StoryEditorOCM
Zadar plusIZ ZADRA KREĆE PROJEKT OBNOVE VUKOVARA

Grad heroj trebao bi postati top destinacija kontinentalnog turizma, Aleksandar Kovačević ima plan kako to učiniti

16. siječnja 2018. - 14:40
20180110_153532

U Vukovaru će se ove godine održati Prvi festival nematerijalne kulturne baštine, turističkih manifestacija, atrakcija i destinacija u Hrvatskoj, a glavna poveznica je – Zadar odakle je sve krenulo, točnije Zadranin Aleksandar Kovačević i njegov projekt SVI zaJEDNO DOŽIVIMO HRVATSKU.

Vukovar je do sada uvijek u javnosti istican samo kao grad spomenik i žrtva Domovinskog rata, međutim sad bi se to trebalo promijeniti. Vukovar će okupiti sve ono najbolje iz Hrvatske kako bi postao mjesto životne radosti, ljepote i - turizma i to ne samo u razdoblju od 3. do 6. svibnja kada se održava Festival već i nakon tog razdoblja.

Jedan od ciljeva je da Vukovar kao simbol zajedništva ne bude samo vezan za rat kao grad heroj već da s čitavom slavonskom regijom postane top destinacija kontinentalnog turizma. Predložio sam vukovarskom gradonačelniku Ivanu Penavi da se u okviru projekta SVI zaJEDNO HRVATSKA NAJ u četiri dana na deset lokacija predstave najbolje turističke manifestacije iz cijele Hrvatske, te da se šetnjom kroz Vukovar tih dana doživi čitava Hrvatska. A to je nastavak projekta koji radim zadnjih godina i kojega sam 2015. godine radio i u Zadru na Narodnom trgu, doduše u puno manjem obimu. Uspio sam dobiti pokroviteljstvo predsjednice RH, Sabora, nadamo se ovih dana i Vlade RH, dogovaramo suradnju s našim iseljenicima...

Radimo jedinstvenu manifestaciju koja neće biti kopija niti jedne do sada već će to biti projekt u kojemu ćemo svi zajedno dati svoj doprinos, uključujući i Zajednicu županija, kako bi se svaka hrvatska županija predstavila sa svojim najboljim programima – kaže Kovačević dodajući kako su glavni ciljevi omogućiti građanima Hrvatske i turistima u Vukovaru na 10 lokacija, doživjeti makar dio atmosfere pojedinih turističkih manifestacija i upoznati se s nematerijalnom kulturnom baštinom, folklorom, kulturom i gastronomskom ponudom Hrvatske, nacionalnih manjina RH, te okupiti i prezentirati predstavnike turističkih manifestacija iz različitih dijelova Hrvatske s tendencijom da Festival postane međunarodni jer će se na njemu predstaviti sva hrvatska nematerijalna kulturna baština upisana na reprezentativnu UNESCO listu svjetske nematerijalne kulturne baštine kao i kulturna dobra upisana na nacionalnoj listi zaštićene nematerijalne kulturne baštine.

Ukupno je planirano predstavljanje 21 županije, od Saljskih užanci, Kaj su jeli naši stari do Utrke tovara... Manifestacije će biti prezentirane kroz glazbeno-plesni program, atrakcije, prezentacije i radionice tradicijskih zanata i običaja i gastro ponudu kao i ponudu suvenira. Festival bi se realizirao na deset lokacija u tri tematskle cjeline: nematerijalna kulturna baština, turističke manifestacije i atrakcije. Uz glazbeno-plesni program i atrakcije ujedno bi se održala i prezentacija tradicijskih običaja. Istovremeno će se održavati i sajam tradicionalnih proizvoda iz svih županija i Grada Zagreba.

Dio prezentacija pojedinih manifestacija održat će se na Dunavu i posebno pripremljenom terenu: Olimpijada starih športova- Brođanci, Utrka na prstenac, Utrka s bačvama - Brtonigla, Utrka magaraca iz Tribunja. U glazbenom dijelu programa nastupit će poznata imena hrvatske estrade od TBF-a, Hladnog piva, do "zabavnjaka", pa čak i jazz izvođača, etno programa, klapa, tamburaških sastava.

Planirano je da Festival traje tri dana i to od 3. svibnja koji je dan Grada Vukovara i dan zaštitnika Grada Vukovara, Sv. Filipa i Jakova. Kako se većina atraktivnih kulturno-turističkih manifestacija održava tijekom srpnja i kolovoza, predloženi je termin idealan jer omogućava dolazak većine sudionika.

Namjera je da ljudi iz Hrvatske, ali i iz stranih zemalja dobiju poriv da dođu u Vukovar, ali ne na kolonu sjećanja, već na nešto što je potpuno suprotno od toga. Konačni cilj je pokrenuti gospodarstvo i imati opipljive ekonomske učinke jer već prve godine očekujemo oko tisuću sudionika i posjet više od 30 tisuća ljudi, a u tom smislu dogovaramo i suradnju sa Hrvatskom gospodarskom komorom i akcijom Kupujmo Hrvatsko. Priča je narasla u velik projekt koji je preko mene zapravo krenuo iz Zadra – kaže Kovačević koji se našao i s vukovarskim gradobnačelnikom Ivanom Penavom. On je, kaže, oduševljen projektom, baš kao i svi Vukovarci s kojima je kontaktirao.

 

NAGLASAK NA KULTURNOJ RAZNOLIKOSTI REGIJA

Hrvatski zbog zemljopisne, klimatske, kulturne raznolikosti koja ne dopušta stvaranje odnosno prepoznavanje jednog turističkog proizvoda koji bi mogao reprezentirati cijelu zemlju već je naglasak na kulturnoj raznolikosti pojedinih regija. Bogatstvo raznolikosti Hrvatske najbolje se može sagledati kroz niz turističkih manifestacija koje su postale prepoznatljive u Hrvatskoj, ali i na međunarodnom turističkom tržištu (Utrka na prstenac, Sinjska alka, Utrka lađa, Festival klapa, Renesansni festival u Koprivnici, Rapska fjera itd). Jedna osoba teško može imati prigodu biti nazočna na većini takvih manifestacija koje se tijekom godine održavaju u različitim dijelovima Hrvatske. Upravo zbog toga pokrenut je projekt “SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ” koji okuplja dionike koji se brinu o očuvanju i promociji hrvatske nematerijalne kulturne baštine, tradicijskih zanata, tradicijskih običaja, autohtone kuhinje, eno ponude i tradicijskih turističkih manifestacija.

23. travanj 2024 21:36