KAKO JE CRESCENDO IZ ZADRA DOSPIO DO CARNEGIE HALLA Jedini su hrvatski a cappella zbor s pozivnicom za New York

KAKO JE CRESCENDO IZ ZADRA DOSPIO DO CARNEGIE HALLA

Možda ste već čuli za a cappella grupu Sveučilišta u Zadru, A.K.A. Crescendo. Pojavili su se prije šest godina, kada su zapaženo obradili pjesmu “Terca na tišinu” grupe Silente, piše Jutarnji.hr.

Prije otprilike dvije godine nastupom u “Supertalentu” oduševili su strogu Martinu Tomčić, koja ih je nagradila zlatnim gumbom. Bio je to prvi “golden buzzer” kojega je neki izvođač dobio u tom popularnom televizijskom šou.

Zatim su i nekoliko puta zapjevali pred kamerama, da bi se snimke brzinom munje proširile internetom. Ne slučajno, jer ova grupa pod vodstvom Matee Biloglav skroz rastura, kombinirajući u svojim izvedbama pjevanje, ples, ali i modernije tehnike kakva bi bila beatbox.

Vidjeli smo ih kako udruženim snagama pjevaju usred noći na zagrebačkom autobusnom kolodvoru, i to dok su čekali vlak da ih povede na neki nastup. Drugog su pak puta snimili video u kojem kombinirano izvode pjesme hrvatskih izvođača koji su nastupili na “Eurosongu”, a taj video danas ima više od 30.000 pogleda. Prvi i najlajkaniji komentar na tu snimku je, uzgred rečeno, poziv ovim mladićima i djevojkama, studentima zadarskog sveučilišta, da se i same prijave na nadolazeći Eurosong.

Viralna a cappella senzacija iz Zadra je i ovoga tjedna zainteresirala javnost, i to novom, dovitljivom mash-up izvedbom putem koje traže sponzore za svoj put u New York.

Samo uz pozivnicu

Grupa je pozvana na važno događanje koje okuplja ponajbolje svjetske a cappella grupe, a koje će se održati u kultnoj njujorškoj dvorani Carnegie Hall. Događanje se zove “Total Vocal”, počinje 24. ožujka ove godine, a na njemu se može nastupiti jedino uz pozivnicu. Mladi su je Zadrani zaslužili uz još desetak a cappella grupa iz čitavog svijeta, a kojima će se pridružiti i najbolje američke grupe te slavni predstavnici žanra. S njima će svi gostujući pjevači i pjevačice nakon samih večeri izvedbe odraditi i nekoliko radionica a cappella pjevanja.

- New York je daleko i vremena za skupiti sponzore je malo, ali mi se nadamo uspjehu. Mi nemamo agente i menadžere, ali imamo pjesmu, pa se nadamo da ćemo nekoga privući. Većinu troškova za taj put smo uspjeli pokriti sami, a radi se o troškovima spavanja, viza te avionskih karti za 12 ljudi. Prihvatili smo poziv i potvrdili dolazak, potrošili više od sto tisuća kuna iz naše blagajne, koju smo srećom uspjeli malo napuniti budući da smo počeli naplaćivati neke naše a cappella nastupe, a puno pjevamo i na zadarskim ulicama ljeti. Ostaje nam prikupiti još pedesetak tisuća kuna kako bismo na miru otišli na taj put, bez da članovi grupe troše svoja sredstva - kaže voditeljica grupe Matea Biloglav.

Ekipa iz A.K.A. Crescenda, inače, izvodi “suvremeno a cappella pjevanje”. Takva vrsta zajedničkog a cappella pjevanja rodila se upravo u New Yorku prije tridesetak godina, i to na trgovima ispred brijačnica gdje su se barberi okupljali poslije posla kako bi malo zapjevali.

- Uvijek moramo objašnjavati da mi nismo klasični zbor ili klapa. U osnovi suvremenog a cappella pjevanja je basovska dionica, ritam, beatbox i solist. Solisti se mijenjaju ovisno o pjesmi, dok je primjerice u klapi solist uvijek tenor - pojašnjava Matea i dodaje da je američke organizatore, osim kvalitete njihovih izvedbi, zainteresirao i zanos kojime promoviraju suvremeno a cappella pjevanje u Hrvatskoj i Europi.

- Krenuli smo s nastupima sramežljivo, na fakultetima zadarskog Sveučilišta. Puno smo puta nastupali na promocijama diplomi, a onda su nas zapazili i počeli zvati na svadbe. Osim toga, pjevamo na zadarskim ulicama i trgovima ljeti, a zadnje tri godine uspjeli smo i brendirati naš poseban a cappella show. To ti je, zapravo, flash mob performans. Angažira nas neka korporacija ili sportski klub, pa se pojavimo incognito i sređeni na njihovoj fensi večeri. Izgledamo kao dio ekipe. Onda se odjednom, u trenutku, nas 12 simultano ustane i počnemo pjevati.

Napravimo totalni, ali totalni show. Ekipa pozavršava na stolovima, nitko ne zna što se događa, menadžeri plešu u ekstazi... Takav team building još niste vidjeli - uvjerava nas Matea pa dodaje kako ih je tijekom jednog od takvih nastupa zapazio i Ermanno Zanini, jedan od važnijih ljudi svjetskog luksuznog hotelijerstva i komercijalni direktor hotela Mytha Anthology, zbirke sedam jedinstvenih objekata koji se nalaze u Italiji, Turskoj, Hrvatskoj i Španjolskoj. S njime također dogovaraju neke suradnje vezano uz svoje koncerte iznenađenja.

Videokampanja

No, prvo treba otići u New York. Matea Biloglav i njezina a cappella ekipa su uvjereni kako će svojom posljednjom videokampanjom zainteresirati neke sponzore, koji bi im mogli pomoći u namjeri da nastupe u Carnegie Hallu. Njima se namjeravaju odužiti tako da nastupe u kakvoj reklami ili pak na gala večerama kakve organiziraju firme.

- Spremni smo uzvratiti pošteno, nećemo se samo naslikavati s njihovim proizvodima - kroz smijeh govori Matea.

Oni će u New York, kažu, svakako otići. Već imaju vize i avionske karte. Svoju blagajnu su ispraznili, a bude li nedostajalo love za lagodan život u New Yorku, zapjevat će na ulici. Sudeći po onome što smo čuli i vidjeli, šešir ne bi smio ostati prazan, piše Jutarnji.hr.

Naslovnica Zadar plus