice Franje Tuđmana. Usto, u planu je i uređenje križanja Ulice Hrvatskog sabora i Puta Biliga te križanje na Žmirićima – napomenuo je Dukić.

350 milijuna kuna za odvodnju do svakog domaćinstva

Zadar je napravio veliki iskorak po pitanju odvodnje, no još uvijek su brojna domaćinstva osuđena na crne jame što Dukić itekako i sam osjeća, s obzirom da cijeli život živi na Stanovima, jednom od kvartova koji još nije do kraja spojen na kanalizacijski sustav.

- Iz europskih fondova spremno je 350 milijuna kuna koji čekaju ljude sposobne da provedu taj projekt. Pokazali smo da znamo pripremiti dokumentaciju i realizirati radove brže od ostalih, samo nam je potreban mir. Radovi kreću već ove jeseni, od Plovanije, i to od rotora do trafostanice. Slijede Kožino, Petrčane, Diklo, Bokanjac, Novi Bokanjac, Vidikovac, Maslina, dio Stanova, Crvene kuće, Gaženica, dio Smiljevca, Ploča i Dračevac. S ovim sredstvima 90 posto domaćinstava bit će spojeno na sustav odvodnje – istaknuo je Dukić.

Stanovnici Dikla više neće biti građani drugog reda

Sanaciju Dikla istaknuo je kao jedan od prioriteta ovog dijela programa te će zajedno sa Županijom projekt sanacije i otvaranja suvremenog centra u Biljanima Donjim privesti kraju.

- Da bismo postali moderan grad koji svojim građanima garantira visok standard života moramo sanirati ovo odlagalište i riješiti pitanje otpada kroz regionalni centar. Stanovnici Dikla neće biti građani drugog reda. Oni su kroz protekla desetljeća dovoljno pretrpjeli. Moramo educirati građane, izgraditi potrebnu infrastrukturu i uspostaviti sustav i riješiti problem otpada za narednih sto godina – rekao je Dukić i nastavio:

- Grad su ljudi, a ne građevine, kaže u kampanji jedna od mojih oponentica i potpuno se slažem, ali tko bi živio danas u ovom gradu da nije građevina koje su napravljene u proteklih 25 godina. Kakav bi bio potencijal grada, mogućnost stvaranja novih radnih mjesta i kvaliteta života bez tih projekata, od autoceste, spojne ceste, Gaženice, sustava odvodnje pa do Pozdrava suncu i Orgulja i drugih, po nekima, neostvarivih projekata. Onaj tko nema viziju nikad ju neće ni ostvariti - zaključio je Dukić.

24. travanj 2024 07:28