StoryEditorOCM
4 kantunaHEROJSKI PODVIG ZAPOVJEDNIKA KATAMARANA NOVALJA

Ervin Gobin: Ja i brod smo kao brat i sestra! Evo kako sam uspio izvesti spasonosni manevar

Piše Iva Ivanac
10. siječnja 2019. - 09:39
novalja27-090119

- Sve se odigralo u dvije tri minute i hvala Bogu da su svi ljudski životu spašeni... - kaže Ervin Gobin, zapovjednik jadrolinijinog katamarana "Novalja" koji se u srijedu ujutro oko 7.40 sati zabio u lukobran zadarske gradske luke. Gobin je, bez imalo suzdržavanja, junak dana, jer je zahvaljujući njegovom manevru izbjegnuta puno veća katastrofa i, ono najvažnije, spašeni su ljudski životi. Zar to ne zaslužuje nagradu!

- Rano ujutro smo s Ista krenuli preko Molata do Zadra i cijeli brod je besprijekorno radio - priča nam ovaj 57-godišnjak iz mjesta Kali na otoku Ugljanu.

- Nije bilo apsolutno nikakvih naznaka da će se nešto loše dogoditi ili da će otkazati komande. I elektronika i mehanika, sve, ali baš sve, bilo je u najboljem redu, kaže Gobin koji za Jadroliniju radi već 32 godine, a zapovjednik je posljednjih 20 godina. Jadran, ali i sve luke na njemu, prošao je ni sam ne zna koliko puta. I prije je imao slučajeva manjih havarija s trajeketima i katamaranima, ali  ovako nešto u životu mu se nikad nije dogodilo.

- Kada smo došli pred Zadar smanjio sam brzinu i htio brod prebaciti s komandnog na separacijsko upravljanje. Primjetio sam odmah da mi motori ne reagiraju i da se katamaran ne želi prebaciti na separacijski dio koji inače služi za manevriranje kod pristajanja. Vozili smo 5,5 čvorova, a od pristaništa smo bili udaljeni nekih 80-ak metara. Komande su otkazale, a brod je plovio istom brzinom prema gradskom mostu - priča zapovjednik "Novalje". Bio je to, kaže, kritičan trenutak. Katamaran je uspio krajnjim naporima prebaciti na rezervno napajanje i to mu je omogućilo da brod okrene za 180 stupnjeva.

- Uspio sam okrenuti brod, ali on je krenuo prema benzinskoj postaji za brodove na Branimirovoj obali pored nautičke marine. Krajnjim naporima sam pokušao izbjeći skupocjene jahte koje su bile usidrene na gatu, popularnoj Đigi. I onda je sve otkazalo! Htio sam ja i Đigu izbjeći, ali zbog potpunog otkazivanja svih komandi jednostavno nisam uspio, kaže zapovjednik čiji se katamaran trupom najmanje dva metra "zajahao" rivu, a dodatno je "zinio" i trup broda. Na svu sreću, u tom dijelu katamarana je suhi prostor tako da nije postojala mogućnost onečišćenja okoliša.

- Kad sam shvatio što se događa poslao sam posadu da obavijesti  punike neka sjednu na svoja mjesta i da se pripreme na udarac. Čim je brod lupio o rivu, obavijestio sam nadležene i spustio se u salon među putnike i svakome se ponaosob ispričao. Svi su mi čestitali na manevru koji sam izveo. Za svaki od poteza, koje sam u te dvije-tri minute napravio, imao sam stotinku sekunde za razmišljanje. Kockice su se posložile tako da se na svu sreću nikome ništa nije dogodilo. Napravio sam sve što je bilo u mojoj moći, kaže heroj ove priče - zapovjednik Gobin.

Kako se Vi osjećate nakon ovakvog čina?

- Ma ja sam dobro, imam puno iskustva i utakmica u nogama. Ja i brod smo vam k'o brat i sestra. Katamaran će se napraviti i popraviti, meni je najbitnije da su svi ljudi dobro! - skromno će.

A kako je nasukavanje izgledalo iz putničke perspektive kazao nam je  jedan od putnika koji se to jutro ukrcao na katamaran u Molatu.

- U brodu nas je bilo oko dvadesetak putnika, a ono što je kapetan izveo u zadarskoj luci je usitinu izvanredno. Odlično je reagirao i napravio je najbolje što je mogao u toj situaciji. Mene nije bilo strah - kazao nam je putnik.

Straha nije bilo ni kod poznatog barkajola Zvonka Gregova koji održava "brodsku vezu" između Đige i Poluotoka. U trenutku naleta katamarana kretao se prema Poluotoku.  

- Ja sam mislio da katamaran izlazi iz luke i kako će se sve normalno odviti, ali je odjedanput je puka u rivu. Ne pamtim da se ovako nešto na Đigi dogodilo. Znale su i prije brodovima otkazivati komande ali ovako nešto nikad! - priča Gregov.

Sreća u nesreći je što su komande "Novalji" otkazale baš u Zadru. Da se to dogodilo u nekoj od luka u kojoj je to jutro pristajala (Ist, Zapuntel, Brgulje ili Molat) pitanje je bi li kapetan, zbog veličine luke, uspio izvesti ovakav herojski manevar.

A sreća je i da su prilikom udarca katamarana u glavni gat gradske luke ozlijeđene samo tri osobe, odnosno dva putnika i jedan član posade

- Zaprimili smo troje ozlijeđenih putnika katamarana "Novalja" od kojih je dvoje teže, a jedna osoba lakše ozljeđna. Nakon obrade i terapijskog zbrinjavanja ozlijeđeni su pušteni na kućnu njegu, kazao nam je dr. Edi Karuc, zamjenik ravnatelja Opće bolnice Zadar.

Zapovjednik spriječio veću štetu

- Nešto prije 8 sati došlo je do tehničkog kvara katamarana koji je udario u glavni gat. Katamaran je dolazio s Ista i Molata u Zadar, nema velikog oštećenja niti ekološkog zagađenja. Zapovjednik je iskoristio svoje vještine i uspio je spriječiti veća oštećenja i žrtve pri ovakvom nemilom događaju – kazao je Ante Rados, voditelj jadrolinijine agencije u Zadru

Čeka se odskukavanje "Novalje"

- Oko 7.40 prilikom uplovljenja brzog putničkog plovila Novalja, došlo je do udara u glavni gat zadarske gradske luke. Prema prvim informacijama na brodu se nalazilo 18 putnika i osam članova posade. Troje putnika zatražilo je medicinsku pomoć, žalili se na udarce i bolove. Oštećenja broda su strukturne prirode. Čekamo ovlaštenog ronioca i ostale službe i kada se utvrdi obim štete znat ćemo što treba raditi i kako pristupiti sanaciji i odsukavanju broda.

Brod je pokušao pristati, ali je zapovjednik vidio da postoje određeni tehnički problemi, pokušao se okrenuti i isplovit iz luke kako ne bi bio rizik ostalim sudionicima pomorskog prometa – kazao je Alen Rukavina, lučki kapetan u Zadru.  

23. travanj 2024 19:46