FOTO & VIDEO: NIN JE TRENUTAČNO NAJVEĆE GRADILIŠTE U ŽUPANIJI Trešte strojevi s 12 gradilišta, kad završe radovi Nin će biti "kao Dubai"!

FOTO & VIDEO: NIN JE TRENUTAČNO NAJVEĆE GRADILIŠTE U ŽUPANIJI

Grad Nin drugu godinu za redom turističku sezonu dočekuje kao veliko gradilište: trešti teška mehanizacija na ulazu u grad, udaraju pikameri, naljeva se beton, ruju bageri, praši se i buči na sve strane. Ali, izgleda, nikome to ne smeta. Ni domaćima, a ni gostima.

- Dobro znate kako je Nin prošao u katastrofalnoj poplavi prije dvije godine i što smo sve u njoj izgubili. Nakon poplave dobro smo reagirali i krenuli u žurnu sanaciju i tako smo dočekali prošlu sezonu. Isto će biti i ove godine, jer će se raditi i preko ljeta. Mislim da gostima na neki način izgleda atraktivno pratiti kako u život vraćamo naše stare mostove, ali i obnavljamo druge dijelove grada – kaže ninski gradonačelnik Emil Ćurko, aludirajući na činjenicu da su kod svakog gradilišta u centru mjesta postavljeni veliki informativni panoi koji putnicima namjernicima na nekoliko stranih jezika objašnjavaju što se Ninu dogodilo 11. rujna 2017. i zašto pola grada izgleda kao bauštela. Bez imalo pretjerivanja.

Naime, u Ninu se u ovom trenutku istovremeno radi na - pazite dobro - 12 gradilišta!

Krenimo redom: obnavljaju se Donji i Gornji kameni mostovi, spomenici kulture izgrađeni od 14. do 16. stoljeća, urušeni u razarajućoj poplavi; radi se na sanaciji ninske zaobilaznice u dužini 450 metara vrijednoj 2,5 milijuna kuna; na Kraljičinoj plaži traje nadohrana pijeska postupkom refuliranja; počela je izgradnja sustava odvodnje aglomeracije Nin-Privlaka-Vrsi vrijedna 400 milijuna kuna; ovih je dana krenula izgradnja zgrade hitne medicinske pomoći, ali i novog Dječjeg vrtića vrijednog 9,2 milijuna kuna; uređuje se šetnica na Branimirovoj obali koja vodi prema zaštićenoj gradskoj jezgri; završava se osvjetljenje novouređene šetnice na obali Petra Krešimira IV; u tijeku je izmjena ferala i rasvjetnih tijela u povijesnoj jezgri; završena je izgradnja u nevremenu oštećene staze prema crkvi Sv. Nikole; pri kraju su arheološka istraživanja i radovi na konzervaciji crkve sv. Margarite/Katarine; saniraju se vrata bivše tvornice duhana i gospodarskog kompleksa nekadašnjih veleposjednika Manfrina iz 18. stoljeća u Grbama...

Istovremeno se punom parom radi na izradi projektne dokumentacije za još dva projekta: izgradnju zaštitnog paviljona iznad rimske urbane vile s mozaicima u sklopu projekta "Kulturna ruta: putevima liburnskog, rimskog i hrvatskog naslijeđa Zadarske županije" koja se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj te na dokumentaciji za obnovu i rekonstrukciju bivše zgrade Dječjeg vrtića. Kad krajem iduće godine većina nabrojenog bude dovršeno, veće sada gradom kruži šala, Nin će izgledati kao Dubai!

- Najveći projekti su radovi na izgradnje sustava odvodnje u sklopu projekta aglomeracije Nin-Privlaka-Vrsi. Upravo se radi iskop za cijevi na ninskoj zaobilaznici koju smo kroz sanaciju, zahvaljujući državnim sredstvima za elementarne nepogode i Županijskim cestama, uspjeli podići za gotovo metar i proširiti, tako da će obnovljena imati javnu rasvjetu, nogostup i biciklističku stazu. Asfaltni bi trebao biti postavljen do prvog lipnja – kaže gradonačelnik i dodaje:

- Što se tiče gradilišta mostova, na Donjem mostu, prema solani, upravo je završeno injektiranje cementa u pilone koji se nalaze u muljevitom dnu dubine i do 16 metara, ali i ojačavanje bokova mosta. Nakon Uskrsa kreću radovi betonaže gornje ploče ispod lukova mosta, a potom i kamenarski radovi. Na Gornjem mostu se istovremeno izvode radovi pilotiranja i injektiranja. Izvode se i kamenarski radovi tako da se prema drvenoj šabloni slažu kameni lukovi mosta od izvornog kamenja. Naime, oba mosta će biti faksimilno obnovljena s izvornim kamenim materijalom – naglašava Ćurko, baš kao pravi "šef" svih ninskih gradilišta.

Dok obnova mostova bude završena, realni datum je negdje krajem ljeta, a kako bi se Ninjanima i turistima ipak donekle omogućio lakši prilaz povijesnom gradu, uskoro bi trebali biti postavljeni improvizirani pješački mostovi kojima će se s jedne i druge strane povezivati ninski otočić s kopnom.

- Mostovi će biti privremeni, kao i nasipi koji zatvaraju lagunu. Sve to je potrebno u ovoj fazi radova, a kako radovi budu odmicali tako će se i stvari na području stare jezgre i kontaktne zone polagano vraćati u normalu. Naime, između Gornjeg i Donjeg mosta bit će napravljen kanal kojim će prolaziti more što će vratiti život u sada slijepe rukavce oko otoka. Uz malo strpljenja, bit će sve uređeno, a dok radovi traju, nastojat ćemo ih turistima predstaviti kao svojevrsnu atrakciju – zaključuje gradonačelnik Emil Ćurko.
 

Produbljivat će se dno oko mostova
Troškove sanacija oba ninska povijesna most snosi država u iznosu od 31 milijuna kuna, a radove izvodi tvrtka Spegra iz Splita. Uz rekonstrukciju odnosno izgradnju mostova radovi uključuju i odmuljavanje u pojasu od 30 do 50 metara te produbljivanje morskog dna radi velikih nanosa koji su se nataložili tijekom poplave.

 

Naslovnica Regional

Najčitanije