Mario Paleka novi je – stari – direktor Turističke zajednice grada Zadra, a još jedan mandat dobio je praktično „bez borbe”. Na raspisani javni natječaj za izbor direktora za četverogodišnje razdoblje nije se nitko javio. Mada je uoči zaključenja natječaja Paleka bio izložen mnogim kritikama, pa čak i potpisivanjem peticije na Narodnom trgu za njegovu smjenu, niti jedan protukandidat nije se javio. Pred Turističkim vijećem bila je laka odluka – Paleka je izabran nakon što je ispunio tražene uvjete, a prihvaćen je i njegov program rada od 2022. godine do 2026. godine kojega je priložio uz prijavu na natječaj.
Pitamo ga, zbog čega nije imao protukandidate? Je li razlog obeshrabrenost da neće biti izabran nitko drugi, težina koju funkcija direktora TZ nosi sa sobom ili nešto treće?
- Iskreno mi je žao što se i netko drugi nije kandidirao. Prihvaćam kritiku i reagiram na nju, osobito ukoliko je argumentirana. Meni je ona parametar gdje i kud u poslu. Kandidatura nekoga drugog također bi bila poticajna. Koji je razlog nejavljanja? Iz mog kuta, ovo nije lagan posao. Trendovi u turizmu se mijenjaju svake godine, konkurencija i iščekivanja su iznimno veliki. S druge strane, ovlasti i zadaće turističkih zajednica vrlo su precizne i jasne. Lako je iznositi kritike u nečijem pravcu, to je najlakše. Ali u isto vrijeme ja od tih kritičara, kojih je sve manje, ni u jednom trenutku nisam čuo konkretnu ideju – što napraviti ako ovo nije bilo dobro? Utoliko mi je žao što nije bilo drugih kandidata. Glasovanje Turističkog vijeća je tajno i ja vjerujem da u ovom gradu ima mladih ljudi koji mogu doprinijeti zadarskom turizmu. Ali svatko tko se hvata ukoštac s ovim poslom mora biti spreman na jednu kanonadu svega i svačega i pri tom ne smiješ pokleknuti, jer onda je pokleknuo i Ured turističke zajednice, a tu smo situaciju već jednom imali kad smo izgubili jedan dinamičan slijed koji se trebao nastaviti – kaže Paleka, koji je objasnio i na koja je dva nova hotela u Zadru mislio u izjavi nakon izbora u drugom mandatu.
- To su hotel Hyatt Regency u zgradi Maraske i bivši hotel Beograd na Liburnskoj obali. Postoje ozbiljna uvjeravanja investitora da će se te investicije realizirati. To je važno jer nam u Zadru nedostaju hoteli, baš kao što priželjkujemo i promjenu nekih poslovnih modela postojećih hotela u Zadru. Mi smo u strašnom deficitu s hotelskim smještajem. Ne možemo biti taoci nekih situacija da pri tom destinacija Zadar koja je dobila nagradu kao druga najbolja destinacija 2019. godine u konkurenciji jednog Rovinja, stagnira. Ured TZ grada Zadra zbog toga strateški razvija platformu koja će biti okidač za potencijalne investitore, ali i postojeće da aktiviraju svoje resurse i krenu u tom pravcu – ističe Paleka koji je ponudio na uvid i program kojim je izabran na novi mandat.
- Na programu sam dosta radio i rekao bih da je dosta sažet i realan, s dozom inovacija. Kao ključne aktivnosti plana i programa TZGZ-a predložio sam istraživanje i strateško planiranje, razvoj turističkog proizvoda, komunikaciju i oglašavanje, destinacijski menadžment i članstvo u strukovnim organizacijama. Pri tom je upravo važno istraživanje i strateško planiranje kako bi se utvrdile koje su to aktivnosti dugoročnog razvoja turizma u Zadru. Bitno je istražiti destinaciju i dobiti osvrte, primjedbe i sugestije svih subjekata u destinaciji u obliku SWOT analize, te prioritetno započeti s integralnim upravljanjem kvalitetom u destinaciji s osnovnim pitanjima: kako je Zadar pozicioniran, kako upravljati destinacijom i koji su to alati za mjerenje uspješnosti. U narednom mandatu namjeravam se baviti upravo kvalitetom. Povećanje konkurentnosti, snažnija vidljivost na digitalnim kanalima, snažnija tržišna prepoznatljivost, promjena svijesti o važnosti kvalitete, ali i upravljanje cijenom u destinaciji uz povećanje kvalitete destinacijskog proizvoda i umrežavanje sinergija, bit će temelji mog istraživanja za upravljanje kvalitetom u destinaciji. Konkretne korake u tom smislu već smo napravili nedavnom potvrdom priključenja Turističke zajednice grada Zadra nagrađivanom projektu IQM Destination – sustavu integriranog upravljanja kvalitetom destinacije. Sudjelovanje u projektu temeljenom na održivom razvoju i umrežavanju dionika dodatan je iskorak u stvaranju odgovornog turizma u Zadru – navodi Paleka detalje iz svog programa rada.
Uz nastavak razvoja Zadra kao gastro destinacije, Paleka kaže kako namjerava aktivno utjecati na kvalitetu upravljanja povijesnom jezgrom Zadra.
- Planiram inicirati ograničenje određenih djelatnosti na Poluotoku, te istovremeno sudjelovati u implementaciji novih sadržaja na novoobnovljenoj zadarskoj rivi. Razvoj difuznih hotela, bogat sadržaj u Kneževoj i Providurovoj palači, pa i klasična glazba po ulicama, zašto ne? Tijekom aktualnog mandata, unatoč pandemijskim okolnostima, pokrenuli smo novu brand komunikaciju i vizualni identitet Meet.Feel.Explore.Zadar. Nismo gubili vrijeme i sad smo u prednosti. Već se najavljuje rekordna turistička sezona nakon 2019. godine, a mi smo napravili neke ključne preduvjete da se ona kod nas i dogodi.
Među važnije gradske manifestacije u umreženom i sinergijskom djelovanju raznih institucija Paleka izdvaja Sunset sports media festival, Zadarski karneval, Tuna, sushi & wine festival, Meat me, Advent... uz nastavak potpore događanjima kao što su Millenium jump, Noć punog Miseca, Vakanza, i druge.
- Uz to bih istaknuo cilj: Zadar – kongresno-kulturna destinacija zbog idealnog geografskog položaja i prometne povezanosti, ali i uvjeta u prostorima Dvije palače ili kapaciteta Punta skale. Jedan od ciljeva je i Zadar – koncertna destinacija, zbog čega je jedan od konkretnih iskoraka i Zadar Sunset festival zahvaljujući kojemu možemo barem dio mlađe publike koja dolazi avioletovima na zadarsku zračnu luku, dovesti u Zadar. U luci Gaženica imamo i veće potencijale za organizaciju većih koncertnih događanja poput Ultre, ali to je nešto što treba vrlo precizno osmisliti kako bi bilo usklađeno s onim što želimo u našoj destinaciji. Najvažniji iskorak za Zadar je ipak sportsko-rekreativna destinacija, pri čemu je upravo Sunset Sports Meda Festival platforma za brendiranje Zadra kao grada sportskih manifestacija, uz ATP Zadar Open, Eurovolley, Zadar Basketball tournament, Granfondo, UEFA Futsal, Championship, Zadar run i druge – ističe Paleka.
U svom programu rada naveo je i koji su to strateški projekti razvoja Zadra u četverogodišnjem razdoblju.
- Unapređenje prometne djelatnosti Zadra kao cruising i avio destinacije, udruživanje svih otočkih turističkih zajednica kroz projekt Zadarski arhipelag, te marketinško udruživanje Zadarske, Šibensko-kninske i Ličko-senjske županije u tzv. Centralni Jadran. Što se tiče Zadra, primarni adut za brendiranje zadarske destinacije za mene je vrlo jasan i kratak – zalazak Sunca! Sunset je naš brend – zaključuje novoizabrani direktor TZ Zadra Mario Paleka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....