StoryEditorOCM
4 kantunaTAMO AMO

Kako od Preka do Zadra iza zadnjeg trajekta? Može, kako ne! I to čitave noći, kad neće veliki, mali brodari plove...

Piše Mišel Kalajžić
17. lipnja 2024. - 19:45

Kako do Preka ili iz Preka do Zadra ako zadnja linija isplovljava u 23 sata i do jutra više nema plovidbe? Tome su doskočili mali brodari, vlasnici većih plovila registriranih za prijevoz putnika. Nisu to doduše redovne brodske linije za što bi trebalo dobiti koncesiju, a u tome je teško konkurirati državnom brodaru Jadroliniji, već se radi o nekoj vrsti taxi prijevoza koji plove i – čitave noći.

Više je malih brodara koji nude usluge prijevoza putnika i to nakon što zadnji trajekt ili brod isplovi prema Zadru i obrnuto prema Preku: Dalma Travel Zadar, Marine Taxi Boat, Taxi Ugljan... samo su neki od prijevoznika koji se oglašavaju za prijevoz putnika uglavnom preko društvenih mreža. Mi smo porazgovarali s jednim od njih, Rokom Omblom koji motornim brodom Moreška prevozi putnike čitave noći za Preko i natrag do Zadra, prema dogovoru.

image

MB Moreška

Zadarski.hr/Slobodna Dalmacija

- Većina sadržaja događa se noću u Zadru pa postoji interes turista, ali i domaćih ljudi za prijevoz iz Preka do Zadra. Mi smo zapravo taxi boat, organiziramo panoramske izlete, radimo momačke i djevojačke zabave, razne evente, a u međuvremenu smo stand by i za prijevoz putnika do Zadra. Prevozimo od dvoje do petero, desetero ili 48 putnika koliki je puni kapacitet broda, ovisno o interesu. Po osobi cijena prijevoza obično stoji 15 eura. Cijena broda do Zadra je 150 eura, ako se ukrca deset putnika, dođe ih po 15 eura. Ako se radi o većim grupama, onda se cijena korigira u skladu s tim. Možemo reći da interesa ima. Plovidba traje oko 20 minuta i plovimo po potrebi čitave noći. Počastimo putnike i pićem, bude to lipi đir do zadra, odnosno do Preka. Imali smo i slučajeva hitnog prijevoza pacijenata kad je ljude trebalo hitno prebaciti do liječnika, a nisu bili životno ugroženi, pa u tom slučaju nisu ostvarili pravo na hitni medicinski transport. Razmišljamo da plovimo i zimi, naravno u zatvorenom i grijanom prostoru. Ipak, ne možemo održavati stalne linije jer bi to iziskivalo izdavanje koncesije što bi bilo preskupo i nama i putnicima – kaže Ombla.

image

MB Moreška

Zadarski.hr/Slobodna Dalmacija

U svakom slučaju mogućnost prijevoza do Preka i nazad do Zadra postoji, a očigledno postoji i potreba. Uostalom, netko će od gušta baciti đir do Zadra ili Preka čisto radi gušta i romantike. Kad već veliki brodari nemaju interesa za to, tu su mali poduzetnici koji preko Zadarskog kanala spajaju - korisno s ugodnim.

16. srpanj 2024 23:11