StoryEditorOCM
4 kantunaPROMETNA RJEŠENJA

Hrvatske ceste predstavile idejni projekt zadarske obilaznice, imat će denivelirani rotor kod Supernove i četiri traka do Žmirića

Piše Mišel Kalajžić
6. prosinca 2021. - 19:23

Hrvatske ceste predstavile su Gradu Zadru idejno rješenje izgradnje obilaznice na Bilom brigu, temeljem kojega gradske službe trebaju u izmjenama Prostornog plana korigirati neke dijelove same obilaznice, kako bi je mogli prostorno definirati. Izrada idejnog rješenja i studija utjecaja na okoliš za novu obilaznicu, sukladna je prostornom planu Grada Zadra i županijskom prostornom planu. Izgradnja te prometnice od velikog je značaja za odvijanje prometa u tom dijelu grada budući da će se njezinom izgradnjom rasteretiti postojeći prometni pravac koji u ljetnim mjesecima bilježi više od 15 tisuća vozila dnevno.

Zbog toga je još u lipnju prošle godine direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić potpisao Ugovor o izradi idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš za izmještanje državne ceste 306 do D8, područje Bilog Briga u Zadru, u dužini 2 i pol kilometra. Ugovor je potpisan sa zajednicom ponuditelja Geo projekt iz Splita i Mobilita Evolva iz Zagreba u iznosu od 1 milijun i 150 tisuća kuna. Rok za dovršetak projektne dokumentacije je 18 mjeseci.

image
Prometnica kod Supernova centra
Luka Gerlanc/Cropix

Nova zadarska obilaznica predviđena je od raskrižja kod Supernove gdje bi se izgradio denivelirani rotor koji će u dvije visinske razine regulirati prolaz sadašnje Jadranske magistrale. Bit će to zahtjevan građevinski zahvat zbog konfiguracije terena, ali i zbog glavnog magistralnog cjevovoda koji dolazi do vodospreme Putarica. Na sugestiju iz gradske uprave uvrstit će se i nekoliko okomitih budućih prometnica sa sjevernog dijela na obilaznicu, što je uvršteno i prostornim planovima. Idejno rješenje predstavljeno je na nedavnom sastanku s gradskom upravom gdje su usuglašeno načelno svi važni elementi projekta. Hrvatske ceste nastavit će s projektiranjem, dok će Grad Zadar prostorno-planski uskladiti sve detalje budućih trasa i koridora.

Kao što je već poznato, nova će zaobilaznica od budućeg rotora kod Supernove „obilaziti” postojeću prometnicu iznad Bilog briga i potom će se spuštati natrag na postojeću obilaznicu kod raskrižja s Putem Bokanjca i Ulicom Hrvatskog sabora, te bi u nastavku postojećom prometnicom prema Žmirićima postala četverotračna. Na sastanku je dogovoreno da konzultant Hrvatskih cesta analizira i nastavak obilaznice koja ide od Supernove prema Ploči, pa dalje spojem prema Kalmetini i projektiranjem obilaznice Jadranske magistrale prema Bibinjama i Sukošanu, čime bi se formirao čitav novi koridor.

Uz dosada rekonstruirane ulice Ante Starčevića i dijela Tuđmanove, nastavlja se rekonstrukcija ostalih zadarskih prometnica. Raskrižje Žmirići su u visokoj fazi realizacije, odnosno u fazi pred izdavanja građevinske dozvole, nakon čega bi se krenulo s rekonstrukcijom i tog raskrižja.

Uskoro se očekuje i početak izgradnje raskrižja Ulice Put Biliga i Ulice Hrvatskog sabora, poznate zadarske „crne točke”. Riješeni su imovinsko-pravni odnosi, otkupljeno je potrebno zemnljište, pa bi radovi trebali započeti kroz idućih nekoliko dana.

I "cesta šahtova" u obnovu

Hrvatske ceste namjeravaju u Zadru rekonstruirati i postojeću prometnicu od raskrižja kod Plodina prema Supernovi i naselju Crno. Kao trajan problem ostali su utonuli šahtovi zbog čega ta prometnice nikad nije dobila zadovoljavajuću ocjenu, unatoč svim popravcima zadnjih desetak godina. Procjena je da se samo temeljitom rekonstrukcijom može riješiti taj problem, a iz Gradske uprave odaslan je prijedlog da se u projektiranje uvrsti i treći prometni trak s lijevim skretačem „kod dvije pumpe” iz pravca sjevera, kako bi se moglo iz tog smjera ulaziti u naselje Crvene kuće, koje se pretvorilo u čitav novi i veliki kvart s novi stambenim zgradama, mjesnim odborom, novom školom i infrastrukturom.
Predviđa se da će rekonstrukcija kolnika od Supernove do Crnog uslijediti 2023. godine. Uz rekonstrukciju kolnika Hrvatskih cesta, Grad Zadar namjerava na toj trasi položiti sustav odvodnje fekalnih i oborinskih voda za naselje i Gospodarsku zonu Crno, što bi se međusobno uskladilo.

16. travanj 2024 21:13