StoryEditorOCM
TribinaZAŠTO SE TZ ZADARSKE ŽUPANIJE PONAŠA KAO SUPERHIK (3)

Direktorice Kadija, pozdravljam vas uz marketinšku poruku iz nekih drugih vremena: "Upoznaj svoju županiju da bi je više volio"

28. svibnja 2019. - 23:40
TZ Županije

Poštovana gospođo Kadija,

stekao sam dojam da ste moj tekst "Dokad će se besramno bagatelizirati autohtona tradicija, a promovirati miljenici i bogate tvrtke?! Pozivam Novigrađane i Kaljane da se 'zahvale' direktorici Kadiji na 2.000 kuna pomoći!" doživjeli kao napad na Vas osobno i zbog toga mi je iskreno žao.

ZAŠTO SE TZ ZADARSKE ŽUPANIJE PONAŠA KAO SUPERHIK Dokad će se besramno bagatelizirati autohtona tradicija, a promovirati miljenici i bogate tvrtke?! Pozivam Novigrađane i Kaljane da se 'zahvale' direktorici Kadiji na 2.000 kuna pomoći! 

U tekstu sam jasno naveo najprije Turističko vijeće TZ Zadarske županije kao odgovorno tijelo koje je odlučilo o raspodjeli iznosa po Javnom pozivu za potpore događanjima i doživljajima putem marketniških aktivnosti, a Vas, kao prvog operativca te asocijacije, doživljavam kao osobu koja je tu da provodi odluke Vijeća. Ili ste, možda, vi sami postavili kriterije po kojima će se dodijelivati zajednički novci uprihodovani od boravišne takse od turizma pa i u onim manjim mjestima na čije ste turističke zajednice vi, eto, ponosni?!

Nisam ja, gospođo Kadija, bagatelizirao ništa – iznosi koje ste podijelili po javnom pozivu događanjima u nekim mjestima su bagatelni sami od sebe. I da, definivno ste poštivali kriterije iz Javnog poziva, a ja sam već bio spreman priznati da sam pogriješio ili dokazati da su kriteriji iz Pravilnika potpuno krivo sastavljeni (i dalje, doduše, mislim da jesu) dok se baš u Pravilniku nije otkrilo nešto drugo. A to je, uz ostalo, stavka po kojoj se otvara mogućnost da "TZZŽ dodatno utječe na plan i sadržaj marketinških aktivnosti". Prevedeno, ako sam dobro razumio, vi ste mogli i trebali sudjelovati ili pomoći (vi osobno ili vaš tim) u izradi promotivnih kampanja odnosno u marketinškim aktivnostima turističkim zajednicama u manjim mjestima za događanja koja organiziraju.

Takav vaš support svakako nije potreban velikim turističkim kućama koje ima svoje profesionalne ekipe za organizaciju i marketing, a koji su u vašoj podjeli sredstava prošli najbolje, ali je nužan baš malim tuističkim zajednicama koje raspolažu uglavnom s po jednim zaposlenikom. Zašto im niste pomogli da se bolje pripreme i za natječaj i za promociju događanja? Ili se Vaš posao (uključujući i nadležno Turističko vijeće) svodi na to da poput kakvog big bossa s visoka dijelite novce u jednoj potpuno birokratiziranoj proceduri?

I dalje, da li je logično, primjereno, razumljivo, da su biciklistička utrka na "Boriku" i triatlon na "Puna Skali" važniji za prepoznatljivost zadarske turističke regije nego novigradska dagnja, kaljska tuna, benkovački prisnac, paški sir, dalmatinska janjetina, ninski šokol, velebitski i kornatski med, maslinovo ulje, kotarska vina itd. Da li znate da je Zadarska županija najveći proizvođač hrane u Hrvatskoj: nekoliko desetaka tisuća tona voća i isto toliko povrća, maslina i grožđa, na desetke tisuća tona uzgojene ribe, tuna, orada i brancina, preko tisuću tona sira samo na otoku Pagu, 300 tona meda...? Gdje se ta prevažna činjenica našla u vašim marketinškim aktivnostima? Što ste napravili da se zatvori krug koji spaja takvu proizvodnju i turizam u jednu snažnu regionalnu marketinšku priču? Što ste napravili da se izvorne vrijednosti i tradicijske tekovine i običaji snažnije promoviraju kao nešto što je prepoznatljivo za ovaj kraj i to baš kroz manifestacije koje organiziraju "male turističke zajednice" koje je dopao sitniš iz "vaše" blagajne? Da li su "male turističke zajednice" u Novigradu, Kalima, Preku, Benkovcu, Obrovcu, Posedarju, Salima, Molatu, Silbi... zaslužile više vašeg interesa i pomoći?

Da, na internet stranici TZZŽ stoje navedene neke od ovih vrijednosti i mjesta i taj dio čak i ne izgleda loše. Ali kad smo već na toj internet stranici i kad je većina vaših aktivnosti i novaca TZZŽ usmjerena na marketinške aktivnosti objasnite mi činjenicu da u rubrici "Događanja" na istoj toj stranici nemate naveden niti jedan jedini događaj u zadarskom kraju od svibnja do listopada! Da ne bih ja opet "bagatelizirao" u prilogu je screenshot te rubrike kao dokaz.

I za kraj: ne znam gdje ste to pronašli da sam ikoga pozivao na "neprimjerene akcije" osim što sam, s očitom dozom sarkazma kojeg niste prepoznali, pozvao navedene turističke zajednice da se zahvale na sitnišu koji ih je dopao. I još: budite sigurni da neću ja i sa stotinu ovakvih tekstova demotivirati poduzetnike u turizmu, pogotovo ne one koje sam spomenuo. Ma dajte, molim Vas!

Pozdravljam Vas s poštovanjem uz marketinšku poruku iz nekih drugih vremena: "Upoznaj svoju županiju da bi je više volio".

20. travanj 2024 08:30