Glasnogovornik Policijske uprave zadarske Elis Žodan uputio je u ime zadarske policije otvoreno pismo motociklistima, potaknut najnovijim nemilim događajima u zadnjih nekoliko dana kad je čak osam vozača ili suvozača na motociklima i mopedima, poginulo. Vjetar u kosi, kaciga na glavi, pamet u glavu – poručila je ukratko zadarska policija svima koji strastveno vole brzinu i vjetar u kosi i iznad svega navalu adrenalina kad se kazaljka na brzinomjeru vrtoglavo penje.
Na hrvatskim cestama, u zadnjih pet godina poginulo je 213 motociklista i 56 mopedista (vozači i putnici) što znači da je najmanje 270 obitelji osjetilo posljedice nenadoknadivog gubitka svojih najmilijih, a ako se taj crni niz nastavi i ove će se godine zabilježiti dvoznamenkast broj poginulih motociklista i mopedista.
- Većina tih nesreća prouzročena je prebrzom i neopreznom vožnjom samih vozača, stoga apeliramo na sve vas koji uživate u vožnji motociklom da ne pridonosite crnim brojkama nego da poštujući propise, defenzivnom vožnjom i promišljanjem, u prvom redu o sebi samima, ali i sigurnosti drugih sudionika u prometu, pomognete da svako vaše putovanje završi sretno na željenom odredištu – poručili su zadarski plavci u pomalo dramatičnom apelu.
- Važno nam je bilo da građani shvate koliko je s jedne strane zabavno i atraktivno voziti motor, a s druge strane i opasno ukoliko se ne pridržavaju pravila i ne vode računa o svojoj sigurnosti – kaže Elis Žodan, koji je i sam bajker i pripadnik policijskog motociklističkog udruženja bajkera Blue Knights.
- Nama su se u proteklih pet dana dogodile tri prometne nesreće u kojima su stradali motociklisti. U prvoj prometnoj nesreći na D8 u Murvici je motorist (30) vozio sportsku Hondu bez vozačke dozvole A kategorije za motocikl. Naletio je na kolonu zaustavljenih automobila zbog radova i zbog neprilagođene brzine zabio se motorom u zadnji automobil u koloni, preletio preko njega i udario tijelom u predzadnji auto. Imao je na sebi kacigu koja mu je očigledno spasila život, ali on se još uvijek nalazi na Jedinici intenzivnog liječenja u zadarskoj bolnici. Nakon par dana, na brzoj cesti zvanoj Kalmetina, motociklist (30) vozeći Yamahu R1 izgubio je nadzor, udario u zaštitnu ogradu i teško se ozlijedio. U bolnici je, a i njega je spasila kaciga. Istoga dana na magistrali kod Bibinja vozačica peugota je prilikom izlaska na magistralu oduzela prednost prolaska motociklistu iz Francuske koji je udario u lijevi kraj vozila i lakše se ozlijedio. Ova tri događaja su ilustracija opasnosti s kojima se susreću vozači motora. Na sreću od početka godine mi na našem području nismo imali smrtno stradalih motocklista, ali smo imali teško ozlijeđene – ističe glasnogovornik PU zadarske dodajući kako su na zadarskom području prošle godine bila tri slučaja u kojima su smrtno stradali vozači motora i mopeda.
Alen Vimer, vođa moto kluba Beštije iz Zadra, kaže kako je upoznat s otvorenim pismom PU zadarske kojega kao preventivnu upućenu motociklistima, ali i drugim sudionicima u prometu – pozdravlja.
- Stradavanja ima, a tek je počelo... To je uvijek problem na početku i na kraju sezone, pogotovo na početku kad ljudi nakon zime krenu u vožnju motociklima, nespremni, često na lošim cestama, na lošim gumama... i onda se događa svašta. Iskreno, nije da su uvijek krivi vozači motocikala, iz mog dugogodišnjeg iskustva puno ima situacija gdje su vozači auta krivi jer jednostavno ne doživljavaju motor ili ne mogu procijeniti brzinu, ali stoji da ima i vozača motocikala, pogotovo mlađih, koji nabrijani voze kao muhe bez glave. Što se tiče našeg motokluba, kod nas postoje neka pravila o tome. Mi nastojimo naše članove držati upućene, da su svjesni što rade i kako voze. Mi imamo čak i interna pravila o nošenju kaciga i opreme, da se bez toga ne sjeda na motor. Čak postoji i interna klupska kazna ukoliko se to prekrši, ako se recimo sjedne na motor bez kacige. Inače nismo vozači koji ljube brzo i žestoko, mi više ljubimo vjetar u kosi – kaže Vimer i nastavlja:
- Naše ceste nisu za žestoke vožnje, pogotovo u gradu i ne znam čemu služi ta jurnjava. Mi kažemo našim članovima, ako ti je do ludovanja, imaš Grobnik, pistu, pa se vozi. Cesta nije igračka. U klubu nemamo stradalih, ta se preventiva ipak isplati. Doduše većina smo stariji i iskusniji, prevladavaju choperi, a ne brzi motori, ali na svakog mladog člana se utječe da mu se objasni da je cesta pogibeljna i da glava bude sigurna i na ramenima – zaključuje zadarski biker.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....