Zahvaljujući istraživanju udruge za zaštitu prava potrošača ''Dalmatinski potrošač'' koje je proveo Mladen Šurija, savjetnik za zaštitu prava korisnika telekomunikacijskih usluga, otkriveno je i spriječeno još jedno zavaravajuće poslovanje teleoperatera u ovom slučaju HT-a.
Naime, kako ističu u Udruzi, ovim će se značajno smanjiti nepotrebni troškovi pogotovo neupućenih potrošača.
- O čemu se ovdje radi? Savjetnik je poučen prigovorima potrošača, provjeravao kakve informacije o raskidu pretplatničkog odnosa HT daje svojim korisnicima. Od službe za korisnike u više navrata je dobivao odgovore i mailove u kojima je rečeno da rok za raskid pretplatničkog ugovora ( ili prelazak na bonove ) u mobilnoj mreži iznosi 30 dana ili da se ugovor raskida zadnjeg dana u mjesecu. Takvi odgovori su u suprotnosti s Pravilnikom o uslugama u kojem u čl 20. jasno stoji da je rok za raskid u mobilnoj mreži -1 dan!
Pretplatnici su na ovaj način oštećivani i dovođeni u zabludu vezano za rok raskida te bi plaćali uslugu i do 30 dana duže od potrebnog. Moguće je da pretplatnici zbog takve prakse i pogrešnih informacija nisu pravovremeno pismeno tražili raskid ( npr na dan isteka ugovora) već bi vjerujući službi za korisnike ostajali u odnosu duže nego je propisano Pravilnikom o uslugama.
Također Pravilnikom je propisano da pretplatnik nije dužan platiti nikakve račune ili troškove nakon isteka roka za isključenje od jednog dana a to važi i u slučaju ako greškom operatera usluga ostane uključena i nakon toga. Ova nepoštena praksa je prijavljena agenciji za mrežne usluge - HAKOM te ju je agencija zabranila i naložila operatoru da ubuduće daje ispravne informacije o raskidu i rokovima za raskid.
Dužnost nam je s ovim upoznati pretplatnike svih teleoperatera koji su tražili raskid te im savjetujemo da provjere dali su dobili ispravnu informaciju o raskidu te dali je nakon njihovog pisanog zahtjeva, operator odradio raskid u zakonskom roku. U suprotnom mogu napisati prigovor, pozvati se na članak 20 Pravilnika o uslugama te tražiti povrat nezakonito naplaćene naknade i troškova.
Također zbog pritužbi korisnika raznih operatora, agencija HAKOM će naložiti zabranu još jedne nepoštene prakse teleoperatora. Naime dok traje postupak prigovora korisnika na bilo kojem nivou, operatori neće više smjeti pokretati ovrhe, niti proslijeđivati dug korisnika agencijama za naplatu potraživanja, stoji u priopćenju Udruge Dalmatinski potrošač.