StoryEditorOCM
4 kantunaULIČNE REKLAME SVE SU VEĆA SMETNJA PO USKIM KALETAMA

'Kozlići' se razmnožili po cijelom Poluotoku - a jesu li legalni?

20. lipnja 2017. - 12:55
reklame-120617

Kakav problem mogu predstavljati ulične reklame masovno postavljene po pločnicima zadarskog Poluotoka, može se otkriti već i iz njihova kolokvijalnog naziva. Razne marketinške poruke i obavijesti različitim vrstama potencijalnih kupaca nazivaju se "kozlići" s jasnom sugestijom na gimnastičku spravu za preskakanje. A šetnja središtem grada zaista podsjeća na preskakanje i zaobilaženje raznih "kozlića" s propagandnim porukama brojnih radnji, trgovina, ugostiteljskih objekata, malih obrta...

Ne govoreći o općem šarenilu različitih vrsta dizajna, tipografiji i "estetskom dojmu", a i to bi moglo biti predmetom rasprave o kaosu na ulicama, Zadranima ne preostaje ništa nego vještinu kretanja lagano izbrusiti na (dovoljno) Širokoj ulici i tek onda se upustiti u avanturu brzog prolaska uskim gradskim uličicama. Tu "kozlići" predstavljaju prave "prometne prepreke", očigledan komunacijski problem, pogotovo ako naletite na kakvu grupu turista koja vam dolazi ususret.

Koliko je uopće "kozlića" u ovoj agresiji na javni prostor postavljeno na Poluotoku? Točne brojke ne zna nitko! Brojke koje smo dobili iz gradske uprave vrlo vjerojatno ne odražavaju stvarno stanje na terenu. Zatražili smo podatke o broju dozvola koje je izdala nadležna gradska služba uz neophodnu suglasnost Konzervatorskog odjela i ukupnim sredstvima koja se na taj način slijevaju u gradski proračun.

-U 2016. godini Grad Zadar izdao je petnaest (15) Rješenja kojim se odobrava postavljanje pokretnih reklamnih panoa na temelju Suglasnosti Konzervatorskog odjela u Zadru. Od toga dva Rješenja izdana su po starim uvjetima Konzervatora na vrijeme od pet godina te se za svaku godinu korištenja plaća godišnja naknada u ukupnom iznosu od 2.592 kune, stoji u odgovoru kojega smo dobili.

Tu je i napomena da su "ostala Rješenja izdana sezonski, odnosno za vrijeme trajanja turističke sezone, a najduže do kraja 2016. godine tako da se za postavljanje istih plaća razmjerni dio godišnje naknade koji je za 2016. godinu iznosio 6.602 kune". Brojke za tekuću godinu još su manje:

-U 2017. godini izdana su dva (2) Rješenja kojim se odobrava postavljanje pokretnih reklamnih panoa na temelju Suglasnosti Konzervatorskog odjela u Zadru, a za čije je postavljanje uplaćen razmjerni dio godišnje naknade u iznosu od 740 kuna, kažu iz gradske službe za odnose s javnosti.

S obzirom na kaos po ulicama, ne čini se da je riječ o novcu koji toliko utječe na stanje gradskog proračuna da bi se "kozlići" mogli bespogovorno tolerirati!

Postoji li drugačije, manje agresivno, ljepše i jednostavnije rješenje? Postoji prijedlog za takvo nešto, ali ga u gradskoj upravi još nisu odlučili provesti.

-S obzirom na opterećenost prostora, sadašnje rješenje sigurno nije najbolje. Postoji puno bolje, lako primjenjivo i izmjenjivo, dakle prilagodljivo rješenje, kaže pročelnik Konzervatorskog odjela Igor Miletić dodajući da unificirano rješenje, čemu su se priklonili brojni svjetski gradovi, nikome ne bi predstavljalo preveliki financijski izdatak.

Naime, još prije nekoliko godina konzervatori su na temu uličnih reklamnih panoa razgovarali s predstavnicima Obrtničke komore i gradske komunalne službe, a iskristalizirao se prijedlog o postavljanju zajedničkih panoa sa svim potrebnim obavijestima na početku svake ulice. Tako bi se izbjeglo opće šarenilo i ometanje prolaska ulicama, pogotovo onima u kojim su brojni "nevidljivi" mali uslužni obrti u relativno zabačenom dijelu ulice.

Mada se na tu temu nekoliko puta sastančilo – sve je ostalo isto, pa nikoga ne treba čuditi "kozlić-šarenilo" u kojemu je broj postavljenih reklamnih panoa kudikamo veći od onoga što Grad naplaćuje i za što su konzervatori dali suglasnost. A očito izostaje i oštrija kontrola svega onoga što "ispliva" na gradske ulice.


 

"Slučaj" city lighta na Branimiru

Nedavno je pažnju, ali i zgražanje dijela zadarske javnosti, privuklo postavljanje povećeg city lighta na Branimiru - na sjevernoj strani gradskog mosta odjednom je niknuo svijetleći reklamni pano usred kamenom popločane površine. Zašto su konzervatori Gradu odobrili njegovo postavljanje?

-To je uvriježena situacija na čitavom Jadranu. Imali smo i zahtjeve da se city light postavi na Poluotoku, ali smo to odbili, a ovo smo odobrili jer je riječ o rubnom dijelu grada, kaže pročelnik Konzervatorskog odjela Igor Miletić.

25. travanj 2024 00:42